کد خبر : 11727
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸

تصاویر عاشورایی در مسیر عاشقی همراه با کاروان مهرسان گشت گچساران

تصاویر عاشورایی در مسیر عاشقی همراه با کاروان مهرسان گشت گچساران

به گزارش انتخاب فردا ، کاروان زیارتی مهرسان گشت گچساران شامگاه یکشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲ از محل موکب طریق الکربلاء (بوستان شهدای گمنام) با دو دستگاه اتوبوس به سمت کربلای معلی به مدت یک هفته به این سفر معنوی اعزام شدند. زائران اربعین حسینی گردشگری مهرسان گشت گچساران همگام با دیگر زائرین اربعین حسینی ضمن

به گزارش انتخاب فردا ، کاروان زیارتی مهرسان گشت گچساران شامگاه یکشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲ از محل موکب طریق الکربلاء (بوستان شهدای گمنام) با دو دستگاه اتوبوس به سمت کربلای معلی به مدت یک هفته به این سفر معنوی اعزام شدند.
زائران اربعین حسینی گردشگری مهرسان گشت گچساران همگام با دیگر زائرین اربعین حسینی ضمن زیارت عتبات عالیات در شهرهای نجف اشرف ، کربلای معلی و کوفه در پیاده‌روی اربعین شرکت کردند.
این کاروان عتبات که به صورت رسمی به عراق اعزام شدند ، در قالب سفر یک هفته‌ای پیش‌بینی شده و رفت و بازگشت زوار به صورت زمینی بود که هزینه این سفر برای هر زائر ۳میلیون پانصد هزار تومان بود.
کهن‌سال‌ترین فرد مشتاق زیارت سرزمین نور حدود ۸۰ سال سن داشت و جوان‌ترین آنها هم کودکانی ۷ و ۹ ساله بودند که این کودکان برای دومین سال متوالی با این کاروان همراه بودند.


خیرین گچسارانی با هماهنگی مدیریت مهرسان گشت هزینه اعزام ۲۰ نفر زیارت‌اولی‌های محروم به اربعین را فراهم کرد.
عزاداران حسینی کاروان زیارتی مهرسان گشت گچساران با در دست داشتن بیرق‌های عزا و ندای لبیک یا حسین (ع) به سوی کربلای معلی و حرم نورانی حضرت سیدالشهدا (ع) حرکت کردند و به خیل عاشقان حسینی در مراسم اربعین حسینی پیوستند.
رویداد بزرگ اربعین لحظه به لحظه اش درس است و نشان میدهد که فقط ارادت و عشق به آقا اباعبدالله است که زن و مرد و پیر و جوان و کودک را به این سفر می کشاند، مگر جز محبت به معشوق چه چیزی می تواند تحمل خستگی و گرما و سختی هایی که دراین راه است را آسان کند؟
پس از حرکت کاروان ابتدا به موکب خدام الزینب واقع در لیشتر زائران مورد پذیرایی و بدرقه قرار گرفتند و با مداحی کربلایی محمودیان فضایی معنوی حاصل شد .پس از آن شام را در یکی از رستوران های شهرستان بهبهان که وقف زوار امام حسین شده بود صرف شد و باز هم با نوای کربلایی محمودی در آن مکان همه زوار و خدام امام حسین به سینه زنی پرداختند.

تمام مسیر از گچساران تا کربلا و همچنین مسیر برگشت در همه حسینه ها و موکب ها و اتوبوس با مداحی و خاطره گویی و سینه زنی با شور و حالی وصف ناشدنی همراه بود.
وقتی مسیر گچساران به شلمچه طی می شود، وارد پایانه مرزی که می شوی، گذرگاهی که این روزها شلوغی غیر قابل وصفی را به خود میبیند؛ دلتنگ تر از همیشه شوق کربلا را داری. یک عده با شوق پیش می روند به سوی سرزمین نینوا و یک عده دلتنگ از برگشتن از سرزمین کربلا.


بر اساس مشاهدات میدانی و گفتگو که با زائرانی که در سنوات قبل هم مشرف به زیارت اربعین شدند مدیر کاروان گردشگری مهرسان گشت گچساران اظهار کرد: خداوند متعال را شاکرم که در این راهپیمایی عظیم اربعین حسینی حضور یافتم و عشق به امام حسین علیه‌السلام و لبیک به حضرت زینب سلام‌الله‌علیها و امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف به ما توفیق داد که در این راهپیمایی شرکت کنیم.


