کد خبر : 1246
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴

روایت خاطرات زائران مهرسان گشت گچساران از زیارت اربعین+تصاویر

روایت خاطرات زائران مهرسان گشت گچساران از زیارت اربعین+تصاویر

به گزارش انتخاب فردا ؛ پیاده‌روی اربعین و کربلا سفری از جنس دل است، سفری که دعوتنامه‌اش را ارباب دل‌ها امضاء می‌کند و تو به سوی دیار عاشقان، مشتاقانه با پای دل رهسپار می‌شوی. هرکس برای اربعین داستان خود را دارد. برای همین به سراغ زائرانی رفتم که برای آمدن به سرزمین نور حرف‌ها در

به گزارش انتخاب فردا ؛ پیاده‌روی اربعین و کربلا سفری از جنس دل است، سفری که دعوتنامه‌اش را ارباب دل‌ها امضاء می‌کند و تو به سوی دیار عاشقان، مشتاقانه با پای دل رهسپار می‌شوی.
هرکس برای اربعین داستان خود را دارد. برای همین به سراغ زائرانی رفتم که برای آمدن به سرزمین نور حرف‌ها در دل داشتند.
مهناز پیام یکی از زائرانی بود که با دو فرزند و همسر و پدر و مادر و برادرش ثبت نام کرده بود . وی با گریه میگفت وقتی خودم و همسرم حرم اقایم امام حسین را از تلوزیون میدیدم چقدر آرزو میکردم ای کاش الان کربلا بودم و زیارت میکردم … به گفته خانم پیام همسرش گذرنامه نداشت ولی اقدام کرده بود. وی گفت موقع سفر رسید ولی گذرنامه همسرم نرسید آنقدر ناراحت بودم که خودم هم انصراف دادم ولی مدیر کاروان جناب آقای مهدوی مرا امید میداد و گفت شما بیا گذرنامه همسرت هم که رسید به جمع ما ملحق میشود و … بیش از حد ناراحت بودم و گریه می کردم و از امام حسین میخواستم کار همسرم درست شود چون زیارت اولی بود و خیلی آرزو داشت به کربلا رود . با قلبی آکنده از غم و ناراحتی همراه خانواده ام و کاروان راهی شدم و از امام حسین خواستم خودش کار همسرم را درست کند تا او هم آرزو به دل نماند . توکل بر خدا کردم و رفتم تا در طول سفر خبر رسید کار همسرم هم درست شده و اوم هم عازم شده …شبی که به کربلا رسیدیم همسرم هم به جمع ما ملحق شد و از امام حسین ممنونم که لطفش را شامل حال همسرم کرد تا حسرت کربلا به دلش نماند .

خانم جمیله رحیمی میگوید : در حسرت روزهایی بودم که از نجف تا کربلا با ذکر و صلوات به سوی زیارت حرم مطهر امام حسین(ع) گام بردارم ، به‌نظر من زائران کربلا خوش‌ اقبال‌ترین و خوش‌‌شانس‌ترین آدم‌های روی زمین هستند. چرا که زیارت حرم مطهر امام حسین(ع) نصیب هرکسی نمی‌شود مگر اینکه سرور و سالار شهیدان طلبش کند. آن موقع است که تمام مشکلات و سختی‌ها خود به خود رفع می‌شود.

سوده فرهادی یکی دیگر از زائران اربعین حسینی، از سفری که او را عاشق کربلا کرد تعریف می‌‌کند و می‌گوید؛ هر وقت تصاویر پیاده‌روی اربعین را از تلویزیون می‌دیدم آرزو می‌کردم روزی من هم در این پیاده‌روی حضور داشته باشم .وی اینگونه تعریف می‌کند؛ امسال هم دلم رفتن به کربلا و زیارت را خیلی می‌خواست ولی از لحاظ مالی اصلا وضع خوبی نداشتم؛ پول زیادی نداشتم توکل بر خدا ثبت نام کردم در تمام این مدت فکر و ذهنم پرداخت هزینه سفر بود که ناگهان خورده طلب هایی داشتم که به لطف خدا به حسابم واریز شد تا من هم بتوانم راهی این سفر معنوی شوم

خانم موسوی یکی از اعضای کاروان است، زائری که طعم شیرین پیاده‌روی اربعین حسینی را چشیده .وقتی از شیرین‌ترین و خاص‌ترین خاطره‌اش می‌پرسم به فکر فرو می‌رود با لبخند می‌گوید؛ اصلا لحظه لحظه‌ حضور در پیاده روی اربعین و کربلا پر از خاطره است. به‌نظر من یکی از خاص‌ترین اتفاقات دراین سفر معنوی ذوق و اشتیاق برای رسیدن به حرم هست.وی ادامه می‌دهد: وقتی برای زیارت امام حسین راهی میشوی شوق زیارت و کربلا به قدری در دل‌هایمان جا کرده است که هیچ سختی و مانعی نمیتواند ما را دلزده کند.با اینکه مسیر سخت است ولی وسط راه منصرف نمیشویم کربلا و شوق زیارت ما را مصمم‌تر می کند و حتی درد پاهایمان را هم حس نمیکنیم.در واقع وقتی کسی راهی کربلا می‌شود دیگر به هیچ چیز و هیچ‌کس فکر نمی‌کند و فقط فقط برای وصال لحظه شماری می‌کند. فکر می‌کنم همین شوق وصال، همه سختی ها را برایمان آسان می کند.


