کد خبر : 9723
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱:۰۸

در نشست مشترک فرماندار ، شهردار و اعضای شورای شهر دوگنبدان مطرح شد؛

فرماندارگچساران : پیگیر مطالبه‌های عمومی مردم گچساران در سفر رییس جمهور هستیم

فرماندارگچساران : پیگیر مطالبه‌های عمومی مردم گچساران در سفر رییس جمهور هستیم
نشست مشترک فرماندار ، شهردار و اعضای شورای شهر دوگنبدان در آستانه سفر رئیس جمهور به شهرستان گچساران به منظور افزایش هماهنگی و بررسی و تدوین مشکلات عدیده حوزه مدیریت شهری و پروژه های رها شده برگزار شد.؛

به گزارش انتخاب فردا ،رئیس شورای شهر دوگنبدان در این نشست ابتدا ضمن خیر مقدم و خوش امد گویی به شرکت کنندگان در جلسه، عید سعید غدیر خم ، فرا رسیدن ۱۴ تیرماه روز شهرداری ها و دهیاری ها و همچنین فرا رسیدن روز قلم را تبریک گفت.

غلامرضا شکوهی با بیان اینکه نقش شورا به عنوان یک پارلمان شهری در جلب مشارکت های مردمی غیر قابل انکار است افزود: شورا بعنوان حلقه اجرایی دولت در سیستم مدیریت شهری باید با پرهیز از سیاسی کاری در جهت توسعه منطقه و خدمت مطلوب تر به مردم حرکت کند.
وی اظهار داشت :از مرداد ماه سال ۱۴۰۰ تا کنون تعداد ۹۴ جلسه عمومی ، ۲۲۸ مصوبه ، ۱۷۸ مصوبه تایید شده در کمیته انطباق ، ۵۰ مصوبه تایید نشده که به بررسی مجدد رفته ، ۲۰۴ جلسه مصوبه کمیسیسون مالی ، ۹۴ جلسه کمیسیون فرهنگی ، ۱۰۶ جلسه کمیسیون عمران و بیش از ۲۰۰۰ نامه وارد شده به شورا از طریق مردم را داشته ایم.
شکوهی تصریح کرد: جلسات شورا با هدف مشورت و تصمیم گیری برگزار می شود که تصمیم ها باید به سمت و سویی برود که رفاه و آسایش مردم تضمین شود.

وی یکی از ویژگی های شورای اسلامی شهر را پرهیز از حاشیه و حفظ ثبات در مدیریت شهری عنوان کرد و گفت : از آنجا که شوراهای اسلامی شهر با رای مستقیم مردم انتخاب می شوند، مردم از این اعضاء انتظار نظارت دقیق بر سیاست های مدیریت شهری را دارند و مجموعه شورا در این زمینه کوتاهی نخواهند داشت.
رئیس شورای شهر دوگنبدان سفر دکتر رئیسی به شهرستان گچساران را منشا خیر و برکت دانست و گفت: انشالا
مجموع اعتبارات موردنیاز شهرداری دوگنبدان برای اجرایی پروژه های اولویت دار در نظر گرفته شود.

در ادامه این نشست شهردار دوگنبدان هم ضمن تبریک عید غدیر خم و همچنین روز قلم بر اهالی قلم اظهار داشت : در سفر اول ریاست جمهوری هیچ پروژه ای تعریف نشد و اعتباری دیده نشد ولی در سفر دوم با پیگیری های که در حوزه مدیریت شهری وامور شهری و معاونت عمرانی وجود داشت قول داده شده شهرداری ها در این سفر دیده شوند و حداقل یک پروژه برای هر شهر تعریف دیده شود.


