کد خبر : 3744
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۸

شهردار دوگنبدان خبر داد: ؛

افزایش تعاملات شهرداری و مخابرات در راستای هوشمندسازی شهر

افزایش تعاملات شهرداری و مخابرات در راستای هوشمندسازی شهر
شهردار دوگنبدان گفت: همکاری دو مجموعه شهرداری و مخابرات در قالب تفاهم‌نامه و توافق‌ها می‌تواند موجب توسعه شبکه مخابرات و فیبر نوری شود که پیش‌نیاز هوشمندسازی شهر است.؛

به گزارش انتخاب فردا ، در نشست مشترک با مدیرعامل شرکت مخابرات کهگیلویه و بویراحمد در خصوص فراهم کردن زیرساخت‌های شهر هوشمند و رفع چالش‌های موجود در این مسیر، ضمن تاکید بر لزوم فراگیری نگاه هوشمندسازی در تمامی پروژه‌های شهری، اظهار کرد: نیازمند آن هستیم که توجه ویژه به فناوری و هوشمندسازی به یک اصل زیرساختی در پروژه‌های شهری تبدیل و روح کلی این نگاه نوین در تمامی سطوح مدیریت شهری حاکم شود.
رضا قشقایی با تقدیر از تعامل و همکاری مخابرات با شهرداری، افزود: همکاری این دو مجموعه در قالب تفاهم‌نامه و توافق‌ها می‌تواند موجب توسعه شبکه مخابرات و فیبر نوری شود که پیش‌نیاز هوشمندسازی شهر هوشمند است.
وی هوشمندسازی شهرها را ضرورتی انکارناپذیر عنوان کرد و افزود: برای رسیدن به توسعه پایدار شهری و یک اقتصاد توسعه‌محور و در نهایت بالا بردن کیفیت زندگی شهروندان، راهی جز استفاده از فناوری‌های نوین بخصوص فناوری اطلاعات و سرمایه‌گذاری کلان در این حوزه وجود ندارد.
قشقایی با بیان اینکه یکی از آرزوهای دیرینه اعضای شورای شهر و شهرداری دوگنبدان تجهیز این شهر به فیبر نوری است تصریح کرد : هوشمندسازی شهری به منظور ارتقای خدمت رسانی به مردم ضروری است.
وی انعقاد این تفاهم نامه را گامی مثبت برای تحقق این امر مهم دانست و گفت: توسعه شبکه فیبر نوری می تواند زمینه ساز ارتقای خدمت رسانی به شهروندان و بهره گیری شرکت های فعال در این شهر باشد.
شهردار دوگنبدان تصریح کرد: امید است با اجرای فیبر نوری در سطح شهر به کاهش مشکلات و آسیب های اجتماعی کمک کنیم.
مدیرعامل شرکت مخابرات کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای هوشمند سازی شهر دوگنبدان به منظور بهبود کیفیت خدمات دولتی ارائه شده و بالا بردن سطح رفاه افراد جامعه نیاز است.
سید محمد هادی امیری از حمایت ها و همراهی شهردار دوگنبدان به ضرورت تجهیز این شهرستان به فیبر نوری تقدیر کرد و گفت: در این طرح فیبر نوری، نگهداری و پشتیبانی آن به صورت رایگان از سوی مخابرات انجام و شهرداری دوگنبدان می بایست مسیر های پیشنهادی اجرای این طرح را حفاری کند.
وی افزود : فیبر نوری، نگهداری وپشتیبانی آن به صورت رایگان توسط مخابرات انجام و حفاری در مسیرهای مصوب شده توسط شهرداری دوگنبدان صورت می گیرد.

در این نشست مشترک قبل از انعقاد تفاهم نامه برخی الزامات توسعه تجهیز فیبر نوری شهر از سوی برخی از اعضای شورای شهر و پرسنل شهرداری دوگنبدان و مسئولان‌مخابرات مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای خبر/ط

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.