کد خبر : 5398
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷

با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی؛

چهره بزرگمردان «۷ شهید انقلاب گچساران» در تابلوهای نقاشی

چهره بزرگمردان «۷ شهید انقلاب گچساران» در تابلوهای نقاشی
تابلوهای نقاشی «7 شهید انقلاب گچساران » اثر شقایق موسوی با محور هفت شهید قیام 19 آبان 57  رونمایی شد.؛

به گزارش انتخاب فردا، آیین رونمایی از تابلو نقاشی «۷ شهید انقلاب گچساران » اثر شقایق موسوی که با محور هفت شهید قیام ۱۹ آبان ۵۷  خلق شده است، در جشنواره بزرگ عشایر و انقلاب اسلامی  با حضور فرمانده سپاه فتح استان ، جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی و هنرمندان برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران در این آیین اظهار داشت : این تابلو ها که ۷ اثر برجسته از آثار شقایق موسوی یکی از هنرمندان این اداره است با تکنیک سیاه قلم به تصویر کشیده است .

اورنگ نارکی رمز ماندگاری هنر را در همراهی با جریانات اجتماعی دانست و افزود: هنر انقلاب اسلامی که همراه با انقلاب زاییده شد و با جنگ به اوج شکوه و زیبایی رسید، حاصل آمیخته شدن شور و شعور و به تعبیری حماسه و عقل بود.

وی با بیان اینکه شهدا وظیفه سنگینی را بر دوش مردم و مسوولان گذاشتند و باید آرمان شهدا را پاس بداریم اظهار داشت: شهدا با اخلاص و فداکاری جان خود را برای انقلاب اسلامی تقدیم کردند و ما هم وظیفه داریم در این راه تلاش کنیم.

نارکی اظهار داشت: امروز هنرمندان وظیفه دارند جریان های انقلاب اسلامی و دوران جنگ و پس از جنگ را در قالب های مختلف به تصویر بکشند تا جوان‌های امروز با دوران اول انقلاب آشنا شوند و این حماسه‌های این دوران را بهتر درک کنند.

وی اذعان داشت : روزهای دهه فجر فرصت یاد کردن از شهدایی است که افتخار به آن‌ها در قلب و جان مردم شهرستان گچساران وجود دارد شهدایی که گلبانگ شهادتشان همچنان در گوش شهرمان می‌پیچد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران بیان کرد : امروز مردم شهرستان گچساران به شهدایی افتخار می‌کنند که رهرو خط سرخ خون حسین و پیر خمین بودند، شهدایی که رفتند تا مردم امروز در صلابت و اقتدار و امنیت ادامه حیات دهند و امروز که چهل و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی در حالی جشن گرفته می‌شود که به واقع باید گفت جای شهدا خالی است.

 

حضور پررنگ هنرمندان گچسارانی در جشنواره بزرگ عشایر و انقلاب اسلامی

گفتنی است :

انجمن های فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اعم از نمایشی – موسیقی – هنرهای تجسمی و خوشنویسان در جشنواره بزرگ عشایر و انقلاب اسلامی حضور پررنگ و چشمگیری داشتند .

هنرمندان با اجرای تئاتر و موسیقی و لحظات شادی را خلق نمودند.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمع با صفای هنرمندان همیشه پای کار بوده و شاهد برنامه های متنوعی در زمینه های مختلف هستیم.

انتهای خبر/آیدا طاهری

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.