کد خبر : 9944
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰

در جلسه اعضای شورای اسلامی دوگنبدان با نمایده مردم در مجلس مطرح شد : ؛

هیچ دخالتی در بکارگیری نیروهای پتروشیمی گچساران نداشته ام

هیچ دخالتی در بکارگیری نیروهای پتروشیمی گچساران نداشته ام
نشست اعضای شورای اسلامی شهر دوگنبدان با حضور نماینده گچساران ، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر دوگنبدان در سالن اجتماعات شورای اسلامی دوگنبدان برگزار شد.؛

به گزارش انتخاب فردا ، در این نشست غلامرضا شکوهی ، رییس شورای اسلامی شهر دوگنبدان اظهار کرد: از مردادماه سال ۱۴۰۰ تا کنون اعضای شورا با همه زحمات زیادی که کشیده اند کمی در بین رسانه ها کم نام بودند.

وی ادامه داد: در این مدت اعضای شورا با خودروی شخصی به تمامی پروژه ها سرکشی و آنچه که در توان داشتند با خلوص نیت انجام داده اند.

شکوهی افزود؛ اعضای شورا هفت نفره هستند اما با وجود نماینده این اعضا به هشت نفره می شوند و انتظار می رود که با اعضای شورا همگام باشید.

رییس شورای اسلامی دوگنبدان عنوان کرد: با توجه به مشغله کاری نماینده ، نمایندگی در استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار سنگین است.

شکوهی ادامه داد: در این مدت قریب بر ۹۵ جلسه عمومی برگزار شد که از این تعداد ۲۲۴ مصوبه که ۱۷۵ مصوبه تصویب شد و مابقی در دست بررسی هستند.
وی عنوان کرد: سه کمیسیون فرهنگی ، عمران و مالی که در راس آن کمیسیون مالی که زحمات زیادی کشیده است و قریب بر ۲۰۵ نشست کمیسیون مالی برگزار شد.

رییس شورای اسلامی دوگنبدان عنوان کرد: با توجه به اینکه پروژه های زیادی در سطح شهرستان فعال هستند حقیقتا کارهای خوبی در گچساران در حال انجام است.

شکوهی ادامه داد: با توجه به نزدیکی سفر ریاست جمهور انتظار داریم که در این دوره از سفر ریاست جمهوری به شهر داری توجه شود.

وی افزود: پروژه بسیار دریاچه نفت است که برای تکمیل نیاز به منابع مالی دارد.
شکوهی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه گچساران از نظر دیدگاه ها یک شهرستان بسیار غنی است اما درصد بیکاری در این شهرستان بسیار بالا است.

در ادامه کرمی نایب رییس شورای شهر دوگنبدان اظهار کرد: شهرستان گچساران یک شهرستان منحصر به فرد در سطح استان است.

وی ادامه داد؛ در بحث اعتبارات آلایندگی در زمینه نفت و گاز متاسفانه بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان مطالبات شهرستان در سال ۹۳ و ۹۴ است که این میزان اعتبار تخصیص داده شده تنها ۶۰ میلیارد تومان به شهرداری دوگنبدان پرداخت شد.

نایب رییس شورای شهر دوگنبدان گفت: انتظار می رود در بحث تامین و تخصیص و وصول مطالبات سالهای ۹۷ تا کنون در دستور کار نماینده قرار گیرد.

وی افزود: بکارگیری نیروهایی که در سایت پتروشیمی انجام گرفته و یک معضلی شده است,نفوذ آقایان در راس پتروشیمی گچساران یک معضلی برای مردم گچساران شده است.

کرمی گفت: بالای ۳۰ درصد جوانان این شهرستان بیکار هستند.

وی ابراز کرد: در سالهای اخیر اداره صمت تعدادی زمین واگذار کرده است اما تا کنون صنف آلاینده در سطح شهر هنوز فعالیت دارند و جا به جا نشده اند که این صنف چهره شهر را بسیار نازیبا کرده است.

کرمی خاطرنشان کرد: متاسفانه این زمین ها تا کنون بلاتکلیف مانده است.

وی عنوان کرد: گچساران مانند فلسطین شده است هر شخصی می آبد و به آن ظلم می کند.

طاهری دیگر عضو شورای اسلامی شهر دوگنبدان گفت: انتظار داشتیم که هر شش ماه یکبار نماینده با اعضای شورا نشست داشته باشد و از درون پیگیر پروژه های شهرباشیم، چنانچه اگر نتوانیم با نماینده هم فکر باشیم نمی توانیم به آن چیزی که برایمان حایز اهمیت است برسیم.

وی ادامه داد: آلودگی پتروشیمی برای ما است اما منافع برای این شهرستان نیست،
مجلس و نمایندگان مجلس انقلابی هستند اما آن چیزی که لازمه باشد در عمل نیست.
طاهری ادامه داد: این شورا در خدمت شهروندان هستند و انتظار دارم با همدلی عملی در خدمت شهروندان باشیم.

