کد خبر : 1391
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱:۴۴

نماینده مجلس: دهستان سادات محمودی دنا شرایط تبدیل شدن به بخش را دارد

نماینده مجلس: دهستان سادات محمودی دنا شرایط تبدیل شدن به بخش را دارد

یاسوج- ایرنا- نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی گفت: دهستان سادات محمودی از توابع شهرستان دنا پتانسیل، ظرفیت و شرایط لازم را برای تبدیل شدن به بخش دارد.

به گزارش ایرنا، مهدی روشنفکر روز شنبه در جمع مردم روستای درب کلات سادات محمودی، اظهار داشت: در سال ۱۳۹۵ مجموع جمعیتی بخش پاتاوه ۱۰ هزار و۱۵۶ نفر بود که اکنون بیش از ۱۲ هزار نفر برسیده است.

وی افزود: امید است استاندار کهگیلویه و بویراحمد مژده ارتقای دهستان سادات محمودی به بخش را به مردم بدهد.

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قابلیت های پتانسیل های مختلف در سادات محمودی، بیان کرد: یکی از پتانسیل های قابل توجه در این منطقه وجود آب است که با توجه به این ظرفیت می‌توان شاهد رونق و توسعه منطقه بود.

روشنفکر ابراز داشت: یکی از دغدغه‌های مهم مردم در این منطقه اجرای طرح هادی در روستاها است که با استفاده از اعتبارات محرومیت زدایی می‌توان این مشکل را رفع کرد.

وی تاکید کرد: روستاهای مازه‌کز، دشت‌بز و منج مشکلاتی در زمینه جاده ارتباطی، شبکه گازرسانی و آب‌رسانی دارند.

نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مشکل راه ارتباطی روستاهای مذکور با در نظر گرفتن اعتبارات لازم به مرحله اجرایی خواهد رفت و در موضوع گازرسانی نیز معارضات مطرح در احداث سد خرسان مردم در این مورد قول همکاری داده‌اند که شبکه اجرا شود و در صورت اجرای سد مطابق قانون عمل کنند.

استاندار : تبدیل دهستان سادات محمدی به بخش امکان پذیر است 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در پاسخ به این پیشنهاد نماینده مجلس گفت: به وزارت کشور پیشنهاد ارتقای چندین بخش به شهرستان و چند دهستان به بخش در استان داده شده و مراحل قانونی در حال انجام است.

سید علی احمد زاده افزود: موضوع ارتقای دهستان سادات محمودی به بخش با توجه به بافت جمعیتی امکان‌پذیر است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: سد خرسان با هدف انتقال آب به کرمان و یزد به طول ۸۵۰ کیلومتر پیش‌بینی شده بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر با کمک نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی درصدد هستیم که از این سد حقآبه مستحق را اخذ زیرا که در کنار این رودخانه روستاهای تشنه‌ای در آب آشامیدنی و کشاورزی وجود دارند.

احمد زاده با اشاره به عدم بهره‌برداری مناسب  از حق آبه استان، گفت: تا قبل از احداث سد خرسان جهاد کشاورزی باید سهم‌آبه استان را برداشت کند تا اراضی کشاورزی منطقه سیراب شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به یافت منطقه تاریخی مربوط به دوره عیلامی در دهستان سادات محمودی، گفت: وجود این آثار شاید دلیلی برای جلوگیری از احداث سد خرسان در این منطقه باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.