کد خبر : 3280
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳

برگزاری رویداد شتاب در گچساران/ رقابت ده ایده در رویداد شتاب+تصاویر

برگزاری رویداد شتاب در گچساران/ رقابت ده ایده در رویداد شتاب+تصاویر
رویداد شتاب گچساران با موضوع بهینه سازی مشعل های هوایی تاسیسات گاز و پساب واحد‌های نمک زدایی صنعت نفت با محوریت : جداسازی نفت از پساب تولیدی واحد‌های نمک زدایی ، پساب های تولیدی ، جاذبه های طبیعی ، استفاده از گرمای مشعل های هوایی تاسیسات گاز و انواع انشعاب گاز در تاريخ ۱۵ آذر ۹ صبح در محل سالن اجتماعات فنی و حرفه ای گچساران با همکاری پارک علم و فناوری استان برگزار شد.؛

به گزارش انتخاب فردا ،پس از تلاوت آیات قرآن و پخش سرود ملی، سکینه قاضی فر ، رئیس مرکز علمی کاربردی گچساران ۱ ضمن خوش امد گویی به حضار در این رویداد، هفته پژوهش را فرصتی مغتنم در راستای ایده پردازی و برنامه ریزی پژوهش محور، در راستای طی نمودن مسیر توسعه کشور در امتداد پیشرفت تا دستیابی به افق ایران ۱۴۰۳ بر مبنای سند چشم انداز فراهم آورده است عنوان کرد .
وی با اشاره به پتانسیل های موجود در شهرستان گچساران در زمینه های مختلف عنوان کرد : در سال ۹۷ مجوز مرکز نوآوری تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی را از وزرات علوم دریافت نمودیم و در اذرماه ۹۸ اولین استارت آپ سه روزه را برگزار نمودیم که بازتاب بسیار گسترده ای داشت .


رئیس مرکز دانشگاه علمی کاربردی گچساران گفت: در حقیقت هدف از برگزاری رویداد شتاب شناسایی ایده های جدید و حمایت از فرهنگ کارآفرینی است.
سکینه قاضی فر افزود : این رویداد به دنبال شناسایی ایده هایی است که قابلیت تجاری سازی داشته باشند و بر همین اساس شرایطی را به‌وجود می آورد که افراد دارای ذهن خلاق در کنار افراد باتجربه و کارآفرین قرار بگیرند و با پالایش ایده ها، آن دسته از ایده ها که ظرفیت تجاری سازی داشته باشند به بازار ارائه شوند.
خانم دکتر محمودی مدیر اجرایی رویداد شتاب هم اظهار کرد: یکی از مشکلات و چالش‌های بزرگ کشور ما، اشتغال‌زایی است و یکی از راه‌های برون رفت از آن، برگزاری این رویدادهای استارتاپی و ارائه‌ی ایده‌های جدید توسط گروه‌های دانش بنیان و دانشجویان است که طی سالهای اخیر شاهد این حرکت‌های مثمر ثمر از سوی مراکز علمی کاربردی بودیم.


وی ادامه داد: مرکز علمی کاربردی گچساران۱ هم دراین موضوعات مستثنی نبوده و تلاش‌های بسیار زیادی را در زمینه‌ی برگزاری این رویدادها دارند .
مدیر اجرایی رویداد شتاب تاکید کرد: سعی داریم تا با شناسایی صاحبان ایده آنها را به صاحبان سرمایه وصل کنیم تا بتوانند ایده‌ی خود را به مرحله تولید برسانند.
به گزارش انتخاب فردا، در رویداد شتاب بهینه سازی مشعل های هوایی تاسیسات گاز و پساب واحد‌های نمک زدایی صنعت نفت از میان ۱۰ ایده ارایه شده، که ۳ ایده به مرحله نهایی راه یافتند .
گفتنی است پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد در برگزاری رویداد های شتاب، موضوع مهم تولید ثروت از دانش و تجاری سازی ایده ها را دنبال می کند.
لازم به ذکر است دکتر رضا معین زاده از نفت و گاز گچساران ، دکتر محسن خسروی نیا از آموزش پرورش گچساران ، دکتر حامد حسن زاده و رضا پورصمد از پتروشیمی بندر امام خمینی بعنوان اعضای داوران ، روح اله کرمیان و سمیه سیروس پور هم بعنوان منتورها در این رویداد حضور داشتند .
انتهای خبر/آیدا طاهری

         

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.