کد خبر : 1345
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۴۴

گچساران در آستانه اربعین حسینی

گچساران در آستانه اربعین حسینی

گچساران – ایرنا – مردم گچساران پس از میزبانی از ۴۰۰ هزار نفر زائر سید الشهدا (ع) خود را برای آیین های اربعین حسینی آماده می کنند تا سهمی در نمایش بزرگ دلدادگی به مکتب عاشورایی امام حسین (ع) داشته باشند.

به گزارش ایرنا مردم گچساران که از ۲ هفته گذشته تاکنون با برپایی ۱۳ موکب در مناطق شهری و روستایی میزبانی شایسته برای مسافران کربلای معلی بوده اند اینک در تدارک برنامه های روز اربعین هستند.

بسیاری از مردم که نتوانستند در آیین پیاده روی اربعین در کشور عراق شرکت کنند قصد دارند تا با شرکت در آیین های پیاده روی و عزاداری روز اربعین در شهرستان گچساران دل خود را به بین الحرمین گره بزنند.

مردم گچساران چه می گویند؟

رقیه حسن زاده؛ یکی از شهروندان می گوید:تنها یک روز به اربعین حسینی باقی مانده و به عنوان یکی از جاماندگان کاروان های عشق در آرزوی قدم زدن در بین الحرمین هستم. 

او تصریح کرد: شرکت در راهپیمایی روز اربعین مرهمی بر بی قراری قلبی برای سفر به کربلای معلی است.  

صدیقه محمدی یکی از شهروندان گچسارانی که به تازگی از سفر کربلای معلی بازگشته اعتقاد دارد سفر به کربلا با تمام سختی هایش از گرمای طاقت فرسا گرفته تا خستگی راه به صیقل روح می ارزد. 

او با اشاره به اینکه در زمان دفاع مقدس که کودک بودم همه آرزو میکردند راه کربلا آزاد شودمی گوید: سال ها آرزوی رفتن به کربلا و زیارت مضجع نورانی امام حسین (ع) را داشته ام و خداوند را شکر می کنم که این توفیق امسال نصیبم شد. 

سجاد حسینی می گوید: با برنامه ریزی برای پخت غذای نذری در روز اربعین برای افرادی که در پیاده روی اربعین حسینی شرکت می کنند تلاش می کنم سهمی در این سوگواره بزرگ داشته باشم. 
 

برنامه های پیش بینی شده در شب و روز اربعین

مسئول موکب طریق الکربلای گچساران گفت: اجتماع بزرگ عزاداران حسینی جمعه شب ۲۵ شهریور در بوستان شهدای گمنام شهر دوگنبدان برگزار می شود.

محمد رمضانی با اشاره به اینکه این آیین از ساعت ۲۱ آغاز می شود افزود: از همه شهروندان برای شرکت در آیین اجتماع عزاداران حسینی دعوت به عمل می آید.

آیین پیاده روی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گچساران گفت:پیاده روی اربعین حسینی در این شهرستان برگزار می شود.

حجت الاسلام هادی خادمی تاکید کرد: این آیین روز شنبه ۲۶ شهریور ماه ساعت هفت بامداد از فلکه فرودگاه شهر دوگنبدان به سمت بارگاه امامزاده جعفر (ع) انجام می گیرد.

وی از همه دلدادگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به خصوص جوانان خواست در این آیین معنوی شرکت کنند.

حجت الاسلام خادمی تاکید کرد: سرویس برگشت نیز برای جابجایی  شرکت کنندگان تدارک دیده شده است.

شهرستان ۱۲۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد  به دلیل قرار گرفتن در همسایگی استان خوزستان یکی از گذرگاه های کاروان های اربعین حسینی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.