کد خبر : 27266
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۲

خاندوزی: منطقه ویژه اقتصادی گچساران در همین دولت تعیین تکلیف می شود

خاندوزی: منطقه ویژه اقتصادی گچساران در همین دولت تعیین تکلیف می شود

یاسوج- ایرنا- وزیر اقتصاد و دارایی گفت: منطقه ویژه اقتصادی گچساران که سازمان مسئول آن تعیین نشده بود، بنا شد با فوریت در دبیرخانه شورای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی پیگیری و در همین دولت تکلیف آن مشخص می شود.

سید احسان خاندوزی روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با دعوت استاندار سخت کوش و انقلابی کهگیلویه و بویراحمد به این استان سفر کردیم و امروز میهمان مردم استان و فعالان اقتصادی بودیم.

وی ادامه داد: در سال مزین به جهش تولید با مشارکت مردم یکی از دستورکارهای مهم وزارت اقتصاد و دارایی کمک به حل و فصل مشکلات تامین مالی بنگاه های تولیدی کشور است.

وزیر اقتصاد و دارایی ابراز کرد: احیای کارخانه قند یاسوج یکی از موارد مورد اهتمام شخص رئیس جمهور شهید ، آیت الله رئیسی بود، دستورات لازم امروز در همان کارخانه داده شد.

خاندوزی اضافه کرد: تامین مالی کارخانه قند از طریق بانک سهام دار در کارخانه قند یاسوج رفع خواهد شد.

وی بیان کرد: تامین تجهیزات بیمارستان زاگرس یاسوج با همکاری یکی از بانک های عامل استان به سرعت انجام خواهد شد.

وی افزود: موضوع پتروشیمی چرام نیازمند رفع مسئله مابین وزارت نفت و بانک سپه بود که ظرف دو هفته آینده این مانع هم برداشته خواهد شد.

وزیر اقتصاد و دارایی ابراز کرد: مبلغ بسیار ناچیزی برای مصوبات دور دوم سفر شهید جمهور به این استان اختصاص پیدا کرده است که تناسبی با هدفگذاری های سفر دوم نداشته است و می طلبد با سرعت بیشتری این تخصیص انجام شود.

خاندوزی تصریح کرد: برنامه و بودجه و شبکه بانکی کشور باید با همکاری یکدیگر پرداخت این تسهیلات را سرعت ببخشند.

وی تاکید کرد: ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود ترجیحی و تخفیفی در قالب تبصره ۱۸ در مدت یک سال گذشته به ۶۰۰ پروژه در کهگیلویه و بویراحمد اختصاص پیدا کرده است و همچنین پرداخت حدود چهار هزار میلیارد ریال باقی مانده از تسهیلات تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱ و آغاز تسهیلات تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۲ از اواسط مردادماه انجام خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.