کد خبر : 11407
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸

طی ۱۲ سال گذشته هیچ مبلغی از محل تبصره ۷ ماده ۷۲ قانون نظام صنفی به اتاق اصناف کهگیلویه وبویراحمد تعلق نگرفته است/۱۳ هزار واحد صنفی شناسنامه دار/ کاهش ۱۲ درصدی قیمت مرغ طی دوهفته گذشته

طی ۱۲ سال گذشته هیچ مبلغی از محل تبصره ۷  ماده ۷۲ قانون نظام صنفی به اتاق اصناف کهگیلویه وبویراحمد  تعلق نگرفته است/۱۳ هزار واحد صنفی شناسنامه دار/ کاهش ۱۲ درصدی قیمت مرغ طی دوهفته گذشته
رئیس اتاق اصناف استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : طی 12 سال گذشته هیچ مبلغی از محل تبصره 7 ماده 72 قانون نظام صنفی به اتاق اصناف کهگیلویه وبویراحمد تعلق نگرفته است.؛

مهرداد الهی با حضور اعضای هیات مدیره اتاق درجمع خبر نگاران ضمن اشاره به اینکه قانون استثناء بردار نیست، افزود: در ۱۲ سال گذشته هیچ مبلغی از طرف تعزیرات حکومتی با منشاء و مبنای پرداخت جرائم موضوع تبصره ۷ ماده ۷۲قانون نظام صنفی به اصناف پرداخت نشده که نقض قانون و مزید بر مشکلات گردیده است که انتظار همکاری و تعامل داریم.

الهی عنوان کرد: در صورتی که ما بتوانیم از ظرفیت تبصره ۷ ماده ۷۲ قانون نظام صنفی مبنی بر اینکه یک‌سوم درآمد حاصل از جرائم باید در اختیار اتاق اصناف قرار بگیرد، استفاده ببریم بخش بزرگی از مشکلات حوزه اصناف را به راحتی حل و فصل خواهیم کرد.

وی ضمن تبیین مشکلات و معضلات اتاق اصناف و کمبودها و نارسایی ها در بخش های مختلف تصریح کرد: در مدت ۳۹ روز که تیم جدید هیئت مدیره اتاق اصناف در جایگاه مسئولیت قرار گرفتند. بازرسی های ما ۱۳۰۰ اخطاریه داشت که ۶۲۰ مورد به اتحادیه‌ها ارسال شده است.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در این مدت ۲۱۱ مورد شکایت داشتیم که ۱۱۳ مورد در خود اتاق اصناف مسائل مورد حل و فصل قرار گرفت و ۵ مورد هم به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شد و مابقی را هم در حال بررسی است.
۱۳ هزار واحد صنفی شناسنامه دار

الهی با اشاره به اینکه واحد بازرسی ما در کل ۹ نفر نیرو دارد افزود:۱۳ هزار واحد صنفی شناسنامه دار و ۲ هزار واحد صنفی بدون شناسنامه در شهر یاسوج داریم .

وی در ادامه به مشکلات اتاق اصناف گریزی زد و گفت: در ابتدای ورودمان مشکلات ساختاری اتاق اصناف را بررسی کردیم،متأسفانه بعضی از مسائل به صورت‌ ریشه‌ای چند سالی گرفتار اتاق اصناف شده بود و همچنین برخی از مشکلات هم بیرون از اتاق اصناف بود.

الهی ضمن پذیرش تفاوت قیمت ها و بحث گرانی و گران‌فروشی افزود: برای تنظیم بازار سه نمایشگاه راه اندازی خواهیم داشت و بازرسی را فعال و اتحادیه ها را پای کار آورده ایم اما شرکت های تولیدی همکاری خوبی نداشته اند.
این مسئول تاکید کرد: نظارت بر بازار و کالاهای اساسی از وظایف اتاق اصناف است، لذا ما هر هفته دوشنبه‌ها قیمت کالاهای اساسی مردم را بررسی می‌کنیم. وی افزود: رسانه‌ها یاری کننده ما باشند و امیدواریم تا زمانی که در این جایگاه قرار داریم، خدمتگزار مردم باشیم.

وی اظهار داشت: اتاق اصناف از ۲۵ اتحادیه تشکیل شده و دو واحد اجرائیات و بازرسی دارد هر که کدام وظایف تعریف شده‌ای دارند.

