کد خبر : 7623
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰

شهردار دوگنبدان خبر داد؛؛

جشنواره بزرگ هفت سین نوروزی در گچساران برگزار میشود

جشنواره بزرگ هفت سین نوروزی در گچساران برگزار میشود
در راستای ایجاد روحیه نشاط و شادابی در شهروندان و همچنین آشناسازی نسل جوان با آیین های سنتی ایرانی، جشنواره هفت سین نوروزی با مشارکت شهروندان ، امور فرهنگی شهرداری، شورای اسلامی شهردوگنبدان ، آموزش و پرورش شهرستان گچساران و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران در پارک لاله برپا خواهد شد.؛

به گزارش انتخاب فردا، شهردار دوگنبدان به نمایش درآوردن خلاقیت شرکت کنندگان در بهره گیری خاص از ابزار سنتی یا مدرن، بازآفرینی سنت با بهره گیری از ابزار نوین و امروزی در چیدمان سفره هفت سین، بستر سازی مناسب جهت ایجاد فضای شاد و روح بخشی به کارهای گروهی همراه با رقابت سالم و بکارگیری ایده‌های نو در فرم بخشی به سفره هفت سین را از اهداف برپایی این جشنواره برشمرد.
دکتر رضا قشقایی با اشاره به برپایی این جشن برای یکشنبه ۲۸ اسفند ماه ساعت ۹ صبح در پارک لاله ، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هرساله اجرای اقدامات طرح استقبال از نوروز در شریان‌های اصلی به طور خاص انجام می شد در نظر گرفتیم امسال علاوه بر تداوم فعالیتهای گذشته همسو با ابلاغ دستورالعمل‌ها، فعالیتهای شاخص و ملموس تری در شریان های فرعی انجام شود تا شهروندان بیش از پیش این خدمات و در پی آن تحولات را لمس کنند.
غلامرضا شکوهی رئیس شورای اسلامی شهردوگنبدان هم تاکید کرد: با توجه به اینکه به موازات پیشرفت های سریع در فن آوری علمی و دگرگونی در شیوه زندگی ، بسیاری از آداب و رسوم های سنتی پسندیده کم رنگ شده و یا به فراموشی سپرده می شوند با برپایی برنامه هایی از این دست می توان از فراموشی فرهنگ های غنی این مرز و بوم جلوگیری کرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران هم با بیان اینکه: چیدن سفره هفت سین با قدمتی به بلندای تاریخ ایرانی، آئین زندگانی را به جاودانگی پیوند می زند افزود : لذا بر آنیم ایده های نو و بدیع علاقه مندان به سنت های باستانی را با نگاه به دیروز پیشینیان و امروز باشندگان، با برگزاری جشنواره جشنواره سفره های هفت سین ۱۴۰۲بیازماییم.
اورنگ نارکی شرایط شرکت در جشنواره را این گونه تشریح کرد :
۱- شرکت در جشنواره برای عموم آزاد است .
۲- اعضای هر گروه شرکت کننده در جشنواره ۵ نفر است .
۳- استفاده از نمادهای بومی ، محلی ، ملی ، مذهبی و دفاع مقدس در ارائه سفره های هفت سین .
۴- به ۷ گروه برگزیده جوایز نفیسی اهدا خواهد شد .
نارکی تاکید کرد: با توجه به اینکه به موازات پیشرفت های سریع در فن آوری علمی و دگرگونی در شیوه زندگی ، بسیاری از آداب و رسوم های سنتی پسندیده کم رنگ شده و یا به فراموشی سپرده می شوند با برپایی برنامه هایی از این دست می توان از فراموشی فرهنگ های غنی این مرز و بوم جلوگیری کرد.
مدیر آموزش و پرورش گچساران هم برگزاری این جشنواره را یک فرصت برای آشنایی دانش آموزان با رسوم نوروز باستانی ایران ،ایجاد شور و نشاط در بین اعضای خانواده با توجه به وضعیت موجود درجامعه و همچنین تقویت کار گروهی درکانون خانواده ایرانی ذکر کرد.
انوشیروان قیطاسی خاطرنشان کرد: دراین جشنواره خلاقیت و علاقه دانش آموزان پایه های مختلف تحصیلی به رسوم کهن ایرانی نیز به نمایش درمی آید.
وی یادآورشد: دانش آموزان دراین جشنواره با همفکری و همراهی اولیا و راهبری معلمان شرکت می کنند تا نقشی درآشنایی هم کلاسی های خود با آیین نوروز باستانی همراه با فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشند.
گفتنی است : امور فرهنگی شهرداری، شورای اسلامی شهردوگنبدان ، آموزش و پرورش شهرستان گچساران و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران به منظور ارزش نهادن به آداب و رسوم ملی و کهن ایرانیان همزمان با فرارسیدن سال نو، جشنواره سفره های هفت سین را برگزار می‌کند.
همچنین روابط عمومی شهرداری دوگنبدان از همه شهروندان برای بازدید از این جشنواره دعوت بعمل می آورد .

انتهای خبر/آیدا طاهری

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.