کد خبر : 574
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴

۴۱ واحد صنعتی و تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد آماده بهره برداری است

۴۱ واحد صنعتی و تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد آماده بهره برداری است

یاسوج- ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت)کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اقدامات و پیگیری های انجام گرفته طی یک سال اخیر ۴۱ واحد صنعتی و تولیدی در استان به سرانجام رسیده که در هفته دولت امسال چهار واحد تولیدی به نیابت از این تعداد طرح افتتاح می شود.

به گزارش ایرنا، کریم روزبهان ظهر سه شنبه در آستانه هفته دولت با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا ) مرکز یاسوج  اظهار داشت: مجموع سرمایه‌گذاری این طرح ها ۱۳۳ میلیارد تومان با اشتغالزایی ۲۴۶ نفر به طور مستقیم است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد چهار طرحی که به نمایندگی از طرح های هفته دولت افتتاح خواهد شد را  شامل طرح توسعه صنایع نیما تهویه مطبوع (تولید کولر گازی )، واحد تولید انواع چیپس وسیب زمینی، راه اندازی مجدد واحد راکد نوش افرا و فرآوری صنایع غذایی بویر هستند.

روزبهان تاکید کرد: میزان تسهیلات دریافتی این چهار طرح از محل منابع بانکی ۴۵ میلیارد تومان بوده که عمدتا از محل بند الف تبصره ۱۸  تامین و پرداخت شده است .

وی از دیگر برنامه های هفته دولت امسال این سازمان را غبارروبی گلزار شهدا، بازدید از شهرک ها و نواحی صنعتی، بررسی مشکلات واحد های صنعتی و تولیدی، افتتاحیه های رسمی و کنفرانس خبری عنوان کرد.

مدیرکل صمت کهگیلویه و بویراحمد : ۴۱ واحد صنعتی و تولیدی آماده بهره برداری داریم

او با اشاره به اینکه  معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در هفته دولت به استان سفر خواهد داشت اظهار داشت : در راستای جهاد تبیین مورد نظر مقام معظم رهبری برای غلبه بر تخریب ها و هجمه های اخبار منفی  دشمنان در جهت ناامیدی مردم باید اتفاق های خوب و دستاورد های مهم دولت  اطلاع رسانی شود.

بر اساس آخرین آمار، به گفته روزبهان  اینک ۷۹ درصد واحد های صنعتی این استان معادل ۴۱۱  واحد فعال و نیمه فعال هستند.

میزان سرمایه گذاری واحدهای فعال استان افزون بر ۱۱ هزار میلیارد ریال است و بیش از ۶ هزار نفر در واحد های صنعتی فعال و نیمه فعال هم اکنون اشتغال دارند.

تعداد واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری معتبر استان ۵۲۱ واحد بوده و سرمایه گذاری  این واحد های صنعتی بیش از ۱۳ هزارو ۹۵۶ میلیارد ریال است.

 از تعداد واحدهای صنعتی استان بیش از ۲۱ درصد معادل ۱۱۰ واحد به دلایل مختلف غیر فعال هستند که تلاش برای وارد به چرخه تولید این واحدها ادامه دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.