الهی گفت: اصلاح قانون نظام صنفی در دست اقدام است و در راستای تمرکز زدایی و اصلاح امور، جانمایی زمین برای شهرک های صنعتی و رونق تولید و اشتغال صورت گرفته ولی به هر دلیل زیر ساختی متوقف شده که می طلبد در اولویت قرار گیرد
وی افزود: ممنوع بودن واردات در راستای حمایت از تولید و اشتغال موجب سوء استفاده برخی تولید کنندگان بازار گردیده ولی اگر بر خلاف این اصل حمایتی، همین کالاها را وارد کنیم چندین برابر به نفع مردم هست.
پایین بودن ۳۰ الی ۴۰ درصدی قیمت نان نسبت به استانهای همجوار
رئیس اتاق اصناف بیان کرد: کیفیت نان در سطح استان تغییر محسوسی پیدا کرده است و اگر قیمت نان شهرهای همجوار را احصا کنید، متوجه می‌شوید که قیمت نان استان ما بیش از ۳۰ الی ۴۰ درصد از شهرهای همجوار پایین‌تر است.
وی به وضعیت مرغ در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: قیمت مرغ در سطح استان ما نسبت به سایر استانها دیگر بالاتر است و آخرین تصمیم این شده که اگر تولیدکنندگان و توزیع کنندگان شرایط مرغ را ساماندهی نکنند، وارادت مرغ از استان‌های همجوار شروع خواهیم کرد.

کاهش ۱۲ درصدی قیمت مرغ طی دوهفته گذشته
الهی گفت: با همین وجود قیمت مرغ نسبت به دو هفته گذشته کاهش ۱۲ درصدی داشته است و در آینده نزدیک قیمت مرغ پایین‌‌تر خواهد آمد.
این مسئول در خصوص وضعیت گرانفروشی لوازم یدکی خودرو هم بیان کرد: در بحث لوازم یدکی خودرو هم کیفیت مطرح است و هم کالاهای تقلبی و از یک طرف هم قیمت‌ها و دیگر مشکل بازار به دلیل همکار نکردن شرکت‌های تولیدی اما تاکنون مراجع نظارتی ما نتوانسته اند نظارت کافی را بر عرضه لوازم یدکی خودرو داشته باشند.

الهی به علت گرانفروشی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: قبول داریم که قیمت برخی از کالاها در استان ما نسبت به سایر استان‌ها تفاوت فاحش دارند که یکی از دلایل این موضوع به هزینه های جنبی و فاصله ما با مراکز تولیدی بستگی دارد.
برگزاری نمایشگاه پاییزه برای شهر مادوان
مهرداد الهی با اعلام این خبر که امسال برای اولین بار نمایشگاه پاییزه در شهر مادوان هم برگزار می شود اظهارکرد: برای صنوف گران فروش برنامه‌ریزی خاص داریم تصریح کرد:برای تنظیم قیمت‌ها سالانه سه نمایشگاه خواهیم داشت وضعیت کیفیت و کمیت و قیمت را برای رضایت بیشتر مردم در نمایشگاه مدنظر خواهیم داشت.

وی افزود: در بحث تفاوت قیمت‌ها دو مقوله جدا از هم داریم که یکی گرانی و دیگری گران‌فروشی است و بررسی‌ها نشان می‌دهد که سه تا چهار صنف گرانفروشی دارند و ما به همین جهت واحد بازرسی را بیش از گذشته فعال کردیم.

رئیس اتاق اصناف گفت: دفاع از حقوق صنوف نیز می طلبد که نارضایتی مردم را نسبت به وضعیت مالیات اعلام کنیم زیرا بیشترین اعتراضات و کارشکنی های صنفوف ناشی از بحث مالیات است چرا که تصور می کنند دولت توجهی به ایرادات اساسی ندارد و تمامی تکیه اش به وصول مالیات است و سود بر اساس کارت خوان هایی محاسبه می شود که بخشی از مبالغ ورودی و خروجی آن سوای سود حاصله است و البته این موضوع به مقامات و مراجع ذیربط منعکس شده است.

الهی بیان کرد: در واحد آموزش اتاق اصناف تغییراتی ایجاد شده که ان‌شاالله، بزودی شاهد نتیجه مثبت این تغییرات باشیم.
وی افزود: رسانه‌ها یاری کننده ما باشند و امیدواریم تا زمانی که در این جایگاه قرار داریم، خدمت‌گذار مردم باشیم.

وی گفت: متأسفانه بعضی وقت‌ها حق و حقوق بازار ضایع شده است، اما ما تصمیم داریم که با برگزاری نمایشگاه‌ها به تنظیم بازار کمک کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.