کد خبر : 9444
تاریخ انتشار : شنبه ۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گچساران؛

طرح ۲۰۲۰ دردومحله کم برخوردارگچساران در حال اجرا است

طرح ۲۰۲۰ دردومحله کم برخوردارگچساران در حال اجرا است
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گچساران گفت: طرح توسعه محلات کم‌برخوردار ۲۰۲۰ در دو محله کم‌برخوردارِ شناسایی‌شده با هدف خدمت‌رسانی به جامعه هدف شهرستان گچساران در حال اجرا است.؛

هوشنگ دارفرین در گفتگو با انتخاب فردا ، طرح محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اجتماعی در ۲۰۲۰ محله کشور ابتکار دولت سیزدهم است.
وی با بیان اینکه این طرح در ۲ محله کم‌برخوردار(محله سادات و رادک) شهرستان گچساران در حال اجرا است، ادامه داد: همکاری مراکز نیکوکاری و خیرین نقش بسزایی در توانمندی گروه هدف دارند.
دارفرین تاکید کرد: توانمندسازی افراد در محلات، کاهش آسیب‌های اجتماعی و خدمت‌رسانی به جامعه هدف در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، علمی و آموزشی در طرح ۲۰۲۰ پیگیری می‌شود.


وی تأکید کرد: ورود کمیته امداد امام خمینی و سایر دستگاه‌های اجرایی به‌عنوان پشتیبان است و مجموعه‌های مردمی وابسته به هر سازمان نقش اصلی را ایفا می‌کنند.
وی به اهداف اجرای طرح ۲۰۲۰ اشاره کرد و ابراز داشت: هماهنگی، همراهی، هم‌افزایی و همگرایی تمامی دستگاه‌های مرتبط برای ارتباط‌گیری با محلات کم‌برخوردار، توانمندسازی ساکنان محلات مورد هدف، جلب مشارکت مؤثر ذینفعان طرح، تقویت همبستگی محلات و ارتقای تاب‌آوری اجتماعی، حفظ کرامت انسانی مددجویان و توان‌خواهان ساکن در محلات، جبران خسارت‌های وارده از ناحیه فقر و آسیب‌های اجتماعی، کمک به بازاجتماعی شدن افراد آسیب‌دیده و نیز تقسیم‌کار و حذف موازی‌سازی، از جمله این اهداف است.
به گفته دارفرین، هدف اصلی کمیته امداد از ورود به طرح شناسایی میدانی نیازمندان، ارائه خدمات حمایتی، توانمندسازی نیازمندان در قالب هم‌افزایی منابع، هماهنگی و تعامل با سایر دستگاه‌های اجرایی، تشکل‌های مردمی و خیران به‌منظور شناسایی نیازهای محله می باشد و فعال‌سازی و یا ارتقا ظرفیت‌های محلات، برپایی مشارکت ساکنان، ارائه خدمات فرهنگی با رویکرد دین‌باوری و دین‌درمانی است و هدف از اجرای این طرح، توانمندی خانواده‌ها در تمام ابعاد است که بصورت مستمر در حال انجام است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گچساران گفت : مرکز نیکوکاری مسجد شهیدان – مرکز نیکوکاری مسجدالنبی – مرکز نیکوکاری شهدای گمنام – مرکز نیکوکاری امام رضا(ع) زیر نظر کمیته امداد امام خمینی(ره) گچساران فعالیت و خدمت رسانی به نیازمندان را بصورت مداوم انجام میدهند.
گفتنی است در اجرای طرح۲۰۲۰ دو مرکز نیکوکاری مسجد شهیدان و مسجدالنبی مشارکت دارند.
انتهای خبر/آیدا طاهری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.