کد خبر : 11134
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲

سهل انگاری منابع طبیعی و کند شدن روندعملیات اجرایی پروژه گردشگری پل معلق یاسوج

سهل انگاری منابع طبیعی و کند شدن روندعملیات اجرایی پروژه گردشگری پل معلق یاسوج

شهر یاسوج در منطقه اقلیم سردسیری واقع شده است و دارای هوای معتدل متمایل به سرد است . این شهر نمایشگاهی از کوه، دشت، جنگل،رودخانه های خروشان ،آبشار ها و چشمه ساران است . و این طبیعت بکر و چشم نواز یاسوج را به عنوان پایتخت طبیعت ایران معرفی کرده است. تا پذیرای گردشگرای زیادی

شهر یاسوج در منطقه اقلیم سردسیری واقع شده است و دارای هوای معتدل متمایل به سرد است . این شهر نمایشگاهی از کوه، دشت، جنگل،رودخانه های خروشان ،آبشار ها و چشمه ساران است . و این طبیعت بکر و چشم نواز یاسوج را به عنوان پایتخت طبیعت ایران معرفی کرده است. تا پذیرای گردشگرای زیادی در فصول مختلف سال باشیم. اما متاسفانه پایتخت طبیعت ایران داری کمبود زیرساخت های گردشگری است.قرار است یکی از بزرگترین پروژه های گردشگری در استان کهگیلویه بویراحمد واقع در تنگه مهریان توسط سرمایه گذار بومی سیدفخراله حسینی اجرایی شود که با اجرای این پروژه کمبود فضا و زیر ساخت های تفریحی گردشگری تاحدودی مرتفع شود .مشاور سرمایه گذار پروژه با اشاره به اینکه تمامی استعلامات ۱۵ گانه به دستگاه های مختلف ارسال شده همه دستگاه به جزء منابع طبیعی پاسخگو بودند گفت: پاسخ منابع طبیعی بخشی از آن قانونی و بخشی از آن سهل انگاری بوده است توقع می رود سرعت پاسخگویی به استعلام تسریع می شد تا هزینه کمتری برای سرمایه گذار ایجاد شود هرچه این پروژه طولانی تر شود با توجه به شرایط اقتصادی و تورم موجود ادامه کار برای سرمایه گذار سخت تر می شود.

به گزارش انتخاب فردا ، محمود باقری مشاورسرمایه گذار پروژه عظیم پارک جنگلی ،طبیعی و گردشگری گفت : سرمایه گذار این پروژه بزرگ خوشبختانه پای کار است و خستگی را نمی شناسد.

این مسئول عنوان کرد: این پروژه یکی از منحصر به فردترین و هیجان انگیزترین پروژه در جنوب کشور است که حتی خیلی از مولفه ها آن در خاورمیانه جایگاه اول را دارد.

وی با اشاره به اینکه در سند آمایش استان کهگیلویه و بویراحمد گردشگر به عنوان مهم ترین محور توسعه است خاطر نشان کرد:وقتی گردشگر محور توسعه است پس می طلبد مسئولان استانی و مردم به سرمایه گذار کمک کند تا فضای را ایجاد کند که گردشگر به جای یک شب اقامت ،شب ها بیشتری را در استان سپری کنند. تا همه فعالین‌اقتصادی و مردم بتوانند از حضور گردشگر استفاده و بهره کافی را ببرند.

وی با بیان اینکه یکی از مولفه های اصلی پروژه عظیم پارک جنگلی ،طبیعی و گردشگری پل معلق است گفت: این پل به طول۳۸۵متر با عرض یک و نیم با یک کف شیشه ای و با ارتفاع ۸۰ متر از سطح زمین قرار دارد.

وی تصریح کرد: این پل، به عنوان اولین پل معلق در کشور حتی خاورمیانه خواهد بود.

محمود باقری درادامه افزود: تله کابینی به طول۱۰۰۰و هشتصدمتر در فاز توسعه تا ۵و نیم کیلومتر ادامه پیدا خواهد کرد.

مشاورسرمایه گذار پارک جنگلی،طبیعی و گردشگری افزود: تلسیژ به طول۸۰۰ متر ، زیپ لاین به طول۸۰۰متردر فاز اول این پروژه عظیم گردشگری و در فاز توسعه به ۳ هزارو ۱۵۰ متر توسعه خواهد یافت ، که درصورت اجرای این پروژه گردشگری طولانی ترین زیپ لاین دنیا خواهد بود.

باقری به یکی دیگر از مولفه های متمایز این پروژه اشاره کرد گفت:کنسول معلق در بالاترین نقطه کوه به طول ۴۰ متر و به ارتفاع ۱۷۰ متر از سطح رودخانه قرارخواهد گرفت.

وی بیان کرد: سورتمه ریلی به طول ۱۷۰۰ متر طولانی ترین سورتمه ریلی در کشور ایجاد خواهد شد.

این مسئول ادامه داد:در کنار این فضا های تفریحی و هیجانی ،فضاهای اقامتی و رفاهی از جمله ورزش های ابی،نمایشگاه فرهنگ و عشایر،بازارچه صنایع دستی،ایستگاه علم و نجوم پیش بینی شده تا گردشگران بتوانند آسمان و ستاره ها را رصد کنند وایستگاه کوهنوردی و برف نوردی را با تمام‌تجهیزات نیزخواهیم داشت و همچنین ایستگاه سلامت

باقری عنوان کرد: میزان اشتغال این پروژه گردشگری ۲۵۰ نفر ،در سه شیفت به صورت شبانه روزی است.

وی گفت: مبلغ سرمایه گذاری این پروژه گردشگری ۹۵۰ میلیارد تومان است که سهم اورده سرمایه گذار ۲۵درصد خواهد بود.

باقری افزود: میزان زمین اجرای این پروژه ۱۳۰ هزار متر مربع است که از این مقدار ۱۱ هزار متر مربع خود مالک است .

وی با اشاره به محدودیت هایی که معارضین این پروژه ایجادمی کندگفت: یکی از معارضین دانشگاه یاسوج بود زمینی را در سال ۷۵ به عنوان ایستگاه تحقیقاتی به دانشگاه یاسوج دادند که طی تفاهم کارهایی که انجام شد مشکل برطرف گردید یک سری معارض محلی نیز وجود دارد که قول دادند حوزه استانداری و مجموعه مرتبط جوابگو و پاسخگو باشندکه با سایر دستگاه ها این مشکل را برطرف کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.