رضا قشقایی گفت : در همین راستا با پیگیری های انجام شده ۵ پروژه را معرفی کردیم .
وی افزود : طی استعلامهای انجام شده که از فرمانداری ، مدیریت شهری ، معاونت عمرانی و حوزه مدیریت برنامه ریزی استان انجام شد ۵ پروژه بر اساس پاسخ استعلامها در نظر گرفته شد .
قشقایی اضافه کرد : پروژه های نیمه تمام و رها شده جزء پروژه های اولویت داری هستند که در سفر ریاست جمهوری لحاظ میشود.
وی ادامه داد : بر همین اساس پروژه دریاچه مصنوعی در بوستان شهدای گمنام طی براورد اولیه ۶۰-۷۰ میلیارد لحاظ شده که جزء اولویت دارترین پروژه در حوزه مدیریت برنامه ریزی معرفی شده است.
قشقایی گفت : پروژه بعدی که مکاتبات جداگانه ای در خصوص آن انجام داده شده پروژه توسعه پسماند و کارخانه بازیافت می باشد که با توجه به زیرساختهای بهداشتی و دفع اصولی زباله و … جزء دومین پروژه اولویت دار می باشد.
وی افزود :با انجام این پروژه در قالب طرح ساماندهی سد چمشیر به همراه گردشگیری با انجام یک تفاهم نامه بگونه ای که انجا مستقر شوند، مواد بازیافت شود و بهره بردار شهرداری خواهد بود .
شهردار دوگنبدان پروژه پل پاسداران که در محدوده ۱۰۸ دستگاه تا کوی شهرک غدیر است را جزء سومین پروژه اولویت دار معرفی کرد .
وی گفت : پروژه جاده سلامت بعنوان چهارمین پروژه اولویت دار مطرح شده است.
قشقایی پنجمین پروژه اولویت دار را به کانال ها که به لحاظ زیرساخت اساسی شهر مهم هستند اختصاص داد.
وی بیان کرد :در سفر رئیس محترم جمهور حقیقتاخیلی خوشبین نیستیم که بجز یک پروژه بقیه در لیست قرار داده شوند لذا از فرماندار محترم انتظار داریم در بحث اعتبارات حداقل یک پروژه در نظر گرفته شود.
قشقایی گفت : بین پروژه ها پروژه دریاچه مصنوعی از همه پروژه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است .
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود افزود : در بحث اعتبارات استانی امسال ۳۰میلیارد اعتبار داشتیم که ۲۴ میلیارد تخصیص داده شد .
قشقایی با بیان اینکه بودجه ما از ۱۴۸میلیارد تحققش به ۱۹۶ میلیارد رسیده است گفت : بودجه امسال ۲۰۵ میلیارد شده است که در این زمینه رشد خوب و چشمگیری داشته ایم ولی موازی با آن در هزینه ها هم افزایش داشته ایم بگونه ای که در سال گذشته ۵۷ درصد افزایش هزینه کارگری وامسال ۲۶ درصد افزایش داشته ایم.
وی تاکید کرد : برای برون رفت از این معضل باید به سمت درامدهای پایدار سوق داده شویم که در این مسیر باید حمایت شویم.
قشقایی گفت : نگاه ما یک نگاه گسترده فارغ از قومی و سیاسی و فقط در راستای حوزه خدمت رسانی به شهروندان می باشد.
وی گفت : به هر شکل ضعف و نقص و ایراد هم داریم و میپذیریم و در جهت اصلاح آن هستیم .
قشقایی در ادامه در خصوص پروژه ها و مسئولیت های اجتماعی صحبت کرد و خواستار همکاری بیشترشرکت نفت در این باره شد.
وی خاطر نشان کرد : درست است شرکت نفت هم محدودیت هایی دارد ولی توقع داریم کمک کنند پروژه تعریف کنند در حوزه عمرانی یا ورودی های شهر پروژه های مشترکی داشته باشم که در این راستا ما هم در حد توان کمک خواهیم کرد .
قشقایی تصریح کرد : پروزه های ما عمدتا پروژه های احداث کانال و زیر ساختی هستند که به چشم نمی آید لذا خواهش داریم از حوزه نفت در ارتباط با پروژه و مسئولیت های اجتماعی همکاری کنند و یاریگر ما در راستای پیشرفت شهر باشند.
شهردار دوگنبدان با اشاره به سفر پیش‌روی رییس جمهور به شهرستان گچساران گفت: مهمترین مطالبه مردم این شهرستان از آیت الله رییسی، اختصاص منابع اعتباری برای تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های زیربنایی درحوزه‌های مختلف است که انشالا با پیگیری فرماندار سخت کوش محقق شود.