خانم قادری هم میگوید وقتی به بین‌الحرمین میرسی …. این جمله که می‌گویند جنس غم حسین فرق دارد، برایم محرز شد. آدم وقتی نگاهش به گنبد طلایی می‌افتد منقلب می‌شود. تمام خستگی سفرش از بین می‌رود. همین که در لابه‌لای جمعیت چشمت به بارگاه ملکوتی امام حسین(ع) می‌افتاد، در وهله اول خوشحال می‌شوی و به خودت افتخار می‌کنی که شیعه‌ هستی. وقتی عظمت حضرت اباعبدالله(ع) و این جمعیت را می‌بینی که به عشق امام حسین(ع) به پیاده‌روی اربعین آمده‌اند، حس وصف ناشدنی تمام وجودت را فرا می‌گیرد. برخی‌ها می‌گویند این اعتقادها کمرنگ شده، اما کسی نمی‌تواند حب اهل بیت‌(ع) را از ما بگیرد.


این کاروان که با ظرفیت حدود ۹۵ نفر از هفته‌های گذشته تکمیل شده بود به این سفر معنوی اعزام شدند که از هر کدامشان میپرسیدی با بغض جواب میدانند به عشق امام حسین (ع) و اقا ابالفضل(ع) راهی شده اند . همگی دو سال کرونا را به انتظار چنین روزی تحمل کرده بودند و هر کدامشان دلیل و روایتی داشتند . یکی بیمار داشت یکی گذرنامه اش مشکل داشت یکی پول نداشت یکی مرخصی نداشت وغیره هر کدام مشکلاتی داشتند ولی در کل همه خوشحال بودند که طلبیده شده بودند و سختی راه و گرما و … را به جان خریده بودند تا با سید و سالار شهیدان عهد و میثاقی دوباره ببندند و دستهایشان تشنگی لمس ضریح مطهر آن حضرت را لمس کند.
اربعین و کربلا به راستی عشقی است که پایان ندارد.

حاج سید جواد مهدوی مدیر کاروان گردشگری مهرسان گشت گچساران گفت : مسیر پیاده روی اربعین و عمودهای آن روایت جذابی است، روایتی که مملو از عشق و انسان دوستی بوده و افراد را به یکدیگر نزدیک می‌کند، مسیر پیاده روی اربعین برای شخص من مملو از زندگی و یاد گرفتن بوده و هست، به ویژه وقتی که به عمود آخر نزدیک می‌شوی تمام خستگی از بدنت بیرون می‌رود. تماشای گنبد حرم «امام حسین(ع)» در اولین لحظات حضور در کربلا حس غریبی است که هیچ کس آن را نمی‌تواند تعریف کند.


کربلایی رضا زمانی زاده هم از حال و هوای موکب ها ی اربعین میگوید که حال و هوای خاصی است، ماجرای عجیبی بر سر مهمان نوازی از زائران اربعین به چشم میخورد.این موکب‌ها تا حدی تنوع دارند که اکثریت نیازهای افراد را برطرف می‌کنند. بدون شک می‌توان به مهمان نوازی گرم مردم عراق از زائران اشاره کرد، به نحوی که بدون اغراق این مردم خاک پای زائران حرم حسینی را سرمه و توتیای چشم خود می‌کنند.

 

حاج محمودی مداح اهل بیت (ع) این کاروان هم افزود : وقتی عاشق باشید برای رسیدن به معشوق تمام خطرها را به جان باید خرید.

وی گفت : آرزوی زیارت کربلا همیشه برای شیعیان یک آرزو و رویایی شیرین بوده و هست، این روزها که شمارش معکوس اربعین آغاز شده و دلها ملتهب و پریشان در تدارک سفر به دیار عشق و بلا است و به مددالهی اغلب آنان که قصد سفر داشته باشند به سهولت مقدمات سفرشان مهیا و به راحتی رهسپار زیارت ثارالله شدند اما تحقق این آرزو در ادوار و سال‌های گذشته به سادگی امروز نبوده است. پس ضرورت دارد قدر تمام لحظات را بدانیم شاید دیگر فرصتی پیش نیاید .

انتهای خبر/آیدا طاهری

              

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.