کد خبر : 8632
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۳

رییس اداره راه و شهرسازی گچساران:؛

یک هزار و ۷۳۰ خانه به مرحله ساخت رسید

یک هزار و ۷۳۰ خانه به مرحله ساخت رسید
رییس اداره راه و شهرسازی گچساران گفت : یکهزارو و ۷۳۰ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت و انجام عملیات اجرایی قرار دارد.؛

محمد رضا عابدی در گفتگو با انتخاب فردا ، اظهار داشت : این تعداد مسکن ملی در مناطقی اعم از: خنگ بنار، کارکنان و جاده پازنان در زمینی به مساحت بیش از ۱۶ هکتار در دست ساخت است.


وی با بیان اینکه طرح احداث نهضت ملی مسکن گچساران از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار است، افزود: در حال حاضر پنج سایت طرح نهضت ملی گچساران فعال هستند.
عابدی گفت: سایت نهضت ملی مسکن خامی و خنگ بنار که اخیرا مشکل تامین آب برای احداث داشتند خوشبختانه این مورد رفع شد و روند احداث این طرح ملی در حال اجرا است.
وی از کلنگ زنی احداث طرح نهضت ملی مسکن به نام طرح شهید سلیمانی در این شهرستان خبر داد و گفت: به زودی در زمینی به متراژ ۱۰ هکتار عملیات احداث یک هزار واحد مسکن دیگر به زمین زده خواهد شد.
رییس اداره راه و شهرسازی گچساران اذعان کرد: با توجه به افزایش قیمت سیمان در این مدت اخیر که پیمانکاران این طرح را با مشکل مواجه شده بودند با همکاری فرماندار شهرستان توانسته ایم سیمانی که به قیمت ۹۰ هزار تومان عرضه می شد با قیمت ۵۵ هزار تومان به قیمت کارخانه خریداری شود و در اختیار پیمانکاران قرار گیرد و از تعطیلی پروژه جلوگیری به عمل آمد.
عابدی افزود: از اقدامات دیگر صورت گرفته سندهای سایت های طرح نهضت ملی مسکن با همکاری اداره ثبت و اسناد به صورت تک برگ شده و پیمانکاران را برای دریافت تسهیلات بانکی به بانک معرفی شده ارجاع داده شدند.
این مسوول ابراز کرد: خوشبختانه مشکل برق سایت ۱۲۴ واحدی طرح نهضت ملی مسکن مرتفع و دو پیمانکار دیگر در این سایت مشغول به کار شدند.
عابدی به پروژه مجتمع فرهنگی پردیس هنری که به دلیل نبود اعتبارات این طرح در سالهای گذشته غیرفعال بوده اشاره کرد و گفت: مجتمع فرهنگی و هنری پردیس هم اکنون با ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و در سال مالی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ بیش از۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح فرهنگی در نظر گرفته شد.
رییس اداره راه و شهرسازی گچساران عنوان کرد: در سال مالی جاری بیش از ۶۰ میلیارد ریال برای مقاوم سازی مصلی گچساران اختصاص داده شد که خوشبختانه عملیات اجرایی مقاوم سازی مصلی در حال اجرا است و هم اینک از پیشرفت خوبی برخوردار است.
عابدی تصریح کرد: طرح کنارگذر دوگنبدان با اعتباری بیش از ۲۷۹ میلیارد ریال،جاده ارتباطی گچساران -پازنان- رگ سفید با ۶۴ درصد پیشرفت هم اکنون در دست اجراست و در سال مالی جاری بیش از۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار به پیمانکار این طرح پرداخت شد.
رئیس اداره راه و شهرسازی گچساران گفت: جاده ارتباطی بابا کلان – گچساران در قالب قطعه یک با ۷۵ درصد پیشرفت در حال ساخت است و بزودی آسفالت خواهد شد.
وی اظهار کرد: قطعه سه جاده ارتباطی بابا کلان – گچساران با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی هم اکنون در حال ساخت است.

عابدی از کسب رتبه نخست اجرای طرح فرزند آوری و جوانی جمعیت در واگذاری زمین به خانواده های دارای فرزند سوم در کشور خبر داد و افزود: تنها شهرستانی هستیم که ۱۰۴قطعه در زمینه فرزندآوری آماده کرده ایم که به صورت مجانی در اختیار افراد متقاضی قرار می گیرد.
وی خاطرنشان کرد:در زمینه تعمییر و نوسازی ساختمان اداره راه و شهرسازی تا کنون بیش از ۳۰ میلیون تومان به صورت شخصی هزینه شده است.
عابدی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند؛ ما جزء با کار جهادی و انقلابی نمی توانیم کشور را به سامان برسانیم، خاطرنشان کرد: مدیریت جهادی تنها راه برون رفت مشکلات فعلی است. باید ساختار و تشکیلات اداری در اختیار کار جهادی باشند.
رییس اداره راه و شهرسازی گچساران در خاتمه خاطر نشان کرد : مردم شهرستان گچساران مطمئن باشند تا حصول نتیجه و عملی شدن تمامی قول‌ها و برطرف شدن مشکلات، لحظه‌ای دست از پیگیری برنخواهم داشت و در راه خدمت بی‌منت به مردم خسته نخواهم شد.

انتهای خبر/آیدا طاهری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.