کد خبر : 3878
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸

واکنش مدیر کل امور بانوان استانداری به کاهش ازدواج در استان /مدبر نژاد چه راهکاری ارائه کرد؟

واکنش مدیر کل امور بانوان استانداری به کاهش ازدواج در استان /مدبر نژاد چه راهکاری ارائه کرد؟
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد به تشریح دلایل کاهش ازدواج در استان و راهکاری ترغیب جوانان کهگیلویه و بویراحمدی پرداخت.؛

فراهم کردن زمینه ازدواج آسان و سالم سبب پویایی و نشاط جامعه و آرامش در زندگی زوجین می شود  از طرفی اصل ساده زیستی در فرهنگ ایرانی اسلامی بسیار با اهمیت و مورد تاکید است بنابراین توجه به زندگی به سبک اسلامی به ویژه در زمینه ازدواج، سبب آسایش و آرامش در زندگی می شود.

درکنار ترویج سبک زندگی آسان برای تشکیل خانواده، اما نقش مهم حمایت های مختلف مسئولان و سیاست گذاران در امر ازدواج انکار ناپذیر است
با همه ویژگی های ذکر شده اما داوید صادقی مدیر کل ثبت احوال کهگیلویه وبویراحمد در خصوص تعداد  آمار ازدواج در استان از ابتدای سال جاری تا کنون گفت:  از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و ۹۹۳ فقره ازدواج به ثبت رسیده است و تعداد ازدواج نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۵ درصد کاهش داشته است.
در‌ همین رابطه مدیر  کل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با صبح زاگرس به علت های کاهش آمار ازدواج و همچنین راهکارهای مختلف تشویقی برای ازدواج در استان پرداخت و گفت: خانواده  محور سلامت هر جامعه ای است اما امروزه  گرایش جوانان به تشکیل خانواده کم شده است و این موضوع می تواند دلایل متعددی داشته باشد.
عاطفه سادات مدبر نژاد به دلایل کاهش ازدواج در استان پرداخت و گفت: برای پیگیری علت  کاهش ازدواج نباید دنبال یک علت واحد بود، بلکه در بروز این مسئله علل و عوامل متعدد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دخیل است.
وی به رواج فرهنگ های غلط در حوزه ازدواج پرداخت و گفت:افزایش سن ازدواج جوانان  یکی از معضلات در حوزه ازدواج است زیرا  عده ای از جوانان اعتقادی به ازدواج ندارند بنابراین  فرهنگ سازی به همت دستگاه ها و نهاد های فرهنگی باید پیگیری شود تا این یارو غلط کاهش پیدا کند یا حذف شود.
این مسئول به نقش فرهنگ سازی برای ترویج ازدواج آسان پرداخت و ادامه داد: باید بپذیریم که باید ابتدا فرهنگ سازی صورت پذیرد  و سپس شرایط ازدواج آسان برای جوانان فراهم شود.
وی افزود: برخی تحقیقات نشان می دهد که نگرش جوانان به امر ازدواج  طی  سال های اخیر تغییر کرده است  به گونه ای که ترجیح می دهند در سنین بالاتر ازدواج کنند بنابراین در این امر فرهنگ سازی و تولید برنامه های اثر گذار انگیزشی توسط دستگاه های متولی می تواند راهگشا باشد.
مدبرنژاد به نقش مشکلات اجتماعی در کاهش  ازدواج در استان و پرداخت و گفت:  برخی مشکلات اقتصادی از جمله نداشتن شغل، بیکاری، بالا بودن هزینه مسکن از دیگر علل کاهش ازدواج است  لذا لازم است با بالابردن نرخ اشتغال در استان گام موثری در افزایش نرخ ازدواج  جوانان برداشته شود.
وی به افزایش ساخت مسکن و تاثیر آن در رغبت جوانان به ازدواج  پرداخت و گفت: طرح مسکن ملی  میتواند اقدام موثری در ایجاد انگیزه برای جوانان فاقد مسکن برای ازدواج باشد.
وی تاکید کرد: در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، امتیازاتی برای تسهیل ازدواج جوانان پیش بینی شده است اما متاسفانه عملکرد برخی دستگاه های اجرایی در اجرایی سازی مواد این قانون رضایت بخش نیست.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود:  اداره کل ورزش و جوانان استان به عنوان دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان باید یک برنامه ریزی درست و اثر گذار برای هدایت فعالیت ها و برنامه های دستگاه های متولی در زمینه ازدواج جوانان استان داشته باشداز طرف دیگر هر دستگاهی که در زمینه آسان سازی ازدواج جوانان نقشی بر عهده دارد به صورت جداگانه باید فعالیت کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.