کد خبر : 9234
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸

در نشست شورای ترویج و فرهنگ ایثار و شهادت مطرح شد؛

تبدیل وضعیت بیش از ۹۰درصد از نیروهای ایثارگر ادارات گچساران/ نگاه دولت آیت‌الله رئیسی به فرهنگ ایثار و شهادت یک نگاه میدانی است/ تهدید به «آتش به اختیار» امام جمعه در حوزه حجاب

تبدیل وضعیت بیش از ۹۰درصد از نیروهای ایثارگر ادارات گچساران/ نگاه دولت آیت‌الله رئیسی به فرهنگ ایثار و شهادت یک نگاه میدانی است/ تهدید به «آتش به اختیار» امام جمعه در حوزه حجاب
نشست شورای ترویج و فرهنگ ایثار و شهادت با حضور حجت‌الاسلام ولی زاده و دکتر خادمی نمایندگان شورای وزرا در امور ایثارگران کشور در گچساران برگزار شد.؛

به گزارش پایگاه خبری انتخاب فردا، نشست شورای ترویج و فرهنگ ایثار و شهادت با حضور حجت‌الاسلام ولی زاده و دکتر خادمی نمایندگان شورای وزرا در امور ایثارگران کشور با دستور کار رسیدگی به امور ایثارگران، تبدیل وضعیت و استخدام ایثارگران در سالن جلسات فرمانداری گچساران برگزار شد.
روانبخش دیهیمی خوب، فرماندار گچساران در ابتدای این نشست گفت: همه ما مدیون رشادت‌های شهدا هستیم چراکه به لطف ایثارگری‌ها بوده است که امروز در مسئولیتی مشغول خدمتگزاری به مردم هستیم، اگر می‌خواهیم انقلاب تداوم داشته باشد باید برای خانواده شهدا ارزش قائل شویم.
وی افزود: الگوی شهادت‌طلبی را باید ترویج دهیم و به‌عنوان یک مسئول باید مروّجان فرهنگ ایثار و شهادت باشیم و آن کاری که شهدا از ما می‌خواهند همان خدمتگزاری صادقانه است. به‌عنوان مسئول باید خودمان را مدیون خانواده شهدا بدانیم و باید تلاش کنیم این مسیر شهادت‌طلبی را برای نسل جوان تبیین کنیم.
فرماندار گچساران ادامه داد: امروز در جنگ نرم، دشمن می‌خواهد ناامیدی را در جامعه ترویج دهد که باید باکار و تلاش جهادی و انقلابی با نقشه شوم دشمن مقابله کرد. خوشبختانه در بحث استخدام‌ها و تبدیل وضعیت کارکنان ایثارگر در این شهرستان خیلی از ادارات، دستگاه‌ها و شرکت‌های گچساران بالای ۹۰ درصد این موضوع را دنبال کرده‌اند و مجموعه فرمانداری هم به جد پیگیر این موضوع است.

