کد خبر : 9335
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸

با حضور جمعی از مسئولین؛

غبار روبی گلزار شهیدان گچساران به مناسبت هفته قوه قضاییه+تصاویر/۲۳۸فقره پرونده منجربه صلح و سازش شد

غبار روبی گلزار شهیدان گچساران به مناسبت هفته قوه قضاییه+تصاویر/۲۳۸فقره پرونده منجربه صلح و سازش شد
بمناسبت هفته قوه قضائیه مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار مطهر شهیدان گچساران صبح روز پنج شنبه ۱۴۰۲/۰۴/۰۱ ساعت۷:۰۰ با حضور اعضای شورای تامین و مدیران شهرستانی برگزار شد.؛

به گزارش انتخاب فردا ،رییس دادگستری گچساران دراین مراسم ضمن تبریک هفته قوه قضاییه اظهار داشت: هدف از نامگذاری یک تا هفتم تیر به هفته قوه قضاییه ،تجدید میثاق با شهدای انقلاب اسلامی و مقام شامخ شهدا دستگاه قوه قضاییه از جمله شهید دکتر بهشتی و ۷۲نفر از یاران ایشان می باشد.
رهام دیانت ،با اشاره به عملکرد این قوه در یک سال اخیر در شهرستان افزود: آمار ورودی پرونده های حوزه قضائی گچساران اعم از دادسرا،دادگاه و شورای حل اختلاف شامل ۴۹هزارو ۸۲۲فقره بوده که ۴۸ هزارو ۱۸۰فقره مقطومه و باقی مانده با تعدادی پرونده مفتوح در سنوات قبل شامل ۵هزارو ۳۶۷پرونده بوده که علت افزایش پرونده مانده نسبت به سال قبل اجرای طرح متمرکز پرونده های قضایی است.


وی با اشاره به پایلود بودن استان ما در اجرای طرح متمرکز پرونده های قضایی در کشور،اظهار داشت: این طرح به این صورت است که دیگر پرونده ها پس از ثبت در دفاتر خدمات قضایی مستقیم روی سیستم دادستان یا ریس دادگستری رویت می شود و به صورت بر خط دستورات لازم به مراجع ذیل داده می شود.
وی بیان داشت:از ۲۷۰پرونده ای که سال گذشته به صلح یاران ارجاع دادیم ۲۳۸فقره به صلح و سازش ختم گردیده است.
دیانت با بیان اینکه :این آمار صلح یاران جدا از آمار شعب دادگاه می باشد اضافه کرد: اینها افرادی هستند که از بین طوایف و ادارات انتخاب شده ،و ما بعضی از پرونده های که نیاز به صلح پایدار باشد از جمله پرونده های قتل و قصاص را به آنها ارجاع داده که خوشبختانه توانستند صلح و سازش فی ما بین مردم را به درستی انجام دهند.
وی با بیان اینکه امنیت خود به خود به وجود نمی آید جز با تلاش همه مسئولین ذی ربط،ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر شهرستان گچساران از امنیت پایداری برخوردار و نسبت به دیگر حوزه ها خیلی جلوتر هستیم و این امر حاصل تلاش شبانه روزی نهادهای متولی با دستگاه قضایی بوده است.
دیانت از عملکرد قوه قضاییه به طور هدف مند و در راستای سند تحول قضایی به صورت دایمی خبر داد و گفت: سند تحول قضایی از سنتی به سمت اقدامات الکترونیکی تبدیل شده و به طوری که در حال حاضر بسیاری از پرونده های ما به صورت ۱۰۰درصد الکترونیکی اجرا می شود .
وی اظهار داشت: با استفاده صحیح از مدیریت پرونده قضایی یا سیستم سامانه ثنا در قوه قضاییه از مراجع فیزیکی و حضوری مردم در مراجع قضایی حذف و جلوگیری می شود.
دیانت اخذ سو پیشینه در کمتر از دو ساعت را از موارد سامانه الکترونیکی عنوان کرد و افزود: گرفتن سو پیشینه برای افراد قبلاً توسط پلیس آگاهی و انگشت نگاری در چند روز طول می‌کشید ولی در حال حاضر از طریق سامانه با هزینه و وقت کمتر این اقدام انجام می گیرد.
وی امکان ثبت نام ،ارسال دادخواست و شکواییه،اخذ نوبت در خصوص پرونده قضایی ،استعلام دارایی افراد و ارسال نامه به بعضی از ادارات را از جمله خدمات سامانه ثنا برشمرد و بیان داشت: در حال حاضر ۹۶درصد از اقدامات ما به صورت الکترونیکی برگزار و حتی بسیاری از زندانیان ما به صورت ویدیو کنفرانس با مراجع قضایی ارتباط برقرار می‌کنند که این امر باعث جلوگیری از هزینه جابجایی ،سو استفاده و فرار متهم می باشد.

دیانت افزود: در صورت استفاده درست از سیستم مدیریت پرونده قضایی از بسیاری هزینه ها جلوگیری می شود.
وی خاطر نشان کرد : زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و امروز وظیفه ما عمل به وظایف خود در برقراری حق و عدالت و دفاع از آرمان‌های شهدا است.
دیانت ، امنیت، اقتدار، آرامش و آسایش امروز جامعه را نتیجه رشادت های شهیدان دانست و افزود: پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب و ایثارگری‌های شهدا وظیفه‌ای همگانی است که باید حفظ این ارزش‌ها به نسل‌های آینده منتقل شود.
معاونت برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان گچساران هم ضمن تقدیر و نشکر از زحمات و تلاش های پرسنل خدوم قوه قضائیه در گچساران اظهار داشت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و امروز وظیفه ما عمل به وظایف خود در برقراری حق و عدالت و دفاع از آرمان‌های شهدا است.


جهانگیر علیزاده ادامه داد: پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب و ایثارگری‌های شهدا وظیفه‌ای همگانی است که بایستی در حفظ و انتقال این ارزش‌ها به نسل‌های آینده کوشش کرد.
وی شهادت در راه خدا را یک عمل نیک عنوان کرد و افزود: شهادت، اوج تعالی انسان است و در فرهنگ اسلام و بخصوص تشیع، ارزشمندترین و گرانبهاترین حرکت، شهادت است.
علیزاده تصریح کرد: شهدا مظهر عزت، اقتدار و افتخار جامعه اسلامی هستند و خانواده های شهدا و ایثارگر بزرگترین سرمایه های معنوی انقلاب و ملت هستند و یاد شهدا اشاعه ارزش های ایثار و پایداری در جامعه است.
در این آیین معنوی جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی، قضایی ، رئیس دادگستری،فرمانده نیروی نظامی و انتظامی و جمعی از مدیران ادارات شهرستان گچساران شرکت داشتند.
شرکت کنندگان در این مراسم باشکوه با غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا، ضمن قرائت فاتحه و تجدید پیمان با آرمان های والای انقلاب، به مقام شامخ شهدای گلگون کفن این شهرستان ادای احترام کردند.
هفته قوه قضائیه از یکم تیرماه تا هفتم تیر ماه و به مناسبت سالروز شهادت شهید محمد بهشتی و ۷۲ تن از یاران صدیق انقلاب اسلامی است.

انتهای خبر/آیدا طاهری

تصاویر تکمیلی

   

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.