کد خبر : 6372
تاریخ انتشار : یکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۸:۱۰

با همکاری هنرمندان اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان گچساران ؛

جشن اعیاد شعبانیه در گچساران برگزار شد

جشن اعیاد شعبانیه در گچساران برگزار شد
به مناسبت اعیاد شعبانیه جشن میلاد با سعادت امام حسین (ع) وامام سجاد(ع) و حضرت ابوالفضل عباس(ع) شامگاه شنبه 6 اسفند در بازارچه شهید بلادیان شهرستان گچساران برگزار شد. .؛

به گزارش انتخاب فردا ، این برنامه به همت وهمکاری هنرمندان اداره فرهنگ وارشاد اسلامی گچساران برگزار گردید.در شروع برنامه آیاتی چند از کلام وحی توسط قاری قرائت گردید. در ادامه گروه سرود کودکان و نوجوانان سرود را اجرا کردند و مداح اهل بیت مولودی در مدح امام حسین و امام سجاد(ع) و حضرت ابالفضل(ع) و امام زمان (عج)خواند .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران در حاشیه برگزاری این مراسم گفت:آشنایی جوانان و نوجوانان با سیره ائمه اطهار(ع)، معرفی سبک زندگی ائمه به نسل جوان و ایجاد شور و نشاط معنوی در بین آحاد جامعه از اهداف برگزاری این برنامه ها برشمرد.
اورنگ نارکی افزود : امام حسین(ع) به عنوان انسان کامل در زمینه اخلاق و بهترین اسوه و الگو برای همه مسلمانان جهان است و مطالعه اخلاق نیک و معاشرت های دلنشین آن حضرت با انسان های زمان خود، آموزه های عالی دینی، اجتماعی و فردی را برای هر انسان آزاده ای به ارمغان می آورد.
وی درباره سجایای اخلاقی امام سجاد (ع) نیز گفت: امام سجاد(ع) در عین حال که زینت عبادت کنندگان، بزرگمرد عبادت، عرفان و سجده بود، مجاهد در راه خدا، کانون علم و اندیشه، متواضع، با گذشت و بخشنده، فروتن، بردبار و در یک جمله دارای همه کمالات انسانی و ارزش های والای معنوی بود.
نارکی ادامه داد: باب الحوایج،حضرت ابوالفضل العباس(ع) نیز مظهر ولایتمداری و بصیرت و علمدار دشت کربلا بود که با معرفت و بصیرت خویش در راه دین و امام خویش جانبازی کرد و معرفتش از همه شیعیان بالاتر بود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچسارانخاطرنشان کرد: هدف از برگزاری جشن های شعبانیه شاد کردن دل مردم، اتحاد بیشتر برای انتظار فرج، تبیین شأن و منزلت اهل بیت(ع) و پاسداشت ارزش های حماسه حسینی، تشریح فلسفه انتظار و وظیفه منتظران در عصر غیبت برای عموم به ویژه نسل جوان است و اجرای هرچه بیشتر برنامه های فرهنگی هنری و کیفیت بخشی به آن ها از وظایف همه دستگاه های فرهنگی است.

انتهای خبر /آیدا طاهری

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.