کد خبر : 12507
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴

رئیس آموزش و پرورش شهرستان گچساران:؛

توجه به نقش و جایگاه آموزش و پرورش برای توسعه کشور ضروریست

توجه به نقش و جایگاه آموزش و پرورش برای توسعه کشور ضروریست
 رئیس آموزش و پرورش شهرستان گچساران در آستانه فرا رسیدن سال جدید تحصیلی و فصل بازگشایی مدارس و به منظور اطلاع رسانی و اجرای برنامه‌های پروژه مهر ۱۴۰۲ در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان، گزارشی از اهم اقدامات فعالیت‌های درحال اجرا ، حوزه آموزش و پرورش را ارائه نمود.؛

به گزارش انتخاب فردا ،  انوشیروان قیطاسی ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس ، بهار تعلیم و تربیت و بازگشایی مدارس، یاد و خاطره دانش آموزان و معلمان شهید را گرامی داشت و افزود:همه باید به ارزش‌های انقلاب پایبند باشند زیرا امنیت و آرامش کشور مدیون خون شهدا و رشادت‌های آنان در صحنه نبرد است.
قیطاسی عنوان کرد: اکنون وظیفه ماست با اندیشه و فکر خود به میدان دفاع از کشور و مقابله با دشمنانی که با جنگ سرد قصد نابودی ایران اسلامی را دارند برویم.
وی خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم در دنیای پرهیاهوی امروزی پیشرفت کنیم  و حرفی برای گفتن داشته باشیم باید به آموزش و پرورش به عنوان مهم ترین نهاد تعلیم و تربیت و اصلی‌ترین نهاد تفکر و شکل‌گیری اندیشه‌ها اهمیت دهیم چرا که توجه به نقش و جایگاه آموزش و پرورش برای توسعه کشور ضروریست.


رئیس آموزش و پرورش شهرستان گچساران تقارن آغاز سال تحصیلی و بهار تعلیم و تربیت با خزان طبیعت را نشانه استمرار و توقف ناپذیری یادگیری دانش و معرفت عنوان نمود.
قیطاسی به ارائه موضوع سازماندهی نیروها در مدارس شهری و روستایی پرداخت و بیان داشت: کمیته سازماندهی و ساماندهی نیروها (تخصیص و توزیع نیرو) با عدالت انجام گیرد تا اولیا دغدغه کلاس بدون معلم را نداشته باشند.
رئیس آموزش و پرورش گچساران بیان کرد:پروژه مهر مختص آموزش و پرورش نیست و تمام ادارات ارگان‌های شهرستان باید همکاری لازم را به عمل آورند و پای کار باشند تا فضای مدارس شادی آور و آرامش بخش شود و بازگشایی به نحو احسن انجام گیرد.
وی در ادامه عنوان کرد:با پیگیری‌های انجام شده و رایزنی‌های صورت گرفته دو مدرسه نمونه دولتی در کمترین زمان ممکن تاسیس و فضاهای آموزشی ، سلف سرویس ، سرویس بهداشتی مناسب برای این دو مدرسه تامین شده است.
قیطاسی در پایان با اشاره به تغییر سبک زندگی درراستای کاهش ناهنجاری‌های جسمی و روانی نوجوانان و افزایش کیفیت یادگیری دانش‌آموزان نیاز به همراهی و همدلی اولیای گرامی و مسئولان با آموزش و پرورش در زمینه مسائل تربیتی و اخلاقی دانش آموزان را خواستار شد.

گفتنی است انوشیروان قیطاسی رئیس آموزش و پرورش گچساران سخنران پیش از خطبه های نماز سیاسی عبادی جمعه شهرستان گچساران بود.

کسب بصیرت، آگاهی، اندیشه و تفکر برای همه لازم و ضروری است
امام‌جمعه گچساران در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته اظهار کرد: امام علی علیه‌السلام در روایتی فرمودند که اگر هوای نفس، غرور و منیّت بر انسان چیره شود متحمل خسران زیادی خواهد شد. انسان عاقل باید اسب سرکش نفسش را لجام بزند و مهار کند چراکه گناه انسان را از خدا دور و توفیق را کم می‌کند.


حجت‌الاسلام سید امین الله حجازی افزود: روزهای پایانی ماه صفر، ایام حزن و اندوه مسلمانان و عالم اسلام است که به همه مؤمنین و مؤمنات تسلیت عرض می‌کنم. انسان باید با آیات قرآن آشنا باشد و سر پای خودش بایستد و استدلال داشته باشد انسان مؤمن باید روح و اندیشه بسیار قوی و نفوذناپذیر داشته باشد و اگر انسان نفوذپذیر شد به‌تبع نیز خودش و جامعه ضعیف خواهد شد.
حجازی عنوان کرد: دشمن امروز به دنبال ایجاد نفوذ بین ملت است و کسب بصیرت، آگاهی، اندیشه و تفکر برای همه لازم و ضروری است و باید حیله‌گری‌ها و فتنه‌های دشمن را رصد و راه نفوذ آن‌ها را مسدود کرد، بنابراین باید نسل جوان و نوجوان را با جنگ شناختی دشمن آگاه و جهاد تبیین کرد و با دشمن نیز به دید دشمنی نگاه کرد.
وی تصریح کرد: فردا شنبه ۲۵ شهریورماه سالروز شهادت امام رضا علیه‌السلام است که تسلیت عرض می‌کنم. اخیراً جمعی از مردم انقلابی و متدین استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی با رهبر انقلاب دیدار داشتند که مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند وقتی در دنیا تحولات بزرگی آغاز می‌شود مسئولین و ملت‌ها موظف‌اند مراقبت خودشان را چندین برابر و دقت بیشتری کنند که اگر غفلت شد ضربه‌های بلندمدتی به ملت‌ها وارد خواهد شد.
خطیب جمعه گچساران خاطر نشان کرد: گاهی اوقات آمریکا اراده می‌کرد دولتی را حذف می‌کرد اما الآن چندین سال است که همه توانشان را بکار گرفته‌اند اما نمی‌توانند غلطی بکنند و قدرت‌های استکباری در حال ضعیف شدن هستند اخیراً روسیه، چین و برخی کشورهای دیگر اظهار استقلال و قدرت می‌کنند و جهان دیگر تک‌قطبی نخواهد بود.
وی عنوان کرد: اگرچه دشمن مدام فتنه‌انگیزی می‌کند و حضرت آقا فرمودند که دشمن به دنبال ایجاد بحران در کشورهای مخالفشان هستند، دشمن با جنگ شناختی و رسانه‌ای می‌خواهد اندیشه و سبک زندگی مردم را تغییر دهد بنابراین راه مقابله با جنگ شناختی دشمن همان بصیرت و تبیین است.
امام‌جمعه گچساران بیان کرد:۳۱ شهریورماه آغاز هفته دفاع مقدس است که این هفته را گرامی می‌داریم. ملت بزرگ ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس با پیروی محض از ولایت‌فقیه مقابل همه دنیای کفر ایستادند و یک وجب از خاک کشورمان را به دشمن ندادند لذا اتحاد ملت و دولت زیر چتر ولایت‌فقیه همیشه دشمنان را ناکام کرده است.
حجت‌الاسلام حجازی افزود:اول مهرماه فصل بازگشایی مدارس است، نسل جوان و نوجوان کشورمان هدف دشمن است و دشمن همه تلاش خود را به کار می‌برد که نسل جوان را از پای دربیاورد که لازم است وقت بگذاریم و برای رشد اخلاقی، تربیتی و فکری فرزندان این سرزمین همت کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.