کد خبر : 11572
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۰:۲۹

جلسه آموزشی ،توجیهی زائران عتبات عالیات تور مهرسان گشت گچساران برگزار گردید+تصاویر

جلسه آموزشی ،توجیهی زائران عتبات عالیات تور مهرسان گشت گچساران برگزار گردید+تصاویر
جلسه آموزشی ،توجیهی زائران عتبات عالیات تور مهرسان گشت گچساران در محل مسجد شهیدان برگزار گردید؛

به گزارش انتخاب فردا ، مدیر کاروان ضمن بیان نکات لازم سفر در ایام اربعین ،از زائران خواست با توجه به ایام خاص اربعین و ازدحام جمعیت ،زائران با همدلی و با درنظرگرفتن شرایط رفت و آمد نمایند . سپس در خصوص بیمه ، عدم همراه داشتن وجوه نقد زیاد، مراقبت از وسایل و گوشی همراه خود ، بهمراه داشتن کارت شناسائی اشاره نمود تا نسبت به دستورالعمل و حقوق خود در طول سفر آگاهی داشته باشند .
حاج سید جواد مهدوی در ادامه در مورد امنیت سفر با اذعان به اینکه در این ایام شلوغی و ازدحام جمعیت که از مرز شروع می شود و به شهرهای زیارتی منتهی می گردد گفت: زائران مراقب کوکان ، سالمندان و بانوان باشند.


وی تصریح کرد : در این سفر صبر و حوصله و بردباری و حفظ آرامش از طرف زائران مورد انتظار است .
حاج مهدوی به اعضای کاروان توصیه کرد: در سفر از کفش مناسب استفاده شود، کوله پشتی سبک برای حمل وسایل مختصر در سفر داشته باشید، لباس مناسب، وسایل شخصی مانند لیوان استیل، قاشق و غیره جهت رعایت مسائل بهداشتی و کاهش زباله، قلم و دفتر جهت ثبت محل اسکان، تلفن‌های ضروری و خاطرات، داروهای مورد نیاز (داروهای خاص و عمومی مانند قرص‌های سرماخوردگی، مسکن، ضد تهوع، پماد سوختگی و ضددرد، باندکشی و غیره) به همراه داشته باشید.
وی یادآور شد: اعضای کاروان حتما کارت های شناسایی خود را به همراه داشته باشند تا شناسایی اعضای کاروان راحت تر انجام شود.
مهدوی افزود : برخی افراد در ایام اربعین حسینی کربلا هستند، اما شاید نتوانند بهره لازم را ببرند، ما در این مسیر باید دل‌ها را آماده کنیم تا حداکثر بهره را از این سفر معنوی داشته باشیم.
وی به نکات ضروری که زائران در طول سفر باید به آن توجه داشته باشند اشاره و اظهار کرد: برای حفظ سلامتی در این سفر توصیه می‌شود زائرین عزیز به نکات بهداشتی درمورد مصرف مواد غذایی و سایر مسائل در طول سفر دقت لازم را داشته باشند.
عدم به همراه داشتن لوازم غیرضروری مانند لپ تاپ، تبلت، جواهرات و غیره ، عدم خروج از کاروان، حضور به موقع در مکان‌های تعیین شده و غیره از جمله توصیه‌هایی بود که در این جلسه به آن پرداخته شد.
حاج محمد رضا محمودی بعنوان مداح و آیدا طاهری بعنوان خبرنگار و عکاس این کاروان به زائران معرفی گردید .

این مراسم با مرثیه سرایی و مداحی ذاکر اهل بیت(ع)حاج محمودی همراه بود.
بر اساس این گزارش ، کاروان زیارتی مهرسان گشت گچساران شامگاه یکشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲ در محل موکب طریق الکربلاء (بوستان شهدای گمنام) با دو دستگاه اتوبوس به سمت کربلای معلی به مدت یک هفته حرکت خواهد کرد.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.