کد خبر : 3661
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵

ایران اعتراض خود به چین را با یک یادداشت اعلام کرد!

ایران اعتراض خود به چین را با یک یادداشت اعلام کرد!

سفیر ایران در چین گفته به خاطر مواضع چین در قبال ایران، با یک یادداشت اعتراض خود را به این کشور نشان دادیم. رویداد۲۴ محمد کشاورززاده  سفیر ایران در پکن در واکنش به بیانیه مشترک چین و عربستان سعودی درباره نقش ایران در منطقه و همچنین مالکیت جزایر سه گانه در توییتی نوشته «در دیدار

سفیر ایران در چین گفته به خاطر مواضع چین در قبال ایران، با یک یادداشت اعتراض خود را به این کشور نشان دادیم.

شی جین پینگ

رویداد۲۴ محمد کشاورززاده  سفیر ایران در پکن در واکنش به بیانیه مشترک چین و عربستان سعودی درباره نقش ایران در منطقه و همچنین مالکیت جزایر سه گانه در توییتی نوشته «در دیدار با مقامات عالی چین ضمن ارائه یادداشت اعتراضیه خواستار توجه دستگاه دیپلماسی چین به حساسیت‌های منطقه‌ای شدم.»

پس از بیانیه مشترک چین و کشور‌های حاشیه خلیج فارس و طرح ادائه واهی در خصوص مالکیت امارات بر سه جزیره ایرانی باعث واکنش گسترده افکار عمومی در ایران شد. در پی این اقدام وزیر خارجه با زدن یک توییت به زبان فارسی و بعدتر به زبان چینی بدون آوردن اسم کشوری بر حق مالکیت ایران بر این جزایر تاکید کرد. موضوعی که باز باعث اقنا افکار عمومی نشد.


بیشتر بخوانید: چرا چین و عربستان علیه جمهوری اسلامی بیانیه صادر کردند؟


حالا سفیر ایران در پکن با انتشار یک توییت مدعی شده ایران با ارائه یک یادداشت مراتب اعتراض خود را به مقامات پکن به حساسیت‌های منطقه شده است

محمد کشاورز زاده در این توییت نوشته «در دیدار با مقامات عالی چین ضمن ارائه یادداشت اعتراضیه خواستار توجه دستگاه دیپلماسی چین به حساسیت‌های منطقه‌ای شدم. طرف چینی با تاکید مجدد به احترام به تمامییت ارضی ایران روابط دو کشور را راهبردی و برنامه ۲۵ ساله در منطقه غرب آسیا را که فقط با ایران منعقد شده را حاکی از آن دانست!»

سفیر ایران در چین

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.