کد خبر : 16242
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰

فرهیختگان: انگشت به دهان مانده‌ایم چطور اطلاعات شخصی مردم به حراج گذاشته شدند/ سازمان پدافند غیرعامل پاسخگو باشد

فرهیختگان: انگشت به دهان مانده‌ایم چطور اطلاعات شخصی مردم به حراج گذاشته شدند/ سازمان پدافند غیرعامل پاسخگو باشد

روزنامه فرهیختگان نوشت: واقعا کسی اطلاعی از چند و، چون دقیق ماجرای پمپ بنزین‌ها دارد یا ماجرای هک صداوسیما یا مثلا ماجرای هک تپسی و حالا اسنپ‌فود؟ به‌نظر منطقی است سازمان پدافند غیرعامل را در ردیف اول پاسخگویی به این حفره‌ها بدانیم. رویداد۲۴ روزنامه فرهیختگان از عدم امنیت اطلاعات کاربران در پلتفرم‌های داخلی و از سوی

روزنامه فرهیختگان نوشت: واقعا کسی اطلاعی از چند و، چون دقیق ماجرای پمپ بنزین‌ها دارد یا ماجرای هک صداوسیما یا مثلا ماجرای هک تپسی و حالا اسنپ‌فود؟ به‌نظر منطقی است سازمان پدافند غیرعامل را در ردیف اول پاسخگویی به این حفره‌ها بدانیم.

فرهیختگان: انگشت به دهان مانده‌ایم چطور اطلاعات شخصی مردم به حراج گذاشته شدند/ سازمان پدافند غیرعامل پاسخگو باشد
رویداد۲۴ روزنامه فرهیختگان از عدم امنیت اطلاعات کاربران در پلتفرم‌های داخلی و از سوی دیگر عدم پاسخگویی سازمان پدافند غیرعامل انتقاد کرده است.

به گزارش فرهیختگان، بخش‌های مهم این مطلب را در ادامه می‌خوانید:

در عصر تکنولوژی، در شرایطی که هر روز شاهد ایجاد بستر‌های متنوع و متفاوتی خصوصا در حوزه کسب‌وکار‌ها هستیم که حجم بالایی از اطلاعات مردم را دریافت و ذخیره می‌کنند، هنوز هیچ قانون متقن و روشنی برای صیانت از اطلاعات کاربران نداریم و آن وقت انگشت به دهان مانده‌ایم که چطور شخصی‌ترین اطلاعات مردم در پلتفرمی مثل اسنپ‌فود کف فضای مجازی به حراج گذاشته می‌شود و ملت به جزئیات سفارش غذای یکدیگر می‌خندند.

ماجرای اختلال پمپ بنزین‌ها را که حتما خاطرتان هست، چطور زندگی مردم را مختل کرد و چه سطحی از نارضایتی عمومی ایجاد شد. حالا ببینید استمرار این وضعیت و سرایت آن به سایر حوزه‌ها چطور می‌تواند روان جامعه را مخدوش و بر نارضایتی‌ها دامن بزند، پس درکنار تمام مسائلی که در اهمیت صیانت از فضای مجازی و حفظ اطلاعات کاربران در این اتمسفر گفتیم،

افکار عمومی همان‌طور که در جریان تشویق به پیوستن به پیام‌رسان‌های داخلی مساله امنیت اطلاعات و حفظ حریم شخصی‌اش را داشت و نمی‌پذیرفت پا در میدان ناامن آن روز‌های پیام‌رسان‌های داخلی بگذارد، حالا هم نمی‌پذیرد برای سفارش یک پرس غذا و تجربه یک خرید اینترنتی ساده اینطور اطلاعات شخصی‌اش به حراج گذاشته شود. سر آخر هم چشم انتظار بنشیند تا مثلا پلیس فتا که مشخص نیست واقعا ابزار مواجهه با این خرابکاری‌ها و تامین امنیت اطلاعات را دارد یا نه، به بعد و بررسی‌های آتی حواله‌اش بدهد.


بیشتر بخوانید: ماجرای هک اسنپ فود چیست؟


هر از چندگاهی یک اسم و یک طرح و سرآخر همه‌اش ختم به محدود شدن نشان می‌دهد غرض از صیانت و حفاظت و اینها، در ذهن تصمیم‌گیران و مجلسی‌ها، همان محدود شدن است، درحالی‌که بهتر این بود خیلی زودتر از این‌ها و حداقل برای مابعد از اتفاقات اخیر، صیانت را، حفاظت از اطلاعات و حریم خصوصی مردم در همین پلتفرم‌های داخلی خودمان معنا و پیگیری کنیم. داشتم فکر می‌کردم اگر یکی از این باگ‌ها و این انتشار اطلاعات آشکار و عجیب اگر در یک پلتفرم خارجی رخ می‌داد، چطور حجت را برای محدود کردن آن‌ها تمام می‌کرد؟

نکته بعدی، اما نقش همان همیشگی‌های بی‌عمل، اما پرمدعاست. واقعا کسی اطلاعی از چند و، چون دقیق ماجرای پمپ بنزین‌ها دارد یا ماجرای هک صداوسیما یا مثلا ماجرای هک تپسی و حالا اسنپ‌فود؟ به‌نظر منطقی است تا سازمان پدافند غیرعامل را در ردیف اول پاسخگویی به این حفره‌ها بدانیم. این سازمان که مستقیما وظایف مشخصی در این حوزه دارد، آیا پاسخگوی این ضعف در محافظت از اطلاعات مردم در فضای مجازی یا حمله به زیرساخت‌های کشور هست؟

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.