فرماندار شهرستان گچساران هم دراین نشست ابتدا با یادآوری رویدادهای مهم تقویم رسمی کشور فرارسیدن روز عید غدیر خم را که از بزرگترین اعیاد اسلامی است را تبریک گفت و همچنین با اشاره به نامگذاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در تقویم رسمی کشور را تبریک و در ادامه روز چهاردهم تیرماه که به روز قلم نامگذاری شده را هم به اهالی قلم و اصحاب رسانه تبریک گفت .


روانبخش دیهیم خوب گفت: یکی از اهداف دولت در اینگونه از سفر‌ها این است که پروژه‌های نیمه تمام تا حد امکان تکمیل شود، بنابر این مسائل و مشکلات شهرستان باید به شکلی ارائه شود که تصمیم‌گیری‌های دولت برای رشد و توسعه شهرستان اثرگذاری بیشتری داشته باشد و نگاه‌های جدیدی برای امیدافزایی به وجود آید.
دیهیم با بیان اینکه در شهرداری و شورا مجموعه اندیشمند و توانمندی وجود دارد افزود : هماهنگی‌های درون‌دستگاهی باید در حدی باشد که هم‌افزایی و همدلی به وجود آید و از همه توان برای پیشرفت کار‌ها و خدمت به مردم استفاده کنیم.
وی ااضافه کرد :در بحث مصوبات و کمیسیون تلفیق همیشه سعی کردیم شهرداری متضرر نشود .
دیهیم گفت : در راستای مقدمات سفر ریاست جمهوری جلسات متعدد با معتمدان – نخبه ها – دهیاری ها ، شورای شهر و مدیران دستگاههای اجرایی برگزار شده و با مدیر عامل نفت هم نشستی جداگانه خواهیم داشت .
وی افزود : ماحصل این نشست ها ۲۶ مصوبه پیشنهادی بوده که به استانداری ارسال شده است.
دیهیم ادامه داد : اختلاف نظرها و سلیقه در هر مجموعه وجود دارد ولی اختلاف نظرها در راستای صحیح کارساز است
وی با تاکید برجایگاه ویژه شوراهای اسلامی شهرها در مدیریت شهری تصریح کرد : اولین مسئله ای که در حوزه شوراهای اسلامی باید مد نظر قرار گیرد بر اهمیت تصمیم جمعی، وحدت و همدلی بین اعضای یک جمع تأکید می نماید لذا خروجی این تفکر و خرد جمعی نیز باید مصوباتی بالنده در راستای توسعه ی شهر باشد.
دیهیم افزود : پروژه های عمرانی شهری باید در چارچوب یک طرح کلی و برنامه ریزی شده و با لحاظ همه جوانب امر از جمله ملاحظات اجتماعی و فرهنگی تصویب و اجرا گردد.
فرماندار گچساران در این نشست خواستار ساماندهی و نظارت بر نیروهای شهرداری شد.
دیهیم  ابراز امیدواری کرد: انشاالله همه کمک نماییم که این سفر برای مردم شهرستان گچساران باعث ایجاد فضای امید و همدلی بیشتر شود.

نماینده عالی دولت در گچساران گفت: سفر رییس جمهور به شهرستان گچساران به طور قطع منشا خیر و برکت برای این شهرستان است و ما مطالبه‌های شهرستان گچساران در بخش های مختلف را جمع بندی کرده ایم که در این سفر مطرح می‌شود و پیگیر تحقق آنها هستیم.

در این نشست هر کدام از اعضاء به بیان دیدگاه‌های خود، مشکلات ، نظرات درخصوص مسائل مختلف به ویژه روند پیشرفت پروژه‌های در حال انجام و مسائل مختلف این سفر پیشنهاد و مطرح کردند.

انتهای خبر/آیدا طاهری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.