کد خبر : 12927
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۹

نخستین نشست مشترک اعضای ستاد اجرایی جشنواره استانی تاتر خیابانی معبر برگزار شد

نخستین نشست مشترک اعضای ستاد اجرایی جشنواره استانی تاتر خیابانی معبر برگزار شد

به گزارش انتخاب فردا ، نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی «معبر» به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و انجمن هنرهای نمایشی شهرستان گچساران، انجمن هنرهای نمایشی استان کهگیلویه و بویراحمد، کانون بسیج هنرمندان شهرستان گچساران و موسسه فرهنگی و هنری

به گزارش انتخاب فردا ، نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی «معبر» به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد و انجمن هنرهای نمایشی شهرستان گچساران، انجمن هنرهای نمایشی استان کهگیلویه و بویراحمد، کانون بسیج هنرمندان شهرستان گچساران و موسسه فرهنگی و هنری جرنگه هنر در راستای ارتقای تئاتر خیابانی و حمایت از تولید آثار نمایشی برای اجرا در خارج از صحنه های معمول تئاتر در گچساران برگزار می شود.
در راستای برنامه ریزی این جشنواره نخستین نشست مشترک اعضای ستاد اجرایی اولین جشنواره استانی تاتر خیابانی معبر برگزار شد.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران در این زمینه، گفت: با توجه به اینکه شهرستان گچساران در دوران هشت سال دفاع مقدس به عنوان معبری برای رزمندگان و محل و گذرگاه رزمندگانی که به سمت ‌جبهه های جنگ می‌رفتند و بیشتر شهدایی که برای تشییع از مناطق جنگی برمی‌گشتند، محل عبور آنها نیز از این شهرستان بود، مقرر شد با تمرکز بر آثار ارزشمند هنرمندان سراسر استان و با شعار «گچساران معبر و گذرگاه رزمندگان» اقدام به برگزاری این جشنواره شود.
اورنگ نارکی با اشاره به اینکه مهلت ارسال لوح فشرده آثار به بخش مسابقه خیابانی تا ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ بود، افزود: قرار شد نمایش های برگزیده ۲۵ شهریور انتخاب و اختتامیه جشنواره نیز در هفته دفاع مقدس برگزار شود که به دلیل حجم برنامه ها و جشنواره های منطقه ای در استان، اختتامیه ۲۲ تا ۲۴ مهر ماه امسال برگزار خواهد شد.
گفتنی است حسنعلی فاتحی، ایمان بارون‌زاده و رحیم قرایی، به عنوان هیئت بازبین نخستین جشنواره تئاتر خیابانی معبرِ شهرستان گچساران معرفی شدند.
حسنعلی فاتحی از پیشکسوتان تئاتر گچساران، از سال ۱۳۵۷، فعالیت تئاتری خود را با بازی در نمایش «سربداران» آغاز کرد و سالهاست در زمینه بازیگری و نویسندگی فعالیت دارد.
ایمان بارون‌زاده، کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی، نویسنده و کارگردان تئاتر، سابقه همکاری با صدا و سیمای بوشهر در تولید نمایش‌های رادیویی و تدریس در آموزشگاه‌های هنرهای نمایشی را در کارنامه خود دارد.
رحیم قرائی، متولد ۱۳۵۴، دارای مدرک کاشناسی کارگردانی است که از سال ۶۵ تاکنون به عنوان بازیگر، کارگردان، طراح صحنه، طراح نور و….. مشغول فعالیت بوده است و کارگردانی دو نمایش «یک روایت از زندگی» و «دو خاطره خیس» را در کارنامه هنری خود دارد.

گفتنی است جشنواره تئاتر خیابانی معبر، با دبیری اورنگ نارکی، ۲۲ تا ۲۴ مهر ۱۴۰۲ با همکاری ومشارکت اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران .معاونت فرهنگی هنری سپاه فتح استان.بنیاد حفظ آثارونشرارزشهای دفاع مقدس استان .شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران. شهرداری و شورای شهر دوگنبدان.آموزش وپرورش گچساران برگزار خواهد شد.

انتهای خبر/ط

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.