کد خبر : 10082
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸

با حضور بانوان برگزار شد؛

همایش شهرستانی حجاب و عفاف درگچساران +تصاویر

همایش شهرستانی حجاب و عفاف درگچساران +تصاویر
همزمان با روز ملی حجاب و عفاف همایش شهرستانی حجاب وعفاف با حضور امام‌جمعه دهدشت، فرمانده سپاه ناحیه گچساران و برخی دیگر از مسئولین در مجموعه فرهنگی باشگاه فرهنگیان گچساران برگزار شد.؛

به گزارش انتخاب فردا ، دراین مراسم سرهنگ پاسدار سید حمزه محقق زاده فرمانده سپاه ناحیه گچساران ضمن خیر مقدم به بانوان حاضر در این همایش از حضور گسترده آنان در این همایش تقدیر و حجاب و عفاف را یکی از اصلی ترین محورهای مورد توجه خانواده ها دانست و بر لزوم رعایت حجاب وعفاف و توجه به این مقوله در خانواده تاکید کرد.


فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران اظهار داشت: بحث عفاف و حجاب، موضوع باورها،ارزش ها و عقاید دینی همه ما است و در صورتی که به قرآن،احادیث و آموزه های دینی با تامل بیندیشیم، حجاب فضیلتی انسانی است و از موضوعات بسیار با اهمیت دینی، اجتماعی و فرهنگی می باشد.
حجت‌الاسلام علی وحدانی فر، امام‌جمعه دهدشت هم در این همایش با اشاره به جایگاه و اهمیت عفاف و حجاب در جامعه ایرانی گفت: حجاب در ایران از دوران باستان میان زنان رایج بوده و تجلیات حجاب در آثار کهن ایران‌زمین تا حدی است که برخی از تاریخ‌نگاران مانند «ویل دورانت» معتقدند حجاب از ایران به کشورهای دیگر راه پیداکرده است و درجایی هم می‌نویسد که مهم‌ترین فلسفه وجودی سرزمین ایرانیان همین پوشش و حجاب زنان بوده است.


وی افزود: امروز جوامع غربی در حالی ادعای حمایت از حقوق زنان را شعار می‌دهند که تحقیق و پژوهش در خصوص وضعیت زنان در اروپا و آمریکا نیز حقایق ورای این ژست‌های به‌اصطلاح بشردوستانه را آشکارتر می‌سازد.
امام‌جمعه دهدشت تصریح کرد: نظام سلطه برای رسیدن به اهداف خود موضوع بی‌حجابی و بی‌عفتی را در جامعه و در قالب برنامه‌های مختلف رواج می‌دهد که این مهم هوشیاری خانواده‌ها را می‌طلبد، بنابراین تغییر سبک زندگی ایرانی_اسلامی همان نقشه شومی است که از مدت‌ها پیش توسط دشمنان کلید خورده است درحالی‌که با تمام قوا وارد عمل شده‌اند تا مسئله حیا و عفاف را در جامعه اسلامی کمرنگ کند.
وی در ادامه بیان کرد: در کنار آثار و کتب تاریخی کشورمان، آیات و روایات متعددی هم در قرآن کریم بر رعایت حجاب و عفاف تأکید دارد که باید برای نسل جوان تبیین شود. باید توجه کرد زنان یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌هایی بودند که در شکل‌گیری انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشته‌اند.
حجت‌الاسلام وحدانی فر اظهار کرد: اسلام نگاه ادیان را نسبت به جایگاه زن عوض کرد و زن را به‌عنوان موجودی پاک، مطهر و دارای مدارج عالیه به ادیان مختلف معرفی کرد. امروز جمهوری اسلامی بااقتدار مقابل هجمه‌های دشمنان ایستاده است درحالی‌که ولایتمداری ملت بزرگ ایران فتنه‌های دشمنان را یکی پس از دیگری نقش بر آب کرده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.