رئیس بنیاد شهید گچساران هم در ادامه گفت: هدف از این نشست‌ها نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت است، طی جلسات قبل نیز مصوبات خوبی در رابطه با خدمات‌رسانی به جامعه ایثارگری داشته‌ایم که طبق قانون یک درصد از بودجه ادارات مربوط به ترویج فرهنگ شهادت است و نکته دیگر اینکه در مصوبات جلسات قبل نیز بحث ساماندهی زیرساخت‌های گلزارهای شهدا را داشتیم که قرار است تا پایان شهریورماه انجام شود.
سید حسین حسینی افزود: شهرستان گچساران دارای ۴۴ گلزار شهدا است که بحث ساماندهی تمام آن‌ها انجام‌شده اما به‌مرورزمان ساختمان برخی نیز دچار فرسودگی شده است که برآورد هزینه انجام تا مشکلات نیز به‌زودی مرتفع شوند.
وی تصریح کرد: آمار بیکاران جامعه ایثارگری ۸۶۳ نفراست که با توجه به ظرفیت‌های گچساران ازجمله شرکت پتروشیمی، شایسته است بحث به‌کارگیری این عزیزان طبق قانون نیز پیگیری و مرتفع شود. نکته دیگر در بحث اردوهای سیاحتی و زیارتی جامعه ایثارگری است اگرچه وقفه‌ای چندساله به وجود آمد اما این موضوع در دولت آیت‌الله رئیسی مجدداً پیگیری شد بنابراین در این خصوص اگر امکان داشته باشد هزینه چنین اردوهایی صفرتا صد با خود بنیاد شهید باشد.
رئیس شورای شهر دوگنبدان در ادامه این نشست گفت: خواهش داریم که نمایندگان شورای وزرا در کشور حتماً برنامه سرکشی از خانواده‌های شهدا در روستا را داشته باشند، از شهدا زیاد صحبت می‌شود و حرف‌های قشنگی هم زده می‌شود اما در عمل فاصله زیادی با آرمان‌های شهدا داریم و نکته بعد اینکه نسبت به ساماندهی گلزارهای شهدا در مناطق روستایی اهتمام جدی صورت گیرد.
سرهنگ محقق زاده، فرمانده سپاه ناحیه گچساران هم گفت: در سطح استان ۸ شهید انقلاب داریم که هفت شهید مربوط به شهرستان گچساران است، هفت هزار و ۵۵۵ پرونده در خصوص ایثارگران داریم که ۳۰۱ ایثارگر نیازمند حمایت ویژه هستند.
وی افزود: به‌طور روزانه ایثارگران بسیاری مراجعه می‌کنند که مطالبه آن‌ها نیز بر احتساب سوابق جبهه بعد از قطعنامه ۵۹۸ است موضوع دیگر نیز بحث کمیسیون درصدهای جانبازی است و نیز گلایه‌های جانبازان عزیز در خصوص درصدهای پایین است که انتظار است در سطح کشور این موضوعات به بهترین شکل ممکن پیگیری و مرتفع شوند.

حجت‌الاسلام حجازی، امام‌جمعه گچساران در ادامه هم گفت: ایثار یعنی از مال و جان گذشتن برای اعتلا و عزت اسلام و ایران مقتدر، بنابراین به نسل جوان بگوییم اینکه امروز دشمنان از این اقتدار هراس دارند به چه خاطر است که همانا به برکت خون شهدا است.
