کد خبر : 11610
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱:۱۴

میزان مطالبات معوق بانک قرض الحسنه مهر ایران کمتر از نیم درصد است

میزان مطالبات معوق بانک قرض الحسنه مهر ایران  کمتر از نیم درصد است
مدیر شعب بانک قرضه الحسنه مهر ایران کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان مطالبات معوق بانک قرض الحسنه مهر ایران کمتر از نیم درصد است؛

مهرداد آرمین؛ مدیر شعب بانک قرضه الحسنه مهر ایران کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت رسانه ها داشت به تشریح اقدامات و طرح های این بانک در استان پرداخت.

مهرداد ارمین ضمن تبریک هفته دولت با اشاره به اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به منظور تحقق اصل مهرورزی و عدالت محوری و تلاش در راستای خدمت به مشتریان از طریق پرداخت تسهیلت کم بهره، در حال ارایه خدمات است گفت: مردم نسبت به بازپرداخت وام های قرض الحسنه ارزان احساس تعهد بیشتری دارند، به همین دلیل شاهد رفتار اجتماعی خوبی از مشتریان با بانک هستیم و به نحوی که مطالبات معوق کمتر از نیم درصد است.
ارمین افزود:برنامه بانک قرض الحسنه مهر برای تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد صفر تا ۴ درصد برای اشخاص حقیقی به میزان سه میلیارد ریال و برای شرکت‌های حقوقی و سازمان‌ها تا هفت میلیارد ۵۰۰ میلیون ریال شده است.
وی گفت: در راستای گسترش خدمات الکترونیک و تحقق بانکداری بدون کاغذ و سهولت دسترسی به خدمات بانکی، از این پس مشتریان بانک می‌توانند بدون مراجعه به شعب و از طریق نصب همراه بانک مهر ایران نسبت به افتتاح حساب آنلاین، درخواست تسهیلات آنلاین ،امضای ضامن بصورت انلاین و صدرور سفته الکترونیک اقدام کنند که این کار باعث صرفجویی در وقت مشتریان است.
این مسئول بر نقش مؤثر وام‌های خرد این بانک در توانمندسازی اقشار متوسط جامعه و لزوم حمایت سازمان‌ها و نهادها از این خدمات تأکید کرد.
ارمین با اشار به اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه به آحاد جامعه در زمینه‌های مختلف مسئولیت اجتماعی نقش بسزایی دارد،گفت: بانک قرض الحسنه مهرایران با اریه خدمات و طرح های تسهیلاتی خرد برای اقشار مختلف نقش موثر در پیشبرد اقتصادی و و رونق تولید دارد.
وی تصریح کرد: نشریه تخصصی بنکر که یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین مراجع بین‌المللی بررسی و رتبه‌بندی بانک‌ها به شمار می‌رود، نام بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را در لیست ۱۰۰۰ بانک برتر جهان جای داده است، که نشان از عملکرد خوب بانک در ارایه خذمات به مشتریان است.
ارمین عنوان کرد: افزایش سرمایه بانک از ۵۰ هزار میلیارد ریال به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال از برنامه های مهم بانک است.
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به ا اینکه از جمله اقداماتی که در دستور کار داریم افزایش تعداد شعب جهت ارایه بهتر و بیشتر به مشتریان در سطح استان است، افزود:استان ما همیشه جزء رتبه های برتر است و بطور مداوم از عملکرد همکاران ما تقدیر و تشکر میشود.
رشد ۷۰ درصدی سپرده های قرض الحسنه

ارمین گفت: با اعتماد و حمایتی که مردم از بانک دارند شاهد رشد ۷۰ درصدی سپرده های قرض الحسنه هستیم.
وی تاکید کرد:در استان از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون در بحث پرداخت تسهیلات ۴۲ هزار پرونده تشکیل که مبلغی معادل ۳۵ هزار میلیارد ریال با کار مزد ۴ درصدر در بخش های بنیاد علوی،ستاد ااجرای فرمان امام، بسیج سازندگی،، استان قدس رضوی،کمیته امداد، ازدواج ، فرزند اوری و… داشتیم و این روند ادامه دارد که اولویت با تسهیلات تکلیفی است.
ارمین اظهار داشت:از سال ۱۴۰۱ تا کنون در پرداخت تسهیلات فرزند اوری ۹۰۱ پرونده با مبلغ ۴۱۰ میلیارد ریال ودر بحث تسهیلات ازدواج ۱۳۰۰ پروند به مبلغ هزارو ۹۴۵ میلیارد ریال پرداختی داشتیم.
ارمین با اشاره به اینکه نیازمند حمایت مسئولین و افراد خیر هستیم گفت: همکاران ما در بانک زحمتهای در بحث مسولیت های اجتماعی داشتند و در سال جاری بالغ بر ۶۵ میلیارد ریال در بحث های آموزشی و پزشکی هسته ای و موارد دیگر هزینه کردیم.
وی افزود:طرح اصلاح اساس نامه بانک با هدف گسترش خدمات را داریم و در بحث تحول دیجیتال که در دستور کار قرار دارد به منظور استفاده مشتریان در راستای بانکداری بدون کاغذ گامهای اساسی برداشته ایم.
طرح و خدمات ویژه بانک قرض الحسنه مهر

آرمین ادامه داد: طرح مهر‌یار از خدمات دیگر ما است. ما علاوه بر پرداخت حقوق سازمان ها به میزان ۳ تا ۵ درصد حقوق واریزی برای سازمان ها تسهیلات در نظر میگیرم که با معرفی کارمندانشان وام ۴ درصد به آنها تعلق میگیر، علاوه بر این کارکنانی که دستگاه مطبوعه‌شان حقوق آنها را در بانک مهر ایران پرداخت می‌کند بدون نیاز به معرفی از سوی دستگاه می‌توانند بر اساس معدل حساب وام قرض الحسنه دریافت کنند.
مدیر شعب بانک قرضه الحسنه مهر ایران کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد:در راستای ارائه خدمات رفاهی به مشتریان ، بانک قرض الحسنه مهر ایران با همکاری برخی شرکت ها ، طرحی در قالب طرح کالاکارت دارد متقاضیان نسبت به خرید اقساطی ۱۸ ماه با کار مزد ۴ درصد تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان را ارایه می دهد.
ارمین از افراد خیر و نیکوکار خواست تا حسابهایشان را در بانک مهر متمرکز کنند و افراد نیاز مند را جهت دریافت وام به بانک معرفی کنند و البته هیچگونه مسئولیتی در قبال پرداخت یا عذم پرداخت اقساط مشترکین متوجه انها نخواهد شد.

درخواست از مسئولین و ائمه جمعه جهت تشریح خدمات بانک در مناسبت های مختلف

وی تصریح کرد:بانک قرض الحسنه به لحاظ ساختاری قصد تجارت در کنار بانک های تجاری ندارد ولی درکنار این بانک ها نقش مهم ایفا میکند که جا دارد در اینجا ازائمه جمعه ،مسئولین و شما خبرنگاران درخواست داریم که در مناسبتهای مختلف خدمات بانک قرض الحسنه مهر را جهت استفاد افراد نیازمند به خدمات این بانک مطرح کنید.
وی بیان داشت: ترویج بانکداری اسلامی در بستر قرض الحسنه اهمیت زیادی برای بهبود شاخص های اقتصادی در کشور دارد از این رو لازم است تا تمامی مسئولان سازمان ها و نهادهای مختلف در هم افزایی و توسعه زیرساخت های لازم برای اشاعه این فرهنگ اسلامی ما را یاری رسانند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.