کد خبر : 8141
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۱

نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان گچساران برگزار شد

نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان گچساران برگزار شد
نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان گچساران با حضور امام جمعه شهرستان برگزار شد.؛

به گزارش انتخاب فردا ،  در ابتدای جلسه پس از تلاوت آیاتی از قرآن مجید اورنگ نارکی رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی ودبیر جلسه شورای فرهنگ عمومی ضمن تقدیر وتشکر از حضور اعضاء شوراوتبریک سال نو آرزوی قبولی طاعات وعبادات در ماه مبارک رمضان موضوع ودستور اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان را در سال جدید که پیگیری رعایت حجاب وعفاف باتدابیر لازم را عنوان کرد وبر ارائه راهکار و پیشنهاد اجرایی و عملی برای تقویت باور عمومی عفاف و حجاب تاکید کرد و افزود: برای تقویت این باور به ویژه در نسل جوان باید از روش های اقناعی بهره ببریم.
اورنگ نارکی گفت : برای مدیریت هر چه بهتر عفاف و حجاب ، ضروری است برنامه های مدونی تدوین شود که با اجرایی شدن آنها و توسعه ترویج عفاف و حیا، برخی مشکلات و مسائل این حوزه برطرف خواهد شد.
دبیر جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان گچساران ابراز امیدواری کرد که با هم‌اندیشی‌ها و ارائه نظرات این شورا بتواند به توسعه فعالیت‌های فرهنگی شهرستان بینجامد.
حجت‌الاسلام حجازی، امام‌جمعه گچساران دراین نشست گفت: نکته‌ای که باید در خصوص جایگاه این شورا عرض کنم اینکه جایگاه شورای فرهنگ عمومی یعنی ریل‌گذاری، نقشه مهندسی فرهنگی و ترسیم راه جهت هدف‌گذاری فرهنگی که مصوباتش لازم‌الاجرا و به‌نوعی قانون به شمار می‌رود.
وی افزود: باید از سوی مسئولین شهرستان به این جلسات اهمیت بیشتری داده شود و جدی گرفته شود، موضوع جلسه امروز نیز زیست وزندگی عفیفانه آن‌هم باتدبیر است اگرچه حجاب ضرورت شرعی دارد به‌طوری‌که انکار حجاب با کفر همراه می‌شود.
امام‌جمعه گچساران تصریح کرد: اگر حجاب از سوی برخی‌ها در جامعه رعایت نشود به‌تبع مشکلاتی نیز برای سایر افراد جامعه ایجاد می‌کند، بنابراین امنیت جامعه و سلامت روانی جامعه به خطر می‌افتد و همه جامعه نیز آسیب خواهند دید. پس دفع خطر محتمل عقلا واجب است و نباید اجازه دهیم مشکلاتی در این خصوص دامن‌گیر جامعه شود.
حجت‌الاسلام حجازی ادامه داد: حضرت آقا در بحث حجاب، صریح فرمودند که کم‌توجهی به مسئله حجاب حرام شرعی و حرام سیاسی است، متأسفانه در سطح بازار لباس و پوشش مناسب برای افراد مذهبی کمتر در دسترس قرار دارد. منظور از حرام سیاسی که رهبری فرمودند اینکه دشمن پشت این موضوع بی‌حجابی قرار دارد و می‌خواهند ولنگاری و بی‌حجابی را در جامعه اسلامی رواج دهد، لذا هم ‌باید بُعد شرعی و هم بعد سیاسی این مقوله را مدنظر داشته باشیم.
وی افزود: آنچه باید موردتوجه قرار گیرد که قبح وزشتی امر بی‌حجابی در جامعه شکسته نشود، وظیفه قانونی و شرعی همه مسئولین است که با جدیت پای‌کار بیایند و با فتنه جدید دشمن مقابله کنند و بایستی این ظرفیت را در خودمان ایجاد کنیم که با سعه‌صدر و محترمانه امربه‌معروف و نهی از منکر کنیم.
امام‌جمعه گچساران اظهار کرد: بانوان شاغل در ادارات، نهادها، دستگاه و …کمیته‌ای تشکیل دهند و به‌صورت هفتگی جلساتی در زمینهٔ عفاف و حجاب برگزار کنند و راهکار ارائه دهند و اجرایی کنند، البته توجه کنید نباید در مسئله بی‌حجابی با قهوه قهریه برخورد کرد بلکه نرمی کلام و حسن خلق نیز رعایت شود.
در پایان هریک از اعضاء نسبت به دستور جلسه پیشنهادات و راهکارهای خود را ارائه دادند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.