در ادامه این نشست مرادی گفت: رسانه رسالت خود را در صداقت رعایت کند.

وی ادامه داد: اعضای شورای پذیرای انتقادات شما اهالی رسانه در جهت بهبود وضعیت هستند.

مرادی با بیان اینکه در زمینه اشتغال این شهرستان مشکل دارد، افزود:از هوا و دود و بیماری هایی که وجود دارد و با توجه به وجود مجتمع بزرگی مانند پتروشیمی چرا این همه بیکاری وجود دارد.

وی عنوان کرد: هدف خدمت به مردم است در زمینه مسایل فرهنگی و ورزشی مشکلات متعددی وجود دارد، کار های فرهنگی متاسفانه نه در شهرستان بلکه در کشور مشکل داریم.

مرادی ادامه داد: در زمینه پروژه های عمرانی در سطح شهر دوگنبدان کارهای خوبی انجام شده است اما انتظار داریم یک پروژه ماندگار در زمان نمایندگی شما و دکتر قشقایی انجام گیرد.

وی خاطرنشان کرد: شأن شهردار از استانداری بالاتر است اما باید شهردار قوی تر کار کند و اجازه ندهد برخی ها در امور شهرداری دخالت کنند.

مرادی اذعان مرد: گلایه هایی از شرکت نفت وجود دارد چرا که این نفت تا کنون در زمینه مسوولیت های اجتماعی با شهرداری همکاری ندارد.

وی با بیان اینکه شهرستان گچساران یک شهر بازی ندارد، خاطرنشان کرد ،: در خصوص مالیات ، تمام صنوف گلایه دارند ، قدرت خرید مردم پایین آمده است.

در ادامه علیپورعضو دیگر شورای اسلامی شهر دوگنبدان گفت: در زمینه آسیب های پتروشیمی که برای شهروندان گچساران دارد این است که کرایه های منازل افزایش چند برابری داشته است.

وی ادامه داد: انتظار می رود در این دو فصل که فصل جابه جایی است صنف بنگاه داران که قیمت های غیر عرف را انجام می دهند پیگیری انجام گیرد.

علیپور ادامه داد: در گچساران جوانان به دنبال کار پشت میزی هستند و پتروشیمی مجبور می شود که نیروهای خود را از شهرستان های دیگر تامین کند.

وی افزود: طرح خیابان بلادیان در زمان آقای تاجگردون انجام شد و می طلبد یک شهربازی با اعتباری راه اندازی شود و در کنار آن مشاغل دیگر راه اندازی شود.

علیپور ادامه داد: حق آلایندگی ۱۷۰ میلیارد تومان است که طی اقساطی به شهرداری پرداخت که با توجه به اینکه شرکت نفت یک شرکت بزرگی است این میزان اعتبار مبلغی نیست که طی اقساطی به شهرداری می خواهد پرداخت کند.

در ادامه کیانوش بلوطی عضو دیگر شورای اسلامی شهر دوگنبدان گفت؛ هفته آینده سفر ریاست جمهوری را داریم که انتظار داریم نماینده کمبودها را اعلام کنند.

وی ادامه داد: تکمیل جاده سلامت، تکمیل کمربندی شهرک نفت ، ضلع جنوبی شهر ، دریاچه مصنوعی، پارک فن آوری، شهربازی و راه اندازی ایستگاه آتش نشانی داریم از پروژه های هستند که انتظار می رود در سفر ریاست جمهوری اعتباری برای آنها تخصیص داده شود.

در ادامه حبیب عاملی مقدم گفت: ، اداره امور مالیاتی بر اساس تراکنش های بانکی مالیات اخذ می شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تنها ارزش افزوده شهرداری دوگنبدان قریب بر ۶۴ میلیارد تومان بوده است, افزود: در سال جاری ۲۶ میلیارد تومان مالیات ارزش افزوده اخذ شده است.

عاملی مقدم گفت: در سالهای گذشته قبل از دوره ششم شرکت نفت تنها پنج میلیارد تومان آلایندگی پر اخت می کرد اما اکنون ۱۴۲ میلیارد تومان در چندین قسط به شهرداری و دهیاری ها و مبلغی به چرام و باشت وصول شد.

وی در ادامه به پروژه تونل دیل اشاره کرد و گفت: ۹۰ میلیارد تومان پول بین المال هدر رفت چرا که کار کارشناسی نشده بود،اوایل این پروژه پیشرفت خوبی داشت اما اکنون راکد مانده است.