وی افزود: حقیقتاً این اقتدار و این عزت ایران اسلامی، مرهون فداکاری و جان‌فشانی شهدا است، باید قدر ایثار و ایثارگری‌ها را بدانیم. امروز هم خیلی خوشحال شدم که چنین جلساتی برای اولین بار به این صورت با حضور نمایندگان وزرا در شهرستان انجام می‌شود و انتظار هم این است هم به وضعیت گلزارهای شهدا، هم‌خانواده شهدا و هم به فرزندان شهدا رسیدگی شود.
امام‌جمعه گچساران ادامه داد: شهرستان گچساران هم فرزند شهید و هم‌خانواده شهید بیکار فراوان دارد حتی مادر شهید و پدر شهید به دلیل کهولت سن و یا بیماری نیازمند پرستار هستند که اگر توجه به این نکات نداشته باشیم شاید به‌نوعی در پیشگاه خداوند مواخذه شویم.
حجت‌الاسلام حجازی اظهار کرد: اما بحث سوابق ایثارگری بعد از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ هم انتظار داریم این موضوع نیز در جلسات کلان کشور رسیدگی شود چراکه جمع بسیاری هستند که بعد از قطعنامه به دفاع از کیان این مملکت پرداختند.
وی افزود: باید توجه داشت که شهرستان محروم گچساران در زیرزمین قوی‌ترین و ثروتمندترین نقطه کشور با تولید یک‌چهارم نفت کشور است اما بیکاری در این شهرستان همچنان بیداد می‌کند، در بحث آمار بیکاری گچساران رتبه اول را در استان و کشور داراست و انتظار هم این است که مردم گچساران از محرومیت‌ها نجات پیدا کنند.
امام‌جمعه گچساران تصریح کرد: در هیچ شهری از کشورمان محله‌ای نداریم که رسماً محله فقرا باشد، اما امروز در بام نفت ایران سه محله فقیرنشین با ۲۵ هزار نفر جمعیت وجود دارد، بنابراین به وضعیت شهرمان باید رسیدگی شود و انتظار این است که متولیان امر در کشور اختیارات مدیران نفت در این شهرستان را بیشتر کند چراکه اگر بتوانند اقدامی هم کنند دستشان با توجه به قانون بسته است هرچند در برخی موارد نیز کوتاهی نکرده‌اند اما آن‌ها هم محدودیت‌هایی دارند.
حجت‌الاسلام حجازی گفت: با توجه به این ظرفیت‌های گچساران علل قاعده ما باید جوان بیکار در شهرمان نداشته باشیم، اما این موضوعات به‌نوعی ظلم به شمار می‌رود و ما هم باید درد مردم را بگوییم و شما نمایندگان شورای وزرا هم به مسئولان بالادستی انتقال دهید آن‌طور که می‌گویند گچساران هم گل‌وبلبل نیست و انتظار این است عدالت رعایت شود.
امام‌جمعه گچساران در پایان هم گفت: تقاضا دارم که هرچه سریع‌تر جلسه شورای تأمین با حضور مدیرعامل نفت و گاز گچساران تشکیل شود، از اوضاع بی‌حجابی و هنجارشکنی توسط برخی افراد در سطح شهر ناراحت هستیم به‌خصوص در پارک سلامت که باید تدبیری شود که در غیر این صورت آتش به اختیار وارد عمل خواهیم شد.
ارائه گزارش‌هایی از مدیران ادارات، دستگاه و شرکت‌ها در خصوص تبدیل وضعیت و استخدام نیروهای ایثارگر و مطرح کردن مشکلات نیز بخش دیگری از این نشست در گچساران بود.


