کد خبر : 10181
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸

با حضور وزیر کشور صورت گرفت؛؛

سد سقاوه با اعتبار اولیه ۴۳۰ میلیارد تومان کلنگ زنی شد

سد سقاوه  با اعتبار اولیه ۴۳۰ میلیارد تومان کلنگ زنی شد
با حضور وزیر کشور، معاون سازمان برنامه و بودجه کشور و برخی از مسئولان کشوری و استان کهگیلویه و بویراحمد، عملیات اجرایی طرح سد مخزنی سقاوه در شهرستان مارگون آغاز شد. ؛
به گزارش انتخاب فردا معاون آب منطقه‌ای استان در حاشیه کلنگ زنی سد سقاوه گفت: این سد برای توسعه و کنترل سیلاب و توسعه گردشگری، صنعت و کشاورزی کلنگ زنی شد.

جعفری حجم این سد را ۱۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: این سد قرار است تا سه سال آینده در صورت تامین اعتبار به بهره برداری برسد.
وی ادامه داد: اعتبار اولیه این سد ۴۳۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.
معاون آب منطقه‌ای استان اضافه کرد: با اجرای کامل این سد ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم به آبی تبدیل و تولید ۲۰۰ مگاوات انرژی برق آبی انجام می شود.
وزیر کشور هم با بیان اینکه این سد ۱۰ میلیون مترمکعب خواهد داشت، گفت: ساخت این سد باعث ایجاد اشتغال می‌شود.
احمد وحیدی با بیان اینکه بیکاری یکی از معضلات این شهرستان است، افزود: امیدواریم بتوانیم مشکل اشتغال را در این شهرستان رفع کنیم.
وی با بیان اینکه ۵۰ میلیارد تومان نیز توسط معاون سازمان برنامه بودجه به این سد اختصاص داد، گفت: شرکت پارس گرما کار ساخت این سد را بر عهده دارد و امیدواریم این سد به خوبی پیش رود.
وحیدی با تشویق سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این سد ادامه داد: اگر این سد ساخته شود سایر قابلیت‌های دیگر نیز در کنار این سد ایجاد می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.