کد خبر : 4927
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۴

به‌مناسبت دهه فجر؛؛

سوره فجر توسط هنرمندان انجمن خوشنویسان گچساران کتابت شد +تصاویر

سوره فجر توسط هنرمندان انجمن خوشنویسان گچساران کتابت شد +تصاویر
به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، سوره فجر توسط هنرمندان انجمن خوشنویسان گچساران کتابت شد.؛

به گزارش انتخاب فردا ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران در این آیین که شامگاه ووشنبه ۱۷بهمن با حضور جمعی از مسئولین شهرستان گچساران برگزار شد ضمن تبریک چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: انجمن های فرهنگی هنری ظرفیتی بسیار مناسب و پر نقش برای تبیین و ترویج ارزشهای انقلاب اسلامی به جامعه در کنار همه نهادهای فرهنگی می باشند.


اورنگ نارکی با اشاره به اینکه هنرمندان در طول تاریخ انقلاب اسلامی با خلق آثار هنری در قالبهای مختلف هنری تا به امروز همیشه حضور فعال داشته و توانسته اند به بهترین شکل ممکن ارزشهای این انقلاب را به نسلهای امروز انتقال بدهند.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه خوشنویسی یکی از هنرهای ماندگار تاریخ ایران اسلامی است، تصریح کرد: حضور فعالانه این هنر در عرصه‌های مختلف نشان از اصالت و هویت غنی خوشنویسی دارد که لازم است توجه بشتری به آن معطوف شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران هدف از اجرای این برنامه‌ها را گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، تشویق هنرمندان به پرداختن تاریخ و رویدادهای انقلاب و تولید آثار فرهنگی و هنری برای ارایه به نسل‌های جوان عنوان کرد.
مسئول شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گچساران هم ضمن تقدیر و تشکر از هنرمندان خوشنویس این شهرستان، دهه فجر را سرآغاز حرکتی تازه در هنرهای اسلامی به ویژه خوشنویسی عنوان کرد و گفت: جا دارد از زحمات پیشکسوتان و هنرمندان ممتاز این شهرستان که سالیان متمادی در پرورش هنرمندان خوشنویس در گچساران تلاش کرده‌اند، تجلیل شود.


یداله مرادی افزود: تهاجم فرهنگی بسیار ویران‌گرتر از حمله نظامی بوده زیرا تهاجم فرهنگی با قوه احساس و تفکر جوانان ارتباط دارد که همه ماهیت و موجودیت یک جامعه است و می تواند شرایط یک جامعه را به کلی تغییر دهد.
وی بیان کرد: در این شرایط الگو سازی، معرفی و ارائه هنرهای فاخر به مردم می‌تواند از بهترین راهکارهای مقابله با این تهاجمات و شکوفا ساختن خلاقیت‌ها و استعدادهای جوانان کشور باشد.
در این اقدام فرهنگی مذهبی خطاطان این شهرستان کلمات و آیاتی از سوره فجر را به خط‌های نستعلیق، نسخ، ثلث و شکسته نوشتند.
انتهای خبر/آیدا طاهری

   

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.