در پایان این نشست هم حجت‌الاسلام ولی زاده نماینده شورای وزرا در امور ایثارگران کشور به ایراد سخن پرداخت.
حجت‌الاسلام ولی زاده گفت: به لطف خداوند از فتنه‌های بسیاری عبور کردیم، امروز دشمن می‌خواهد ناامیدی را در جامعه ترویج دهد و بدانیدکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لازمه رفع مشکلات کشور است.
حجت‌الاسلام پرویز ولی زاده، مشاور و مسئول امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در گچساران گفت: باید توجه کر که موضوع جهاد تبیین بزرگ‌تر از جهاد دفاع مقدس است بسیاری افراد جامعه خدمات و کارهای‌ انجام‌شده در دفاع مقدس را ندیدند پس وظیفه‌داریم این موضوعات را در جامعه تبیین کنیم که ایران اسلامی درگذشته چه بوده والان کجای دنیا ایستاده است.
وی افزود: جمعیت امروز کشورمان بیش از ۸۵ میلیون نفر است و امروز به برکت ایران اسلامی بیش از ۸۵ درصد مردم از سواد برخوردار هستند، امروز در حوزه خدمات و برق‌رسانی روستایی بالای ۱۰ خانوار نداریم که برق نداشته باشد و در حوزه گازرسانی ۳۳ هزار روستا گاز کشی شده است. امروز ۶ هزار شرکت دانش‌بنیان داریم و وظیفه‌داریم این دستاوردها را برای جوانان تبیین کنیم.
حجت‌الاسلام ولی زاده ادامه داد: نسل جوان کشور باید بدانند که شهدا چه افتخاراتی برای این کشور و ملت آوردند و همچنین خانواده‌های شهدا با استقامت و صبوری چه عزتی برای این کشور به ارمغان آوردند. در دوران دفاع مقدس رزمندگان ما در مقابل تمام امکانات استکبار جهانی ایستادگی کردند باید وصیت‌نامه شهدا را برای نسل جوان تبیین کردند متأسفانه برخی حتی اسم شهید اداره‌شان را نمی‌دانند.
مسئول امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: یک مدیر باید جهادی باشد. متأسفانه در بحث جهاد تبیین خیلی عقب هستیم و اولین توصیه شهدا دفاع از اسلام و ارزش‌های دینی بوده که نباید این موضوعات هم فراموش شود و نبایستی هیچ‌وقت پشت ولایت را خالی کنیم و وصیت دیگر شهدا هم اینکه خواهران زینبی باشند.
وی افزود: امروز اقتدار ایران اسلامی به برکت شهداست درحالی‌که دنیا ایران را تحریم کردند اما ایران اسلامی توانست با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب از این تحریم‌ها عبور کند و ما هرچه داریم از شهداست. نگاه به خانه شهید نگاه به خانه‌ای است که خداوند در آن حضور دارد انسان باید به کمال برسد تا خلیفه‌الله شود سرکشی از خانواده معظم شهدا برکت دارد اگر کسی اعتقاد و باور به این موضوعات داشته باشد هر حاجتی که داشته باشد انجام می‌شود اگرچه باید ایمان داشته باشد.
حجت‌الاسلام ولی زاده ادامه داد: بدانید که این میز و صندلی و این عناوین و منصب‌ها همه از شهداست باید نگاه به خانواده‌های شهدا ویژه باشد، اگر بخواهیم مشکلات کشور مرتفع شود بافرهنگ ایثار و شهادت می‌شود تا روزی که جمهوری اسلامی است و در رأس آن ولی‌فقیه حاکم باشد دشمنی‌ها هم وجود دارد و تا روزی که دشمنی‌ها وجود دارد باید روحیه ایثار و شهادت هم باشد چراکه دشمن از این روحیه واهمه دارد.
مسئول امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه: سال‌ها قبل رهبر انقلاب سیاست‌های کلی در حوزه فرهنگ و ایثار و شهادت را بیان کردند و باید این فرهنگ هم نهادینه شود تصریح کرد: نگاه دولت آیت‌الله رئیسی به فرهنگ ایثار و شهادت یک نگاه میدانی است که برای رفع مشکلات جامعه ایثارگری در استان‌ها حضور پیدا می‌کنند، امروز ۱۶۰۰ قانون، ماده و تبصره در بحث ایثارگران داریم که تنها ۲۴ درصد اجرایی شده است.
حجت‌الاسلام ولی زاده ادامه داد: یکی از انگیزه‌های حضور شورای مشاوران بحث ماده ۷۴ است که چه دستگاه‌های در حوزه ایثارگران به قوانین عمل کرده‌اند که باید گزارش این جلسات هم تقدیم رهبر انقلاب شود و تنها شرکت هم مخابرات است که تبدیل وضعیت ایثارگران را دنبال نکرده است.
وی افزود: رهبر انقلاب در ۱۴ خردادماه بحث امیدوار کردن مردم را بیان کردند که این مهم باید در جامعه تبیین شود. دشمن همه راه‌ها را علیه ما امتحان می‌کند بعد از انقلاب فتنه‌های زیادی را شاهد بودیم اما به لطف خداوند از فتنه‌ها عبور کردیم، امروز دشمن می‌خواهد ناامیدی را در جامعه ترویج دهد و بدانید هیچ خیانتی بالاتر از این نیست که بخواهیم به‌سوی ناامیدی مردم را سوق دهیم؛ بنابراین انتظاری که رهبر انقلاب دارند همان جهاد تبیین است که باید مردم را به آینده روشن این کشور امیدوار کرد.

مسئول امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: سال گذشته طرح سپاس در دولت تصویب شد که در این طرح باید روسای ادارات به‌صورت هفتگی از خانواده‌ای شهدا و ایثارگر سرکشی داشته باشند. ارسال ۱۴۰۰ استخدام حدود ۱۵ هزار فرزند شهید را داده بودیم و درنهایت ۹ هزار نفر در آزمون شرکت کردند و آزمون آینده نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد که بحث استخدام فرزندان شهدا هم مرتفع شود.
وی افزود: وضعیت ایثارگری بعد از پذیرش قطعنامه به مجلس ارتباطی ندارد و مصوبه ستاد کل نیروهای مسلح است و باید دوستان سپاه درکل استان‌ها گزارشی تهیه کنند و به ستاد کل بفرستند و ما هم این موضوع را مطرح خواهیم کرد و تلاش این است که راهکاری ارائه شود.
“آفتاب جنوب”

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.