در ادامه رضا قشقایی شهردار دوگنبدان گفت: در سال گذشته بودجه شهرداری دوگنبدان ۱۴۸ میلیارد تومان بوده است و پیش بینی ما در سال ۱۴۰۲اعتبار به مبلغ ۲۱۰ میلیارد تومان مصوب کردیم

شهردار دوگنبدان ادامه داد: بالغ بر ۴۰میلیارد تومان بابت بدهی پرسنل و پیمانکاری پرداخت کردیم.

قشقایی گفت: در حوزه عمرانی ۲۶ میلیارد تومان اعتبارات که ۲۷ درصد تخصیص داده شده بود و اعتبارات نفت صد درصد جذب شد.

وی افزود: از محل اعتبارات ارزش افزوده و اعتبارات درآمد داخلی بالغ بر ۳۹ پروژه فعال که از هشتاد میلیون تومان تا چهار میلیارد تومان متنوع و پروژه ها فعال هستند.

شهردار دوگنبدان افزود: این پروژه ها در زمینه توسعه فضای سبز ، اصلاح و هندسی معابر انجام گرفته است.

قشقایی گفت: در زمینه آسفالت و تخصیص قیر سال گذشته ۷۱۳ تن قیر تخصیص داده شد که به همت نماینده امسال ۱۳۰۰ تن تخصیص داده شد که بیش از ۹۰ درصد آن استفاده شده است.

وی با بیان اینکه همچنین ۱۴۲ تن قیر برای معابر مسکن مهر تخصیص داده شده است، ابراز کرد: ۵۰۰ تن قیر طی مکاتبه با راه و شهرسازی تخصیص داده شد.

قشقایی با اشاره به اینکه متاسفانه ۶۰ درصد معابر شهر مستهلک هستند و نیاز به روکش آسفالت و یا آسفالت دارند، عنوان کرد: طی سفر ریاست جمهوری به استان تعداد ۱۰ پروژه به استانداری و سازمان بازرسی ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد:کانال های دفع آب های سطحی، احداث پل های رادک و محله سادات ، بوستان و دریاچه نفت و…. از پروژه هایی هستند که در سفر ریاست جمهوری به استان در نظر گرفته شده اند.

شهردار دوگنبدان افزود: انتظار هست با توجه به اینکه ۵۰۰ هکتار از مساحت شعر دوگنبدان در اختیار شرکت نفت است و یک چهارم جمعیت را تشکیل می دهند، شرکت نفت در حوزه عمرانی شهری کمک کار شهرداری دوگنبدان باشد.ا

در ادامه میثم نارکی ابراز کرد: در سال گذشته از محل اعتبار ارزش افزوده بیش از ۳۷ میلیارد تومان و در سه ماهه امسال ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تخصیص داده شد.

وی افزود: در زمینه اعتبارات آلایندگی در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۶۴ میلیارد تومان و در سال‌جاری ۲۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تخصیص داده شد که این اعتبار در زمینه توسعه فضای سبز و حمل و نقل هزینه شد.

نارکی خاطرنشان کرد: از سال گذشته تا کنون ۹۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات آلایندگی به شهر داری دوگنبدان تخصیص داده شد.

وی گفت: درآمد شهرداری در سال گذشته ۲۱۶ میلیارد تومان و امسال ۷۱ میلیارد تومان بوده است،بودجه شهرداری دوگنبدان در سال گذشته ۱۴۸ میلیارد تومان بوده که در سال جدید این اعتبار ۲۱۰ میلیارد تومان تخصیص داده شد که انتظار می رود این اعتبارات به ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد .

در ادامه سید ناصر حسینی ، نماینده گچسارانبا بیان اینکه موضوعات مختلف در حوزه عمرانی شهری مطرح شد افزود: یک شهرستان با برنامه ریزی مدون کوتاه مدت، میانه مدت و بلند مدت به سرانجام می رسد.
نماینده گچساران گفت: همه ما در کار هایمان ضعف داریم و وظیفه رسانه صداقت در گفتار و انتشار اخبار صحیح و دقیق است و برخی مواقع نقد رسانه ها سازنده است.

حسینی ادامه داد: از اعتبارات مسوولیت های اجتماعی نفت مبلغی برای شهر هزینه نشده است اما در حوزه بهداشت ودرمان و سنگ فرش ، زیر سازی ، آسفالت و نوسازی مدارس در روستاها انجام گرفته است که از ۲۸۳ کاری که در حوزه مسئولیت اجتماعی نفت میدانی شد همه خارج از شهر و در حوزه روستاها بوده است که می‌توان به حوزه بهداشت و درمان، حوزه بنیاد مسکن، زیرسازی، آسفالت و نوسازی مدارس اشاره کرد اما این موضوع هم به معنای نادیده گرفتن شهر هم نبوده است.

وی ادامه داد: در زمینه عوارض پروانه توسعه پتروشیمی شما اعضای شورا بایستی تصمیم بگیرید و نتیجه آن به نماینده اطلاع داده شود و همچنین صدور عوارض خطوط لوله اتیلن به غرب شهردار و اعضای شورا اقدامات لازم را انجام دهند.

