کد خبر : 1760
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴

جشن عاطفه ها در مدارس گچساران برگزار شد+تصاویر

جشن عاطفه ها در مدارس گچساران برگزار شد+تصاویر

به گزارش انتخاب فردا، آیین جشن عاطفه ها روز سه شنبه در دبستان صنعت و نفت و گاز اجرایی شد و دانش آموزان در این مراسم جلوه از مهر و همدلی را به نمایش گذاشتند. دانش آموزان در این آیین هدایای نقدی و غیر نقدی خود را به دانش آموزان نیازمند شهرستان اهدا کردند. ”

به گزارش انتخاب فردا، آیین جشن عاطفه ها روز سه شنبه در دبستان صنعت و نفت و گاز اجرایی شد و دانش آموزان در این مراسم جلوه از مهر و همدلی را به نمایش گذاشتند.
دانش آموزان در این آیین هدایای نقدی و غیر نقدی خود را به دانش آموزان نیازمند شهرستان اهدا کردند.
” فرماندار گچساران ” در مراسم نمادین جشن عاطفه‌ها با بیان اینکه جشن عاطفه‌ها حرکت ارزشمندی است، اظهار داشت: جشن عاطفه ها یک جشن دینی و ملی است که در کشور ما هر سال در مهر ماه به قصد کمک به دانش آموزان بی بضاعت در سراسر میهن عزیزمان برگزار می شود
روانبخش دیهیم گفت : هدف از برگزاری جشن عاطفه ها در مرحله اول ترویج فرهنگ انفاق ، ایثار و نیکوکاری است . هدف دوم از برگزاری جشن عاطفه ها ایجاد تربیت عاطفی ، ایجاد حس نیکوکاری و نوع دوستی، در بین دانش آموزان عزیز است که بتوانند به صورت عملی کمک به همنوعان خود را آموزش ببینند.
در ادامه وی افزود : برگزاری چنین جشن هایی دانش آموزان را به کار خیرخواهانه و کار انسان دوستانه تشویق می کند و از آنجایی که از اسم این جشن بر می آید عاطفه ها را پرورش می دهد و در خودسازی انسان نقش مهمی دارد .
مدیرآموزش و پرورش شهرستان گچساران نیز دراین زمینه با اشاره به اینکه هر ساله فلسفه جشن عاطفه‌ها در راستای ترویج فرهنگ نیکوکاری برگزار می شود، اظهارداشت: دانش‌آموزان باید با تاسی از مکتب اسلام و قرآن به کمک افراد نیازمند بپردازند و در این راه خیر مشارکت کنند.
“انوشیروان قیطاسی” اظهارداشت: نهادینه شدن فرهنگ احسان و نیکوکاری و دستگیری از مستمندان موجب افزایش همبستگی ، مودت و تقویت حس نوع‌دوستی در جامعه می‌شود.
وی ادامه داد: نیاز است مردم مومن و نوع‌دوست شهرستان نسبت به این مسئله مهم توجه ویژه داشته باشند و هر فرد به میزان توان مالی از نیازمندان حمایت کند.
وی تصریح کرد: یکی از صفات مومنین در قرآن کریم این است که در اموال و ثروت‌هایشان حقوق معین برای محرومین اختصاص دهند چرا که این کار باعث تزکیه مال و نفس این افراد می‌شود.
قیطاسی ادامه داد : به شکل مطلوبی امروز امنیت ، عزت نفس و کرامت انسانی در جامعه حاکم است ومردم ما همون کسانی بودند و هستند که در ۸ سال دفاع مقدس در آن شرایط سخت جنگ که اکثر شهرهای ما موشک باران میشد اما همین مردم در مدارس رشد کردند و از درس وتحصیل عقب نیافتادند و در همان شرایط سخت آموزش در کشور تعطیل نشد .
وی تصریح کرد : مردم ما همان مردمی هستند که وقتی فتنه گران در مقاطعی میخواستند امنیت کشور و ارزشهای مقدس کشور را زیر پا بگذارند به میدان آمدند و تو دهنی محکمی به دشمنان زدند .
قیطاسی افزود : این روزها هم به بهانه های مختلف منحرفین بخاطر اتفاقی که افتاده که بلحاظ قانونی هم در حال پیگیری است که هم رهبر و هم رئیس جمهور ابراز ناراحتی کردند ، اما افرادی به این بهانه ها میخواستند به امنیت کشور خدشه وارد کنند اما با هوشیاری مردم و نیروهای همیشه در صحنه نظامی انتظامی و قضایی این توطئه هم نیزخنثی شد
وی بیان کرد : حضرت اقا دیروز در بیاناتی افزودند : اگر بهانه مهسا امینی هم نبود در اول مهر دنبال بهانه بودند .
قیطاسی خاطر نشان کرد : مردم در همه صحنه ها هستند و خواهند بود .
وی گفت : برنامه هایی هرسال در فصل بازگشایی مدارس برای کمک به نیازمندان با حفظ کرامت انسانی تدارک دیده میشود که امسال هم برگزار شد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان گچساران یادآورشد: امسال دانش آموزان بهار دانش را با ماه ربیع‌الاول ، بهار ولایت پیامبر، هفته دفاع مقدس و امامت امام زمان(عج) آغاز کردند که هر یک از این مناسبت‌های مقدس می‌تواند درس‌های بزرگی برای دانش‌آموزان داشته باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.