کد خبر : 12914
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸

در جشن مهر سینما از۵ هنرمند گچسارانی تجلیل شد

در جشن مهر سینما از۵ هنرمند گچسارانی تجلیل شد
دومین آیین جشن مهر سینمای ایران در استان کهگیلویه وبویراحمد باحضورسیدجواد هاشمی مهرمعاون سیاسی استاندار و امین درخشان مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان ودیگر مسئولین استانی و روسای ادارات فرهنگ وارشاد اسلامی و اصحاب هنر برگزار و از فعالان سینمایی استان در بخش های مختلف تجلیل شد.؛

به گزارش انتخاب فردا،۵ نفر از فعالان عرصه سینمای گچساران همزمان با سراسر کشور در دومین جشن سینمای مهر ایران در رشته‌های مختلف در آئین تجلیل از منتخبان سینمایی استان در سالن سینما هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد تجلیل شدند.
این ۵ هنرمند فعال شهرستان گچساران آقایان مهرداد بیضایی(پیشکسوت) مسعود شریف(بازیگر سینما و تلویزیون). امید عبدالهی(مستندساز).فرشاد افشین پور(مستندساز) وامین حسینی فر(فیلمساز) و همچنین دراین جشن از خانواده هنرمند شهید مسعود پورویس از هنرمندان عکاس دوران دفاع مقدس از شهرستان گچساران هم تجلیل شد.
مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد دوشنبه شب در مراسم یادشده اظهار داشت: این برنامه دومین رویداد سینمایی استان در یک هفته اخیر است.
امین درخشان برگزاری دومین جشن مهر سینمای ایران در سراسر کشور را از مهم ترین توفیقات سازمان سینمایی کشور در دولت سیزدهم دانست و بیان کرد: برگزاری این برنامه علاوه بر تکریم سینماگران مصداق عینی تحقق عدالت در حوزه سینما در سطح استان ها است.


وی برگزاری دومین جشن مهر سینمای ایران در سراسر کشور را از مهمترین توفیقات سازمان سینمایی کشور در دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: برگزاری این برنامه که تقدیر و تکریم سینماگران استانهاست مصداق عینی تحقق عدالت در حوزه سینما در سطح استانی است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این آیین در گفتگو با انتخاب فردا ، ضمن تبریک هفته وحدت، اظهار داشت : امروز در ایران اسلامی پرچم آزادی و عدالتی که برپا شده به برکت پیامبر گرامی اسلام است که راه نورانی را به بشر نشان داده است.
اورنگ نارکی بیان کرد: بعد متعالی و انعکاس معارف نیاز به دقت و ظرافت دارد که با متعالی‌ترین بعد زیباشناختی انسان را به بعد فطری تجلی دهد و آن مؤلفه هنر است.
نارکی اظهار کرد: هنرمندان به واسطه فعالیت در حوزه هنر مفتخر به این نام مقدس هستند و ما هم به عنوان خادم فرهنگ و هنر که رسالت اصلی ما است به خود می‌بالیم.
وی ادامه داد: جشن مهر سینما پاسداشت تلاش و زحمات چندین دهه هنرمندانی است که با جان و دل در این عرصه قدم برداشته‌اند و به این افتخار می‌کنند.

انتهای خبر/ط

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.