حاج سید جواد مهدوی تصریح کرد : حضور ما در این سفر معنوی، مشت کوبنده و محکمی بر دهان یاوه گویان جهان است و ما نشان می‌دهیم که بر پای دین خود هستیم و همه هستی خود را بر کف دست می‌گیریم.
مهدوی با بیان اینکه ما لبیک گویان پشتوانه ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب مدظله العالی هستیم، عنوان می‌کند: ما این شور حسینی را تا قیام قیامت نگه می‌داریم و راه سرور و سالار شهیدان و حضرت زینب سلام‌الله‌علیها را ادامه می‌دهیم و از زمینه سازان ظهور خواهیم بود ان شاءالله.
حاج محمد رضا محمودی مداح این کاروان که در این سفر دخترش  با وی همراه بود ، پیاده روی اربعین را نشانی و تجلی ظهور عنوان کرده و می‌گوید که امید است شاهد ظهور حضرت ولیّ عصر عجّل‌الله‌ تعالی‌فرجه‌الشریف باشیم.
محمودی اضافه کرد : ما پیاده روی اربعین را می‌رویم تا به عالم دنیا ثابت کنیم که حضرت زینب سلام‌الله‌علیها و امام حسین علیه‌السلام برحـق بودند و به دنیا این را ثابت کنیم که این راه همیشه ادامه دارد.


همه اعضای کاروان هم نظر با هم یکی از بزرگترین برکات و ثمرات پیاده روی اربعین تجمیع همه مسلمین و ادیان مختلف در قالب یک کاروان با اراده واحد عنوان کردند و عنوان کردند : در این مسیر بزرگ فرقی ندارد که از چه دین و یا مذهبی باشی تنها حب به امام حسین(ع) و اهل بیت پیامبر گرامی اسلام(ص) است که همه را به این راه می کشاند.
انها اذعان داشتند : حرکت بزرگ اربعین به درستی پیام وحدت مسلمانان و دیگر آزادیخواهان جهان را به دنیا صادر می کند؛ پیامی که بسیاری از دشمنان جهان اسلام از آن وحشت دارند.
گفتنی است اعضای کاروان مهرسان گشت گچساران در هر موکب که برای استراحت توقف میکردند همه بانوان و آقایان بصورت خودجوش در موکب های ایرانی و عراقی به زائران با توزیع شربت و اب و طعام پذیرایی و خدمت میکردند .


اینها تنها گوشه کوچکی از حس و حال کاروان گردشگری مهرسان گشت گچساران بود که در مسیر نجف تا کربلا همراه با میلیون‌ها زائر دیگر همسفر شدند تا ندای حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و عشق و دلدادگی به خاندان پاک و مطهر رسول خدا را به مرحله نمایش بگذارند؛ سفری که در قدم به قدمش هزاران حرف و خاطره نهفته است. از کوچکترین زائر تا پیرترین زائر همه آمده اند تا در این مسیر به یاد زینب کبری سلام‌الله‌علیها و اسرای کربلا به تجدید عهد و میثاق با امام عصرشان بروند.


ارائه انواع خدمات اعم از تعمیر عینک و ویلچر و ماساژ و خیاطی و چادرهای هلال احمر، درمانگاهها ، طبابت گیاهی ، و خانه هایی که در ایام اربعین وقف موکب سیدالشهدا بود به چشم میخورد …
تمام موکب دارهای ایرانی تأکید داشتند: امیدوارند لیاقت خدمتگزاری در دستگاه امام حسین(ع) را داشته باشند.
در این بین مسلمانان عراقی در پذیرایی از زائران و میزبانی آنان آنهم با اخلاص و ایثار و حتی ملتمسانه که نشان از عشق و علاقه وافر این عزیزان به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بود کم نگذاشتند.
و اما برخی از افراد سعی دارند که موضوع میزبانی عراقی‌ها از زائران اربعین را به گونه‌ای دور از واقعیت جلوه دهند. در این مسیر قطعا سختی هایی وجود دارد که نمیتوان منکر آن شد ولی همه امکانات در موکب‌ها چه ایرانی چه عراقی موجود است. در همه موکب‌ها به خوبی از زوار پذیرایی می‌شود و کسی به فکر خودش نیست. خدمات‌دهی اینجا مردمی است و باید گفت اربعین عرصه خدمت مردم به مردم است. حتی گرمای هوا هم مانع از فعالیت آن‌ها نمی‌شود. در گرم‌ترین ساعت شبانه‌روز زمانی که ایستادن در کنار موکب طاقت‌فرساست، عراقی‌ها پای دیگ و آتش آن مشغول طبخ غذا هستند. همه امکانات در مسیر زیارت اربعین مهیاست و هیچ کمبودی برای پذیرایی از زوار وجود نداشت.
امسال با وجود گرمای هوا شور و شوق و حضور زائران افزایش چشمگیری داشت و حضور بیشتر خانواده ها،جوانان و نوجوانان از ویژگی های امسال پیاده روی اربعین بود.
و اما وظیفه ما در قبال زیارت اربعین، «همگرایی رفتاری» در این حماسه بزرگ است که این رویکرد فقط با حضور در خیل مشتاقان زیارت اربعین به وقوع نمی پیوندند بلکه می توان با نشر بازتاب این رویداد بزرگِ خانواده شیعه، در شبکه های اجتماعی ، سهمی در انتقال گفتمان شیعه داشته باشیم تا در پی آن جهان را به درخت انتظار «حسین زمان» پیوند زنیم.

انتهای خبر/آیدا طاهری

                                                                            

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.