کد خبر : 10442
تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۴

برگزاری مسابقه عکاسی و”فیلم کوتاه عاشورایی” در گچساران

برگزاری مسابقه عکاسی و”فیلم کوتاه عاشورایی” در گچساران
رئیس اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران از برگزاری مسابقه عکاسی و"فیلم کوتاه عاشورایی" در این شهرستان خبر داد.؛

به گزارش انتخاب فردا، اورنگ نارکی گفت: به همت این اداره و با همکاری کانون بسیج هنرمندان بمناسبت فرا رسیدن ماه محرم ، فراخوان مسابقه عکاسی و فیلم کوتاه محرم به منظور ترویج فرهنگ عاشورایی و پاسداشت آئین های ویژه عزاداری منتشر گردید.


نارکی با بیان این خبر اظهار داشت: شرکت در این مسابقه برای تمامی هنرمندان و علاقمندان به هنر عکاسی و فیلم کوتاه با موبایل و دوربین آزاد است و شرکت کنندگان با در نظر گرفتن همه موضوعات مسابقه و در هر بخش (حرفه ای و تلفن همراه) می توانند ۵قطعه عکس به دبیرخانه ارسال نمایند.
وی محورهای مسابقه را محرم و کودک – محرم و بانوان – هر خانه یک حسینیه – نذورات فرهنگی – نذورات هنری و … – آیین های سنتی – سوگواره محرم – محرم و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و نماز ظهر عاشورا که بخش ویژه است را عنوان کرد.
نارکی تایم فیلم را با در نظر گرفتن همه موضوعات مسابقه و در هر بخش (حرفه ای و تلفن همراه) را یک اثر سه دقیقه عنوان کرد.
وی گفت : نکته های هنری نو و خلاقانه به محرم مورد توجه و نظر داوران قرار خواهد گرفت.
نارکی بین کرد: عکاسان می توانند تا ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ آثار خود را به همراه مشخصات فردی(نام و نام خانوادگی – تاریخ تولد – شماره تماس و کدملی) در برنامه روبیکا به شماره ۰۹۱۷۷۴۹۵۳۸۶ (دبیرخانه مسابقه) ارسال نمایند.

وی با اشاره به سهم بسیار بزرگ عکاسی در ترویج نگاه ظلم ستیزی و مبارزه با ظلم در فرهنگ اجتماعی، اظهار کرد: «عکاسی» پیش از هر چیز با نقش رسانه‌ای خود، می تواند در ثبت نگاه و زاویه دید عکاس جلوه هایی از این مراسم آئینی را به نمایش بگذارد.

رئیس اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران محرم و عاشورا را فرهنگی متاثر از نگاه و تمدن ایرانی دانست و مطرح کرد: مراسم ایام محرم شامل آداب و رسوم و آئین باشکوه مختلفی است که هر یک فرصت های فوق العاده ای برای عکاسی به وجود می آورند.
گفتنی است، در پایان مسابقه به برگزیدگان هر بخش هدیه و لوح تقدیر اهدا می گردد.

انتهای خبر/آیدا طاهری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.