کد خبر : 26604
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۸:۳۵

آیین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی در شهر گچساران برگزار شد

آیین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی در شهر گچساران برگزار شد

انتخاب فردا – «آیین پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی»‌ روز چهارشنبه شنبه ۲۶اردیبهشت  با استقبال شهروندان توسط انجمن شاهنامه گچساران در سالن اجتماعات روابط عمومی صنعت نفت گچساران برگزار گردید. به گزارش انتخاب فردا ، آیین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی، با حضور مهمانان کشوری استاد مهدی سیدی فرخد

انتخاب فردا – «آیین پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی»‌ روز چهارشنبه شنبه ۲۶اردیبهشت  با استقبال شهروندان توسط انجمن شاهنامه گچساران در سالن اجتماعات روابط عمومی صنعت نفت گچساران برگزار گردید.
به گزارش انتخاب فردا ، آیین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی، با حضور مهمانان کشوری استاد مهدی سیدی فرخد و دکتر حمید تقی آبادی برگزار شد.
در این آیین کتاب فرهنگ جغرافیای تاریخی شاهنامه در این آیین کتاب فرهنگ جغرافیای تاریخی شاهنامه معرفی گردید.واستاد فرخد نویسنده این کتاب به تشریح جغرافیای معرفی شده در شاهنامه فردوسی پرداخت.

در حاشیه این مراسم رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران گفت: ۲۵ اردیبهشت مزین به نام بزرگ مردی است که باشاهکار ادبی خودشاهنامه جهان را مسحور گنجینه لغات و دانش ادبی خودکرد.
اورنگ نارکی افزود : فردوسی با خلق این شاهکاریکی از پر محتواترین آثار ادبی رابه زبان فارسی از خود به یادگار گذاشت.
وی افزود: نامگذاری چنین روزی به نام حکیم ابوالقاسم فردوسی به این دلیل است که این شاعر نامی عمر گرانبهای خود را صرف اعتلای فرهنگ وادب این مرزو بوم نمود.
نارکی گفت : مهمترین چیزی که در اشعار فردوسی چشم نوازی می کند اندیشه های نیک خواهی.نیکوکاری و انسان دوستی است.
وی تصریح کرد : روز بزرگداشت فردوسی بهانه ای است تا بیش از پیش عظمت این شاعر بزرگ را بشناسیم و برای حفظ و حراست از اصالت زبان فارسی همت کنیم.
به گفته رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران ما باید شاهنامه را با هنر‌ها و امکانات به‌روز که در دسترس است، به نسل امروز منتقل کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.