کد خبر : 10824
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱:۵۹

جذب۳۰۰ میلیارد تومان از تبصره ۱۶ جهت مشاغل خانگی

جذب۳۰۰ میلیارد تومان از تبصره ۱۶ جهت مشاغل خانگی
مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد گفت: در سال گذشته ۳۸٠ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات تبصره ۱۶، تخصیص یافت که ۳٠٠ میلیارد تومان آن جذب شد. برای دو هزار و 7٠٠ نفر پرونده تشکیل و پرداخت محقق شد.؛

نشست خبری قرارگاه بسیج سازندگی ، پیشرفت و آبادانی سپاه فتح با خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.
در این نشست مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح استان ضمن خیرمقدم و تبریک به حاضران، فرارسیدن روز خبرنگار را به اصحاب رسانه تبریک گفت.
سرهنگ صالحی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کارهای خود را به صورت هنرمندانه به سمع و نظر مردم برسانید گفت: یکی از اهداف و رسالت اصلی ما در بحث رسانه تثبیت اهداف انقلاب اسلامی است، و از همه اصحاب رسانه درخواست دارم در این مسیر یار و یاور ما باشید.

وی افزود: در سال ۱۳۷۹ به دستور مقام معظم رهبری بسیج سازندگی با اهداف خدمت به محرومین و محرومیت زدایی با راه انداری و ساماندهی گروه های جهادی راه اندازی شد.
جذب هزار میلیارد تومان برای اعطای تسهیلات اشتغالزایی خُرد
مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح به موضوعات اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی اشاره کرد و گفت: به دنبال ایجا مشاغل خانگی، وام‌هایی ۱۵۰ میلیون تومانی بلند مدت اعطا کردیم، با همکاری استاندار محترم استان ۳۰۰ میلیارد اعتبار را جذب کردیم و ۲ هزار و ۷۰۰ نفر تشکیل پرونده اشتغالزایی داشتیم و امسال نیز طبق تبصره ۱۸ این اعتبار را که ۱۰۰۰ میلیارد تومان است را میتواینم بیش از ۵۰ درصد آن را جذب و به مردم اعطا کنیم .
وی در خصوص وام های اشتعال زایی سال ۱۴۰۲ گفت: آمادگی جذب بیش‌از ۵۰ درصد از اعتبار ۱۰۰۰ میلیاردی اشتعال‌زایی در سال جدید را داریم که کم و کیف آن به زودی اعلام می شود.
فعالیت بیش از ۷۰۰ گروه جهادی در راستای محرومیت زدایی در استان
صالحی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰۰ گروه جهادی در استان در حال فعالیت هستند گفت: در برخی مواردی که دولت امکان حضور ندارد، گروه های جهادی متشکل از برادران و خواهران جهادی حضور پیدا می کنند و پسشنهاد میکنم یک اردوی رسانه ای جهادی برای خبرنگار برگزار شود تا با اقدامات گروه های جهادی بیشتر آشنا شوند.
مسئول بسیج سازندگی استان گفت: در بحث محرومیت زدایی عمرانی بیش از ۵ هزار پروژه محرومیت زدایی در مناطق محروم داشته ایم که بخشی از آن شامل سرویس بهداشتی و حمام بوده است.
آب رسانی بسیج سازندگی به ۹۹روستای هدف
صالحی گفت: موضوع مهم و حیاتی که توانستیم با سازمان آب و فاصلاب استان به توافق برسیم، پروژه های آبرسانی به روستاها بوده که به سازمان بسیج سازندگی واگذار شده، تا کنون ۹۹ روستای آب رسانی شده است که از لحاظ پیشرفت فیزیکی رتبه دوم کشور هستیم با وجود اینکه روستاهای ما در مناطق صعب‌العبور‌ واقع شده است.
وی گفت: آبرسانی به روستا های سادات محمودی را در برنامه کاری خود داریم.
مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح با بیان اینکه فاز دوم آبرسانی به بیش از ۱۵۰ روستا را در برنامه کاری داریم گفت: استان ما ۱۰ درصد منابع آبی کل کشور را دارا است و امسال را سال پر برکتی در بحث آبرسانی روستایی خواهیم داشت، که با همایت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) صورت خواهد گرفت.
وی افزود: در سایر پروژه ها مثل آبخیز تا جالیز، راه روستایی و مناطق حاشیه شهر و مدرسه سازی بعد از تامین اعتبار ورود خواهیم کرد.
احداث ۱۵۰خانه زلزله زدگان در شهر سیسخت
وی با اشاره به زلزله سی سخت گفت: بعد از زلزله توانستیم زیرساخت های این شهر را بهسازی کنیم ، ۱۵۰ خانه در این شهر بنا کردیم، در سطح استان ۷ پروژه یادمان شهدا را در دستور کار داریم، ۶۰ کیلومتر جاده عشایری را نیز به سرانجام رساندیم.
اهدای ۲ هزار و ۱۰۰ جهیزیه به نیازمندان و زوج های جوان
صالحی به محرومیت زدایی غیره عمرانی اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته ۲ هزار و ۱۰۰ جهیزیه را به نیازمندان اهدا کردیم، امسال امیدواریم بیش از ۱۵۰۰ جهیزیه را با هم افزایی دستگاه های حاکمیتی تقدیم مردم استان کنیم.
مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح همچنین عنوان کرد: بیش از ۴۰۰ هزار بسته معیشیتی از منابع مختلف تامین و تحت رزمایش کمکم مومنانه تقدیم مردم کردیم.
صالحی افزود: ۴هزار بسته آموزی و ورزشی، اهدای ۷۰۰ بسته فرهنگی ورزسی مناطق محروم، ۷۰ بسته ازمایشگاهی برای اولین برا در کشور را داشتیم که ۱۳ پژوهشکاه در استان را تجهیز کردیم، همچنین در دوران کرونا بیش از ۱میلیون ماسک تهیه و اهدا کردیم.
رتبه چهارم استان در ایجاد دهکده اقتصاد مقاومتی
صالحی افزود: در سطح کشور ۷ دهکده اقتصاد مقاومتی وجود دارد که استان ما رتبه چهارم در این خصوص است.
وی با اشاره به صندوق اعتباری و شرکت های تعاونی در استان گفت: در بحث دهکده اقتصاد مقاومتی واقع در کمربندی یاسوج پیشرفت خوبی داشتیم، که تولید مصنوعات بتی، قارچ خوراکی، تولید فنس، گلاب گیری و باغات میوه را در این دهکده دنبال می کنیم که در این خصوص حدود ۱۲۰ نفر را اشتغالزایی کردیم
وی بیان کرد: بیش از ۳۰ دستگاه ماشین آلات‌ راه سازی در اختیار داریم که نشان از توانمتدی در بحث محرومیت زدایی است.
در ادامه مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح در خصوص نیروگاه های خورشیدی گفت: به دلیل مشکلات زیرساختی تا کنون موفق شدیم بیش از ۷۱ مورد نیروگاه خورشیدی را اعطا کنیم، و این امادگی وجود دارد در خوص پنل خورشیدی وام و تسهیلات ۱۲۰ میلیونی ارایه دهیم و کسانی که خانه به اسم خود دارند می توانند در بحث تولید برق اقدام کنند که میتواند دارمدزایی خوبی با کمترین میزان فعالیت و زحمت را داشته باشند، که پیشنهاد میکنم مردم استان از این طرح استقال نشان دهند.
صالحی بیان کرد: ۱۵ کتابخانه عمومی را احداث و تحویل داده ایم، که در این خصوص یاد و خاطره شهید جهادگر “عباس دبیقی” را گرامی میدارم و ۵۴ شهید جهادگر در دوران دفاع مقدس را تقدیم انقلاب کردیم.
وی در پایان به زائرسرای استان در مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: با حمایت استاندار و نماینده محترم ولی فقیه در استان اعتبار خوبی به این موضوع اختصاص یافت که در حال انجام است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.