کد خبر : 9497
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵

به همت کمیته امداد ، مراکز نیکوکاری و خیرین گچساران؛

۲۵راس دام در عید قربان ذبح شد+تصاویر

۲۵راس دام در عید قربان ذبح شد+تصاویر
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گچساران گفت: 25 راس گوسفند به مناسبت عید قربان و در قالب پویش ملی نذر قربانی توسط خیران ومراکز نیکوکاری بین مددجویان زیر پوشش، افراد نیازمند و بی بضاعت این شهرستان توزیع میشود.؛

به گزارش انتخاب فردا ،حجت‌الاسلام محمدسعید رشیدی‌کیا امام جمعه موقت گچساران روز پنجشنبه در حاشیه اجرای این پویش با بیان اینکه یکی از اعمال مهم این روز قربانی کردن است خاطر نشان کرد: قربانی کردن فقط برای حجاج نیست و برای کسانی که در حج نیستند هم در صورت وسع مستحب موکد است .
حجت الاسلام والمسلمین رشیدی کیا با اشاره به فلسفه قربانی کردن گفت: ذبح قربانی و توزیع گوشت آن علاوه بر اینکه کمک به نیازمندان است وسیله تقرب و نزدیکی معنوی به خداست چرا که وقتی انسان از دارائی خود می گذرد به خدا نزدیک می شود.
وی اظهار کرد: عید قربان در حقیقت بریدن گلوی اسماعیل‌های زندگی و گذشتن از آنها برای وصل شدن به معبود است.


در ادامه هوشنگ دارفرین افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) همه ساله در عید قربان گوشت‌های قربانی اهدایی از سوی خیران و مراکز نیکوکاری این شهرستان را بین مددجویان زیر پوشش و افراد نیازمند و بویژه افراد سالمند و افراد دارای بیماری های خاص توزیع می‌کند.
وی ادامه داد: امسال نیز در قالب پویش ملی نذر قربانی نذرهای اهدایی مردم و نیکوکاران جمع ‌آوری و بین مددجویان زیر پوشش و افراد نیازمند توزیع میشود.
رئیس کمیته امداد امام‌خمینی (ره) گچساران ۲۵راس گوسفند ذبح شده را ۵۰۰ کیلو گرم و ارزش ریالی هر کیلو را ۳۵۰هزار تومان و ۱۶۰میلیون تومان را ارزش ریالی کلی این ۲۵ راس گوسفند اعلام کرد و ادامه داد: خیران در روزهای گذشته دام‌های نذری خود را برای توزیع بین نیازمندان، به کمیته امداد اهدا کردند تا امروز طبق موازین شرعی و زیر نظر کارشناسان دامپزشکی ذبح شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گچساران گفت : مرکز نیکوکاری مسجد شهیدان – مرکز نیکوکاری مسجدالنبی – مرکز نیکوکاری شهدای گمنام – مرکز نیکوکاری امام رضا(ع) زیر نظر کمیته امداد امام خمینی(ره) گچساران فعالیت و خدمت رسانی به نیازمندان را بصورت مداوم انجام میدهند.

طبق یک سنت ابراهیمی هر سال در عید قربان (۱۰ ذی‌الحجه)، مومنان بر حسب وسع مالی خود، همزمان با مناسک حج، دام را ذبح کرده و گوشت حاصل از آن را در بین خانواده‌های بی‌بضاعت توزیع می‌کنند.

انتهای خبر/آیدا طاهری

تصاویر تکمیلی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.