نماینده گچساران ابراز کرد: در بازدید روز گذشته از جاده سلامت می توان اعتباری برای این پروژه از محل مسوولیت های اجتماعی تخصیص داده شود.

وی ادامه داد: برنامه شورا و شهردار بایستی این باشد این پروژه تا پایان امسال به بهره برداری برسد.
نماینده گچساران اذعان کرد: در یک سال گذشته یک برنامه مدون ده ساله برای دو شهرستان گچساران و باشت نوشته ام و چنانچه که نماینده نباشیم به نماینده دیگر ارائه بدهم.

حسینی ادامه داد: اجازه ندهید کارهای بزرگ اعضای شورای شهر و شهرداری کوچک شمرده شود.

وی با بیان اینکه بخشی از اقدامات ربطی به نماینده ندارد، افزود: در طول انقلاب اقدامات خوبی صورت گرفته است.

نماینده گچساران و باشت تصریح کرد: کاش قبول می‌کردیم که عملکرد دولت، عملکرد نماینده نیست پس اگر عملکرد قوه مجریه عملکرد قوه مقننه است لذا عملکرد بنده هم می‌تواند باشد و اگر قرار است عملکرد دولت برای نماینده‌ای فاکتور شود برای دیگران هم باید فاکتور شود.

حسینی پور تصریح کرد: در طول این سال‌ها چه درگذشته و چه تاکنون هم اقدامات زیادی در شهرستان انجام‌شده است. بنای مچ‌گیری نیست اما بنای پروژه آب‌رسانی پا کوه کج گذاشته شد و اگر بنده درم سیر کار خودم و تقسیم ناعادلانه بودجه کج رفتم بنده را هم نقد کنید و ایرادی هم ندارد.

نماینده گچساران ادامه داد: ۱۸ میلیارد تومان ازمحل مسوولیت های اجتماعی که مقرر شد برای ایستگاه های پمپاژ پاکوه تخصیص داده شد که ۱۲ پمپ الکترو ۱۰ پمپ تعمییر و به مدار بازگردد.

حسینی ادامه داد: این اعتبار بایستی برای جاهای دیگری هزینه می شد اما کارهای گذشته موجب شد که این اعتبارات برای حوزه کشاورزی تخصیص داده شود.

وی خاطرنشان کرد: تعدادی نیرو که غیر بومی هستند در پتروشیمی گچساران مشغول به کار هستند و در این زمینه با شهرهایی که دارای پتروشیمی هستند دارای چنین مشکلاتی هستند نشستی برگزار شد و تصمیاتی گرفته شد‌.

حسینی خاطرنشان کرد: متاسفانه پیمانکار، اعضای هیات مدیره. مدیران عامل و…. در پتروشیمی غیر بومی هستند.

وی ادامه داد: اقای مصدقی فرد مدیرعامل پتروشیمی گچساران به شدت به دنبال جذب نیروهای بومی هستند.

هیچ دخالتی در بکارگیری نیروهای پتروشیمی نداشته ام
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی درحاشیه این نشست در پاسخ به انتخاب فردا ، که در بکارگیری نیروهای پتروشیمی آیا دخالتی دارید یا خیراظهار داشت : بنده هیچ دخالتی در بکارگیری نیروهای پتروشیمی نداشته ، ندارم و نخواهم داشت.
سیدناصر حسینی پور افزود : حتی یک مورد هم معرفی نکرده ام .
وی تصریح کرد : هر کس برای اشتغال مراجعه نموده فقط به اداره کار معرفی نموده ام و نامه به اداره کار زده ام.
حسینی پور تصریح کرد : از این به بعد هم مراجعه کننده ها را به اداره کار ارجاع میدهم .
وی با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی پتروشیمی گچساران در روزهای ۲۸ و ۲۹ بهمن ماه سال ۱۴۰۰ گفت : استخدام اینه دسته از نیروی انسانی مورد نیاز پتروشیمی هم که از طریق آزمون برگزار شد .
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در خاتمه گفت : بحث ما با شرکت پتروشیمی در قالب ماده ۴۷ و ۴۸ قانون برنامه ششم توسعه مسیرش را طی می‌کند دعوای ما در رابطه با بحث حق‌وحقوق مردم گچساران و همچنین حضور افراد غیربومی است. عرض بنده هم بی‌عدالتی است و زیر پا گذاشتن صریح قانون ماده ۴۷ و ۴۸ برنامه ششم توسعه است که ان‌شاءالله به نتیجه خواهیم رسید چون دیدم یکدست صدا ندارد و با عزیزانی که در شهرهایشان مجتمع پتروشیمی دارند یک مجموعه شدیم و در دفاع از حقوق نخبگان شهرمان کوتاه نخواهیم آمد.

انتهای خبر/ط

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.