کد خبر : 4527
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶

تشریح آخرین وضعیت پروژه آبرسانی به چهار شهر از زبان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد/مصلح:یکی از بزرگترین مخازن آب شرب جنوب کشور با اعتباری بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال در ماه های آینده در دهدشت به بهره‌برداری خواهد رسید

تشریح آخرین وضعیت پروژه آبرسانی به چهار شهر از زبان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد/مصلح:یکی از بزرگترین مخازن آب شرب جنوب کشور با اعتباری بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال در ماه های آینده در دهدشت به بهره‌برداری خواهد رسید

آرش مصلح درباره آخرین وضعیت این پروژه مهم اظهار داشت :الحمدالله با پیگیری های شبانه روزی و مجدانه حجت الاسلام موحد و مسئولان استانی و ملی روند اجرایی پروژه های بخش آب در حوزه کهگیلویه بزرگ به خوبی در حال فعالیت باشد.   مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:پروژه آبرسانی از

آرش مصلح درباره آخرین وضعیت این پروژه مهم اظهار داشت :الحمدالله با پیگیری های شبانه روزی و مجدانه حجت الاسلام موحد و مسئولان استانی و ملی روند اجرایی پروژه های بخش آب در حوزه کهگیلویه بزرگ به خوبی در حال فعالیت باشد.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:پروژه آبرسانی از سد کوثر به چهار شهر دهدشت، سوق، چرام و لنده و ۳۰۰ روستای مجاور با جمعیت ٢۴٠ هزار نفر شامل ١۵٣ هزار نفر شهری وبیش از ٨٧ هزار نفر روستایی با هدف تامین ١۶ میلیون و ٩۴٠ هزار مترمکعب آب درحال اجرا می باشد .

رئیس هیات مدیره شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:در این طرح در مجموع ١٧ میلیون مترمکعب در سال آب شرب با دبی لحظه‌ای ٨۶٠ لیتر در ثانیه انتقال داده می‌شود و به نحوی طراحی شده که قابلیت افزایش ظرفیت تا سقف یک هزار و ٣۴۵ لیتر در ثانیه به منظور انتقال آب مورد نیاز صنعت را نیز تامین خواهد کرد.

 

وی افزود:فاز اول پروژه ملی آبرسانی به ۴ شهر (دهدشت ،سوق،لنده و چرام) که به طول ۲۸ کیلومتر می باشد تا کنون ۱۳ کیلومتر لوله گذاری آن انجام شده و تمام تلاش خود را انجام می دهیم تا فاز اول این پروژه مهم تا پایان سال ۱۴۰۲به بهره برداری برسد .

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در فاز اول این طرح از تصفیه خانه خیرآباد تا شهر دهدشت باید سه ایستگاه پمپاژ و پنج مخزن اجرایی شود.

 

مصلح تصریح کرد: با اجرای طرح آبرسانی به شهرهای دهدشت، چرام، سوق و لنده که اکنون ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، آب موردنیاز حدود ۲۴۰ هزار نفر تامین می‌شود.

وی عملیات انجام شده را تاکنون شامل لوله گذاری به طول ۹هزار و ٨٢٠ متر، خاکبرداری و بازگشایی مسیر جاده سرویس به طول ٢٣ کیلومتر، احداث مخزن ۵٠٠٠ متر مکعبی (مخزن شماره ۴) و تکمیل عملیات اجرایی مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی شهر دهدشت با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه از سال ۹۶ تاکنون حدود ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح زیربنایی هزینه شده، اظهار داشت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل فاز نخست طرح یاد شده هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با احتساب احداث تصفیه‌خانه است.

 

این مسول عنوان کرد:با تلاش و پیگیری های فراوان برای این پروژه امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در پیوست لایحه اختصاص داده شد.

 

مصلح عنوان کرد:خوشبختانه با رایزنی ها و تلاش های شبانه روزی این پروژه در لیست پروژه های اولویت دار وزارت نیرو قرار گرفت و در حال حاضر ۱۰۰ میلیارد تومان از محل تهاتر نفت،۵۰ میلیارد تومان تنش آبی و ۵۰ میلیارد تومان پیوست برای این پروژه در نظر گرفته است که باید هم دوستان قرارگاه و هم مسولان استانی و شهرستانی همکاری و همراهی کنند تا حداکثر این اعتبارات را جذب نمائیم.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: قطعه دوم از دهدشت تا چرام به طول ۲۰ کیلومتر به‌صورت ثقلی و قطعه سوم نیز از دهدشت به شهرهای سوق و لنده به طول ۲۴ هزار و ۵۰۰ متر خواهد بود.

 

آرش مصلح تصریح کرد: پروژه دارای پنج مخزن با ظرفیت ۴١ هزار و ۵٠٠ مترمکعب و شامل سه ایستگاه پمپاژ بوده که یکی از مخازن احداث و ۲ مخزن نیز در مرحله احداث است.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد:مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی شهر دهدشت یکی از بزرگترین مخازن آب شرب جنوب کشور می باشد که انشالله تمام تلاش و توان خود را بکار خواهیم گرفت تا نیمه اول اسفند ماه ۱۴۰۱ این مخزن را تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

 

وی افزود:این خبر بسیار خوشی است و با احداث این مخزن که هزینه ۵۳ میلیارد تومانی دارد می توان تا ۷۲ ساعت آب شهر دهدشت را تامین نمود و این یک اقدام جهادی و انقلابی و کمکی در راستای پدافند غیرعامل می باشد.

وی در ادامه افزود:خوشبختانه جاده های دسترسی و ارتباطی کلیه مسیر لوله گذاری احداث شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.