کد خبر : 26296
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۵

رئیس آموزش فنی و حرفه ای شهرستان گچساران؛

مهارت آموزی موجب ایجاد اشتغال پایدار می شود

مهارت آموزی موجب ایجاد اشتغال پایدار می شود
رئیس آموزش فنی و حرفه ای شهرستان گچساران گفت: مهارت آموزی و تربیت نیروی کار حرفه‌ای و ماهر موجب ایجاد اشتغال پایدار در جامعه می شود.؛

به گزارش انتخاب فردا ، بهمن بهجتی با بیان این موضوع که کارجویان فاقد مهارت و شاغلین نیازمند به ارتقا مهارت دو بخش عمده جامعه هدف سازمان فنی و حرفه‌ای را تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: افراد در رشته های ارائه شده ، تحت آموزش‌های یک ماهه تا یک ساله دوره‌ های مهارتی قرار می‌گیرند و پس از گذراندن دوره ‌های آموزشی با شرکت در آزمون های کتبی و عملی، گواهینامه‌های دریافت کرده و می‌توانند وارد بازار اشتغال شوند.

بهجتی با بیان اینکه رسالت ما ترویج مهارت آموزی است، افزود: تلاش ما این بوده که در همه جای شهرستان ، همراستا با طرح ملی نهضت مهارت افزایی با مشارکت بخشهای دولتی، خصوصی در گروه های هدف ضمن ارائه آموزشهای مبتنی بر نیاز بازارکار، تحت پوشش آموزش های فنی و حرفه ای قرار دهیم .وی اضافه کرد: در مرکز آموزش فنی و حرفه ای گچساران هم اکنون حرفه های مختلف فنی و مهارتی از جمله تراشکاری – برق صنعتی – فرزکاری و … به صورت تئوری و عملی آموزش داده می شود.
بهجتی بر نقش مهارت آموزی در اصلاح مجرمین و باز اجتماعی نمودن زندانیان تاکیدکرد و افزود: در این راستا مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران گچساران با مهارتهای نقاشی ساختمان – جوشکاری برق و بنایی آموزش های مهارتی را به زندانیان ارائه می نماید.
وی مهارت آموزی زندانیان را موضوع مهمی برشمرد و اظهار داشت: آموزش مهارت به افراد زندانی باعث می‌شود تا فرد زندانی بعد از آزادی فرصت شغلی داشته باشد.
بهجتی ادامه داد : دوره یک هفته ای رشته CNG برای کارگران شرکت فراورده های نفتی آغاز شده است .
وی گفت: ترویج مهارت آموزی در مشاغل کم سرمایه و زودبازده و ورود افراد دارای مهارت به بازار کار از جمله اولویت های آموزشی است که در دستور کار قرار دارد.
بهجتی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های ما، ورود به بازار کار افراد ماهر است تصریح کرد: طرح های پرورش قارچ –پرورش زنبور عسل – پرورش مرغ بومی وپرورش کرم میلورم از جمله مشاغلی است که افراد میتوانند مهارت لازم را فرا گیرند و با سرمایه کم وارد بازار کار شوند .
وی گفت : امروز دغدغه اصلی اشتغال جوانان است لذا تنها از مسیر آموزش های فنی و حرفه ای می توانیم اشتغال پایدار ایجاد کنیم.
بهجتی خاطر نشان کرد : مهارت آموزی یکی از راهکارهای مناسب برای رسیدن به شغل افراد جویای کار است.
وی بیان کرد: نیاز به ترویج و تقویت فرهنگ مهارت آموزی در جامعه داریم و باید به عنوان ارزش اجتماعی تلقی شود.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران گچساران تاکید کرد : افرادی که در حرفه های مختلف مشغول فعالیت هستند در راستای آموزش مهارت فنی و حرفه ای و از طریق ارتقاء مهارت می توانند به اشتغال پایدار برسند.
مرکز آموزش فنی و حرفه ای گچساران یکی از قدیمی ترین مراکز آموزشی در شهرستان است و سالانه تعداد زیادی از علاقمندان در آن آموزش های مختلف فنی و مهارتی را فرا می گیرند.

انتهای خبر/آیدا طاهری

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.