کد خبر : 8242
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۸:۳۹

بازدید معاون رئیس جمهور از جاده ملی پاتاوه به دهدشت در کهگیلویه و بویراحمد

بازدید معاون رئیس جمهور از جاده ملی پاتاوه به دهدشت در کهگیلویه و بویراحمد
معاون اجرایی رییس جمهور در جریان سفر خود به کهگیلویه و بویراحمد از جاده در دست ساخت پاتاوه به دهدشت که شمال و جنوب ایران را به هم متصل می کند بازدید کرد و در جریان جزئیات پیشرفت این طرح ملی قرار گرفت.؛

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور شنبه شب در این بازدید ضمن قدر دانی از همه کسانی که برای این پروژه زحمت کشیده اند، گفت: عملیات اجرایی این طرح مهم عمرانی و اقتصادی به طور شبانه روزی در حال انجام است و استاندار هم به طور ویژه این کار را دنبال می
منصوری عنوان کرد: مسیر پاتاوه به دهدشت بعد از بهره برداری از نظر صرفه اقتصادی، مدیریت زمان و مدیریت مصرف سوخت اتفاق خوبی را در حوزه حمل و نقل رقم می زند.
وی ادامه داد: کار خوب پیش رفته بود اما متاسفانه تونل ریزش کرده و اشکالاتی ایجاد کرد که بخشی از مشکلات رفع شدهو با انجام پنج متر حفاری تونل مجدد بازگشایی می شود.
معاون اجرایی رئیس جمهور تاکید کرد: لاینیگ و کارهای ایجاد استحکام در حال انجام است و تقریبا به طور سه شیفت کار در حال انجام است.
منصوری ابراز کرد: کمی مشکل تامین اعتبار وجود دارد اما موضوع پیگیری می شود تا پروژه لنگ تامین اعتبار نماند.
وی افزود: این مسیر جاده دسترسی شهرهای کهگیلویه و بویراحمد و مسیر اصلی یاسوج به دهدشت و یک مسیر بین استانی است.
معاون اجرایی رئیس جمهور بیان کرد: این جاده به لحاظ راهبردی برای کل کشور اهمیت دارد و تاکید دولت بر این است پروژه در اسرع وقت اجرایی ود.
منصوری گفت: این طرح در مصوبات سفر نخست رئیس جمهور دیده شده بود و عدد خوبی از طریق تهاتر نفت تزریق شد و کار سرعت گرفته بود اما به دلیل اشکالات فنی وقفه ایجاد شد.
وی تاکید کرد: خلا تامین اعتبار را دولت حتما محقق می کند و از طریق تهاتر نفت و بودجه سال ۱۴۰۲ که مجلس ابلاغ می کند و سایر منابع تامین خواهد شد.
معاون اجرایی رئیس جمهور از پیگیری های استاندار کهگیلویه و بویراحمد تشکر کرد و افزود: ما هم در معاونت اجرایی ریاست جمهوری تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا اتمام این طرح ملی کمک شود.
براساس این گزارش ، ۲۷ سال است که از آغاز عملیات اجرایی این جاده ملی می گذرد و حتی برای سهولت کار طرح به چهار قطعه تقسیم شد که طول قطعه های اول و سوم آن به ترتیب ۲۸ و ۲۶ کیلومتر و قطعه های دوم و چهارم آن نیز به ترتیب ۱۸ و ۶۳ کیلومتر است.
۱۳ تونل به‌طول هشت هزار و ۲۰۰ مترو تعداد ۱۸ دستگاه پل بزرگ بالای دهانه ۱۶ متری در این جاده طراحی شده است.
این جاده جزو مهمترین طرح ‌های راهسازی کهگیلویه و بویراحمد است که با افتتاح آن علاوه بر کوتاهتر شدن مسیر اصفهان به بنادر جنوبی کشور بیش از ۴۰۰ روستای محروم در ۲ شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر از نعمت راه مناسب برخوردار خواهند شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد : ۵۰۰میلیارد تومان از محل سفر رییس جمهور به این طرح ملی اختصاص یافت

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این بازدید گفت: از محل سفر رییس جمهور ۵۰۰ میلیارد تومان به این جاده اختصاص یافت که هم اینک کار در حال انجام است.
سید علی احمدزاده اظهار کرد: با تکمیل جاده پاتاوه به دهدشت تعداد ۴۰۰ روستا با یکصد هزار نفر جمعیت از جاده دسترسی مناسب برخوردار شده و خدمت رسانی دولت به ساکنان آنان به سهولت صورت می گیرد.
وی ادامه داد: پیشرفت فیزیکی جاده پاتاوه به دهدشت بیش از ۹۵ درصد است و پروژه در دو نقطه بحرانی تونل ریزشی با سرعت مطلوب در حال اجرا است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: پروژه بزرگ ملی دهدشت – پاتاوه به طول ۱۳۶ کیلومتر در ادامه محور اصلی شهرضا – سمیرم – بهبهان است که ارتباط استان‌های جنوب کشور از جمله خوزستان را به استان های مرکزی ایران برقرار می کند و نقطه ثقل و میانبر بین استان های قرارگرفته در کریدور شمال به جنوب کشور به حساب می‌آید.
وی افزود: اجرای این پروژه و به بهره برداری رسیدن مسیر مواصلاتی آن علاوه بر کارکرد ملی آن ، پنج بخش مهم و پرجمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد شامل بخش کبگیان در شهرستان دنا، شهرستان مارگون، بخش های چاروسا و دیشموک در کهگیلویه و بخشی از شهرستان لنده را از بن بست جاده ای و محرومیت خارج می کند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با بهره برداری از این جاده با در نظر گرفتن میانگین ۶۰۰ کیلومتر در ساعت برای عبور وسایط نقلیه، بیش از چهار ساعت کاهش زمانی در مسیر جدید پاتاوه – دهدشت بوجود خواهد آمد که نقش چشمگیری در کاهش سوخت و استهلاک وسایط نقلیه و اتلاف وقت بدنبال خواهد داشت.
احمدزاده ابراز داشت: از سوی دیگر جاده پاتاوه – دهدشت با عبور از چشم انداز های زیبای طبیعی در شهرستان های دنا و بویراحمد و سپس کهگیلویه به بهبهان در استان خوزستان وصل می شود که از مزیت های مهم آن در حمل و نقل کالا ، مسافر و گردشگری است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.