کد خبر : 6214
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۳

رئیس اداره فرهنگ ارشاد و اسلامی گچساران  خبر داد:؛

سالن سینماتک بزودی راه‌اند‌ازی میشود

سالن سینماتک بزودی راه‌اند‌ازی میشود
رئیس اداره فرهنگ ارشاد و اسلامی گچساران گفت : سالن سینماتک که به نام شهید مسعود پورویس مزین شده در حال ساخت وتجهیزات است، در اینده ای نزدیک راه اندازی خواهد شد.؛

اورنگ نارکی در کفتگو با انتخاب فردا ، اظهار داشت : برای رسیدن به توسعه پایدار در هنر باید به همه هنرها توجه شود. راه اندازی سینما تک هم در راستای همین امر بوده است.


نارکی تصریح کرد : از زمانی که مسئولیت اداره ارشاد را بر عهده گرفتم تلاش کرده ام تا جایی که قانون اجازه میدهد اقداماتی را انجام دهم تا هنرمندان این شهر در همه زمینه های هنری فعال باشند از انجایی که گاهی اوقات به برخی از هنرها نسبت به هنرهای دیگر توجه بیشتری می شود و هنرهای دیگر مهجور می‌مانند توجه به همه رشته های هنری ضروریست.
وی افزود : قرار است در این سینماتک به فیلم های مستند، تجربی، انیمیشن، کودک و نوجوان و…. بپردازیم و جایگاهی برای نقد فیلمها باشد.
نارکی بیان کرد: سینما یکی از مولفه های توسعه فرهنگی یک شهر محسوب می شود و این اتفاق می تواند نقطه عطفی در توسعه هنری جامعه گچساران قلمداد شود.
وی با اشاره به این که نامگذاری سالن سینما و بقیه مکان ها از جمله پلاتو نام شهید خلیل مندنی زاده یا نگارخانه شهید جعفر سجده ای و … به نام مقدس شهدا مزین شده این سالن سینما هم به نام شهید مسعود پورویس نامگذاری شده زیرا یکی از راه های آشنایی بیشتر نسل جدید با این شهدا است.
نارکی تاکید کرد : تکریم مقام شامخ شهدا هم یکی دیگر از اهداف این نامگذاری است .
وی بیان داشت: راه اندازی این سینما در راستای سیاست های فرهنگی دولت در زمینه ترویج فرهنگ سینما است.
رئیس اداره فرهنگ ارشاد و اسلامی گچساران خاطر نشان کرد: سینما تاثیر بسیار مهمی در زمینه فرهنگ سازی جامعه دارد و راه اندازی هر گونه سالن سینما ، حتی همین سالن کوچکی که به زودی مورد بهره برداری هنرمندان و عمومی شهروندان خواهد رسید یکی از بهترین ظرفیت ها و زیرساخت های فرهنگی منطقه برای فرهنگ سازی است.

انتهای خبر/آیدا طاهری

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.