کد خبر : 2154
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳

در بخش دولتی کمبود دارو نداریم

در بخش دولتی کمبود دارو نداریم

به گزارش انتخاب فردا ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج روز دوشنبه در حاشیه آیین راه اندازی بیمارستان نرگسی گچساران در جمع خبرنگاران گفت: ساختمان بیمارستان نرگسی گچساران پارسال به بهره برداری رسیده بود که با توجه به اینکه زیر ساخت های لازم در این واحد درمانی برای ارائه خدمات فراهم نشده بود امروز راه

به گزارش انتخاب فردا ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج روز دوشنبه در حاشیه آیین راه اندازی بیمارستان نرگسی گچساران در جمع خبرنگاران گفت: ساختمان بیمارستان نرگسی گچساران پارسال به بهره برداری رسیده بود که با توجه به اینکه زیر ساخت های لازم در این واحد درمانی برای ارائه خدمات فراهم نشده بود امروز راه اندازی شد.


محمد غلام نژاد بیان کرد: در آینده نزدیک بخش های تخصصی این بیمارستان را ه اندازی خواهد شد و می تواند خدمات بهتری را به مردم این شهرستان ارائه داد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: در صورت تامین منابع مالی و انسانی تمام بخش های بیمارستان نرگسی گچساران راه اندازی خواهد شد.
وی ابراز کرد: جذب نیرو در این بیمارستان طبق قوانین کشوری از طریق آزمون سراسری انجام و در آینده نزدیک این آزمون طبق قوانین برگزار می شود.
غلام نژاد با اشاره به جذب نیرو در بیمارستان نرگسی گچساران گفت: هم اکنون از پرستاران طرحی و تمدید طرح و برخی نیروهای بخش های بیمارستان شهید رجایی برای ارائه خدمت به بیماران در بیمارستان نرگسی استفاده می شود ولی در راستای جذب نیرو طبق قوانین کشوری در قالب فضای رقابتی و آزمون خواهد بود که در آینده هم انجام خواهد شد تا ان شاءالله در فضایی رقابتی باقی نیروها هم استخدام شوند.
وی ادامه داد:در بحث استخدام هم هرگونه بکارگیری نیز در دانشگاه در این مدتی که بنده بوده ام، فقط با آزمون بوده است و هیچ نیرویی بدون ضابطه هم بکار گرفته نشده است،با این حال امنیت آزمون و فضای رقابتی در سطح وزارت بهداشت برقرار است و بنای ما برهمین است.
وی ادامه داد: عملیات اجرایی بیمارستان مرداد ۹۲ در زمینی به مساحت ۴۰ هزار متر مربع آغاز شد. این بیمارستان در ۲بلوک ۶ طبقه ای ساخته شده است.
غلام نژاد افزود: امروز راه اندازی بخش های آزمایشگاه، رادیولوژی، اتفاقات و نیز بخش سرپایی و انتقال بخش داخلی بیمارستان شهید رجایی به بیمارستان نرگسی را داشتیم و ان شاءالله در آینده ای نزدیک هم سایر بخش های تخصصی نیز راه اندازی خواهندشد .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در ادامه در خصوص وضعیت بیمارستان شهد رجایی گچساران گفت:اما بیمارستان شهید رجایی به عنوان بیمارستان اصلی شهر همچنان پا برجاست و خدماتش را به شهروندان ارائه خواهد داد و این بیمارستان می تواند هم بخش های اضافه تر و بخش های تخصصی تر را هم ارائه دهد.
غلام نژاد افزود:بنابراین در بیمارستان نرگسی برنامه جهت راه اندازی بخش های جدید تخصصی هم خواهیم داشت اما باید توجه کرد که نمی توان به صورت یکمرتبه همه بخش ها به بهره برداری برسند و بایستی به مرور زمان همراه با تامین منابع مالی ، انسانی و …انجام شود.
دکتر غلام نژاد در خصوص کمبود برخی دارو در سطح استان هم گفت:الان با وجود پیک آنفولانزا ،کرونا و فصل سرماخوردگی مقداری کمبود سرم و داروهای آنتی بیوتیک در سطح کل کشور نیز وجود دارد که به تبع در استان ما هم این کمبودها وجود دارد اما ما در بخش دولتی کمبود دارو نداریم یعنی در بخش دولتی ما هیچوقت سرم کمبود نداریم.
وی افزود:سال گذشته ۱۰میلیون توزیع سرم در کشور داشتیم که امسال ۱۷میلیون شده که ۷۰درصد افزایش داشته است، در استان ما همینگونه است و سال گذشته تعداد یک میلیون و ۱۰۰سرم استفاده داشتم و امسال نیز یک میلیون و ۴۰۰ سرم که با افزایش همراه بوده است بنابراین این افزایش به خاطر پیک آنفولانزا و بیماری های تنفسی است و مقداری هم به خاطر تجویز بی رویه و غیرمنطقی سرم است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد:اما در بحث آنتی بیوتیک ها به خاطر تغییر قیمتی که ایجاد شده و تهیه مواد اولیه هم مقداری با مشکل مواجه شده که ان شاءالله در روزهای آینده با تعیین قیمت دارو و تامین مواد اولیه این مشکل نیز رفع خواهد شد.
وی درخصوص وضعیت فضای درمان در استان هم گفت: در سطح استان این موضوع یکنواخت نیست و ما در یاسوج و گچساران ظریب اشغال تخت بیمارستانی، خیلی پایین است و تخت بیشتری داریم اما در کهگیلویه میزان ظریب اشغال تخت درمانی بالا است که یعنی فضای درمانی کمتری داریم.
غلام نژاد اظهار داشت: بیمارستان شهید رجایی گچساران نیز به عنوان یک بیمارستان اصلی همچنان پابرجاست و خدمات خود را به شهروندان گچسارانی ارائه خواهد داد و بخش های بیشتری در آینده هم راه اندازی شوند و بنا هم نیست که بیمارستان هم تعطیل شود.
وی تصریح کرد:مطمئنا راه اندازی بخش های فوق تخصصی را در برنامه خواهیم داشت در حالی که بیمارستان نرگسی یک بیمارستان جنرال و عمومی است و باید بخش های عمومی را هم در برنامه داشته باشند.

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.