کد خبر : 7641
تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۴۰

دیوان کیفری بین‌المللی حکم دستگیری پوتین را صادر کرد

دیوان کیفری بین‌المللی حکم دستگیری پوتین را صادر کرد

رویداد۲۴ به گزارش اسپوتنیک، روز جمعه، دفتر پیش از محاکمه دادگاه کیفری بین المللی که فدراسیون روسیه صلاحیت آن را به رسمیت نمی‌شناسد، حکم بازداشت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را صادر کرده است. در این بیانیه آمده است: امروز، ۱۷ مارس ۲۰۲۳، دفتر پیش از محاکمه دوم دادگاه کیفری بین‌المللی حکم بازداشت ولادیمیر ولادیمیرویچ

دیوان کیفری بین‌المللی حکم

رویداد۲۴ به گزارش اسپوتنیک، روز جمعه، دفتر پیش از محاکمه دادگاه کیفری بین المللی که فدراسیون روسیه صلاحیت آن را به رسمیت نمی‌شناسد، حکم بازداشت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را صادر کرده است.

در این بیانیه آمده است: امروز، ۱۷ مارس ۲۰۲۳، دفتر پیش از محاکمه دوم دادگاه کیفری بین‌المللی حکم بازداشت ولادیمیر ولادیمیرویچ پوتین را در چارچوب وضعیت اوکراین صادر کرد.

دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه، پیشتر اعلام کرد که روسیه دادگاه کیفری بین المللی و صلاحیت آن را به رسمیت نمی‌شناسد.


بیشتر بخوانید: وضعیت جنگ روسیه و اوکراین پس از یکسال/ کدام کشور برنده است؟


وی خاطرنشان کرد که برای سال‌ها نهاد‌های قضایی بین‌المللی، حتی آن‌هایی که ما آن‌ها را به رسمیت نمی‌شناسیم، و دیگر اعضای جامعه بین‌الملل زحمت توجه به تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی، به کشتار غیرنظامیانی را که ملی‌گرایان اوکراینی در دونباس سازماندهی کردند، به خود ندادند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه بیان کرد: تصمیمات دیوان کیفری بین المللی برای کشور ما از جمله از نظر حقوقی هیچ مفهومی ندارد. وی افزود: روسیه یکی از طرفین اساسنامه رم دادگاه کیفری بین المللی نیست و هیچ تعهدی بر اساس آن ندارد. روسیه با این نهاد همکاری نمی‌کند و “دستورالعمل‌های” احتمالی دستگیری از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری برای ما از نظر قانونی بی‌اثر خواهد بود.

منبع: اسپوتنیک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.