کد خبر : 9212
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۸

گلایه شهروندان گچساران از جولان سگ های ولگرد در معابر/شکوهی:با دوقطبی حیوان دوستی و حیوان آزاری مواجه هستیم

گلایه شهروندان گچساران از جولان سگ های ولگرد در معابر/شکوهی:با دوقطبی حیوان دوستی و حیوان آزاری مواجه هستیم
پرسه سگ‌های ولگرد در شهر گچساران باعث نگرانی شهروندان شده است.؛

به گزارش انتخاب فردا ، جولان سگ‌های ولگرد در کوچه پس کوچه‌ها و معابر اصلی شهر، آرامش را از شهروندان دور کرده و ترس از حمله سگ‌ها به ویژه در بین کودکان و نوجوانان باعث شده تا مردم نتوانند با امنیت خاطر از کوچه‌ها و خیابان‌ها گذر کنند. ساماندهی سگ‌های ولگرد یکی از معضلات محیط زیست در بیشتر شهر‌ها شده است.
شهروندان از این رسانه خواستار رسیدگی به این موضوع شدن و گفتند : از شورا و شهرداری دوگنبدان انتظار میرود به جد این معضل که مطالبه شهروندان است را در دستور کار خود قرار دهند .
به گفته ساکنین محلات مختلف سگها خیلی راحت و آزاد در مناطق مسکونی تردد می‌کنند ،گاهی فرزندانمان نمیتوانند از ترس از منزل خارج شوند. همیشه و همه جا این سگ‌های ولگرد حضور دارند. حتی فضولات این حیوانات واقعا آزار دهنده هست و از همه این‌ها بدتر ترس و وحشتی هست که به جان ما افتاده است لطفا پیگیری کنید.

در پی این گزارش مردمی گفتگویی با رئیس شورای شهر دوگنبدان انجام شد.


غلامرضا شکوهی در گفتگو با انتخاب فردا در این خصوص اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های به حق مردم جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب است که علاوه بر مشکلات آزار و اذیت، مشکلات بهداشتی را نیز برای شهر به همراه خواهد داشت.
وی گفت: با هماهنگی که انجام دادیم، سگ‌های بلاصاحب در حال جمع‌آوری در سطح خیابان‌ها هستند و این سگ‌ها با رعایت موارد بهداشتی در مکانی خارج از شهر نگه‌داری می‌شوند.
وی یادآورشد: سگ های زنده گیری شده، به مرکزی برای عقیم سازی، طی دوران نقاهت و در نهایت رها سازی در مناطق دور دست بیابانی منتقل می شوند.
شکوهی اظهار داشت: ضمن اقدامات پیشگیرانه و کنترلی در خصوص سگ های ولگرد و بدون صاحب، سگ های نژاد دار با هماهنگی اداره دامپزشکی به عنوان سگ گله به متقاضیان واجد شرایط واگذار می شوند.
وی خاطرنشان کرد: گاه مشاهده می شود که تعدادی از سگ های بدون صاحب جمع آوری شده از سطح سایر شهرها نیز در اطراف گچساران رها می شوند که همین مساله منجر به افزایش جمعیت این جانواران می شود.
شکوهی گفت : شهرداری در خصوص جمع آوری سگ‌های ولگرد وظیفه دارد سگ‌ها را زنده‌گیری, واکسینه و عقیم کنند و در مراکز ویژه خارج از مناطق مسکونی نگهداری کنند؛ ولی در مقابل افرادی که حامی سگ‌ها هستند مانع از جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از سطح شهرها میشوند و با تجمع و اعتراض خود خواهان لغو این اقدام هستند.
او افزود: این دوقطبی حیوان دوستی و حیوان آزاری و در کنار آن حمایت از حیوانات به صورت غیراصولی شرایط را دشوار کرده که یک چالش در حوزه ساماندهی سگ‌های ولگرد به شمار می‌رود.
رئیس شورای شهر دوگنبدان تصریح کرد : ما طرح جمع آوری سگ های ولگرد از سطح خیابان ها و اطراف شهر که موجب نارضایتی و ترس شهروندان شده، را به صورت مکرر و دوره ای انجام داده ایم و زین پس هم اجرا خواهد شد.
در پایان باید گفت جمعیت “سگ‌های ولگرد” در مناطق مختلف کشورمان در پناه اقدامات افراد مدعی حمایت از حقوق سگ‌ها به‌صورتی وحشتناک در حال افزایش است بجای اینکه روزی برسد که شاهد انتشار خبری از دریده شدن کودکان و حتی بزرگ‌سالان توسط این سگ‌ها باشیم، بهتر است جلوی روندی که در حال تبدیل شدن به یک فاجعه ملی است را با راههای اصولی بگیریم.
انتهای خبر/آیدا طاهری

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.