کد خبر : 1159
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰:۵۶

کاروان زیارتی مهرسان گشت گچساران به عنوان جوانترین کاروان اربعین استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد

کاروان زیارتی مهرسان گشت گچساران به عنوان جوانترین کاروان اربعین استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد

به گزارش  انتخاب فردا ، این کاروان با ظرفیت حدود ۹۵ نفر از هفته‌های گذشته تکمیل شده بود به این سفر معنوی اعزام شدند. زائران اربعین حسینی گردشگری مهرسان گشت گچساران همگام با دیگر زائرین اربعین حسینی ضمن زیارت عتبات عالیات در شهرهای نجف اشرف ، کربلای معلی و کوفه در پیاده‌روی اربعین شرکت کردند.

به گزارش  انتخاب فردا ، این کاروان با ظرفیت حدود ۹۵ نفر از هفته‌های گذشته تکمیل شده بود به این سفر معنوی اعزام شدند.

زائران اربعین حسینی گردشگری مهرسان گشت گچساران همگام با دیگر زائرین اربعین حسینی ضمن زیارت عتبات عالیات در شهرهای نجف اشرف ، کربلای معلی و کوفه در پیاده‌روی اربعین شرکت کردند.

این گروه زائران عتبات پس از حدود دو سال وقفه از سفرهای زیارتی به کربلا، با بدرقه موکب قشقایی های گچساران  و خانواده های زائران اعزام شدند.

این کاروان عتبات که به صورت رسمی به عراق اعزام شدند ، در قالب سفر یک هفته‌ای پیش‌بینی شده و رفت و بازگشت زوار به صورت زمینی بود که هزینه این سفر برای هر زائر ۲میلیون تومان بود.

کهن‌سال‌ترین فرد مشتاق زیارت سرزمین نور حدود ۶۲ سال سن داشت و جوان‌ترین آنها هم کودکانی ۶ و ۸ ساله بودند.

کاروان مهرسان گشت گچساران به منظور زیارت حرم حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) در ایام اربعین روز دوشنبه ۱۴ شهریور۱۴۰۱ حرکت خود را از مرز شلمچه به سمت کربلا آغاز کرد.

عزاداران حسینی این کاروان با در دست داشتن بیرق‌های عزا و ندای لبیک یا حسین (ع) به سوی کربلای معلی و حرم نورانی حضرت سیدالشهدا (ع) حرکت کردند و به خیل عاشقان حسینی در مراسم اربعین حسینی پیوستند.

مدیر کاروان گردشگری مهرسان گشت گچساران اظهار کرد: زائران ارزشمند سیدالشهدا همانطور که با عشق و علاقه وارد مسیر زیارتی امام حسین (ع) می‌شوند باید او و سبک زندگی‌اش را بیشتر بشناسند و با سیره امام حسین بیشتر آشنا شوند.

حاج سید جواد مهدوی تصریح کرد : ما باید از واقعه عاشورا  درس بگیریم و از شخصیت و سبک زندگی امام حسین (ع) در همه بخش‌های زندگی خود الگوبرداری کنیم.

وی تاکید کرد: در خلال شرکت در مراسم اربعین و مجالس سیدالشهدا باید اندیشه کنیم که حسین (ع) کیست و چه شخصیتی داشته؟ چه کرده است و چه جایگاهی داشته که امروز اینقدر موج ایجاد کرده و جمعیت میلیونی به سمت او راهی شده‌اند و هر سال نیز نسبت به سال قبل این موج بیشتر می‌شود.

کربلایی رضا زمانی زاده دیگر سرپرست کاروان ادامه داد : در حقیقت ایجاد شور برای شعور است، ما شور حسینی را به پا می‌کنیم، خیمه‌ها برپا می‌شود، کاروان حرکت می‌کند، موکب اقامه می‌شود، زائر راهی پیاده‌روی می‌شود؛ اما زائر برای چه می‌رود؟ برای اینکه بتواند شعور حسینی را به دست بیاورد. بنابراین متولیان امر فرهنگ در کنار توصیه به شور حسینی و شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی باید تلاش کنند تا زائران از شعور حسینی نیز بهره‌مند شوند.

گفتنی است جاده های منتهی به کربلا به رغم گرمای هوا، مملو از زوار حسینی (ع) بود.

و در این بین مردم دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت(ع) عراق با پذیرایی وصف ناشدنی به زوار خدمت رسانی می کردند.

به گفته حاج سید جواد مهدوی :  کاروان مهرسان گشت گچساران با میانگین سن ۵۱  سال به عنوان جوانترین کاروان استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شده است.

انتهای پیام/آیدا طاهری

                  

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.